Mountainbike.be forum gaat mobiel

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door Reflex »

roelp schreef:Firefox portable 24.0 op een gewone laptop met Windows 7 enterprise SP1 geeft mij de mobiele template weer.

Kunnen jullie dit rechtzetten aub?
Gelieve deze pagina te bezoeken: http://whatsmyua.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en mij je "User agent" string door te geven.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door roelp »

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door RigolleM »

Werkt prima op iOS 7 in Chrome & Safari, als op Android 4.3 in Chrome! Good job!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door Reflex »

Het ziet ernaar uit dat er een bug zit in het script die detecteert of je de website bezoekt met een mobiel of met een pc. Het heeft te maken met de check op je schermresolutie wat ervoor zorgt dat met name oudere pc's die op een schermresolutie van kleiner dan 720px staan het mobiele forum krijgen. Ik zal hier zsm een oplossing voor vinden. Even geduld nog aub.
044358
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:38
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 27.5 2015

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door 044358 »

Reflex schreef:
044358 schreef:Op mijn lumia 920 (windows phone) krijg ik nog de oude layout te zien in IE (Display resolution: WXGA (1280 x 768)
Browsergeschiedenis verwijderd en daarna de pagina al eens ververst? Op gelijkwaardige toestellen nog geen problemen gehad.
browsergeschiedenis verwijderd en daarna de pagina opnieuw geladen, krijg voor een fractie van een seconde de mobiele layout te zien, maar laad dan toch de gewone layout
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door Reflex »

044358 schreef:
Reflex schreef:
044358 schreef:Op mijn lumia 920 (windows phone) krijg ik nog de oude layout te zien in IE (Display resolution: WXGA (1280 x 768)
Browsergeschiedenis verwijderd en daarna de pagina al eens ververst? Op gelijkwaardige toestellen nog geen problemen gehad.
browsergeschiedenis verwijderd en daarna de pagina opnieuw geladen, krijg voor een fractie van een seconde de mobiele layout te zien, maar laad dan toch de gewone layout
Lees hierboven. Ik ben bezig met een fix voor dit probleem. Hij checkt eerst je browsergegevens (UA gegevens) of je een mobiel bezit. Vervolgens laad hij de mobiele pagina en begint er een check op schermresolutie. Omdat je resolutie hoog is denkt hij weer dat je een pc hebt. Ik zal deze check aanpassen of verwijderen.
044358
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:38
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 27.5 2015

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door 044358 »

Reflex schreef:
044358 schreef:
Reflex schreef: Browsergeschiedenis verwijderd en daarna de pagina al eens ververst? Op gelijkwaardige toestellen nog geen problemen gehad.
browsergeschiedenis verwijderd en daarna de pagina opnieuw geladen, krijg voor een fractie van een seconde de mobiele layout te zien, maar laad dan toch de gewone layout
Lees hierboven. Ik ben bezig met een fix voor dit probleem. Je schermresolutie is zo hoog dat hij vermoedelijk denkt dat je op een PC zit. Deze check zal ik eruit halen.
ik had wel zoiets verwacht, daarom dat ik er de resolutie had bijgezet.

veel succes
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door Reflex »

Al de personen die problemen hadden ivm de verkeerde theme graag het volgende doen:

Ga naar: http://forum.mountainbike.be/index.php?mobile=reset" onclick="window.open(this.href);return false;

En ga vervolgens gewoon naar: http://forum.mountainbike.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoor graag of het nu goed werkt.
044358
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:38
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 27.5 2015

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door 044358 »

Reflex schreef:Al de personen die problemen hadden ivm de verkeerde theme graag het volgende doen:

Ga naar: http://forum.mountainbike.be/index.php?mobile=reset" onclick="window.open(this.href);return false;

En ga vervolgens gewoon naar: http://forum.mountainbike.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoor graag of het nu goed werkt.
Nu is het in orde bij mij!

Bedankt!
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Mountainbike.be forum gaat mobiel

Bericht door roelp »

hier is't ook terug in orde! Oef!
merci!
Plaats reactie