Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door vedet »

Ik begrijp dat er reclame wordt geplaatst om het forum en de website te bekostigen. Maar het gaat er toch wel over...elke pagina een popup, eerst van banken,dan de post nu weer citroën, en één keer ok, maar bij elke pagina? Dan de reclame op de pagina die traag laadt zodat alle menu's nog 3 keer verspringen.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door G-m@n. »

ik krijg/zie niks geen reclame.... zelfs niet in de rechterkolom :lol:
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door endorfin »

Ad block is super, maar bestaat er zoiets voor de ipad ?
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door _alain_ »

G-m@n. schreef:ik krijg/zie niks geen reclame.... zelfs niet in de rechterkolom :lol:
ik heb zelfs geen rechterkolom :lol:
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door i-Mac »

endorfin schreef:Ad block is super, maar bestaat er zoiets voor de ipad ?
Ja, maar het is eigenlijk een apart programma, waar je dan geen reclame meer te zien krijgt.
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door GW »

_alain_ schreef:
G-m@n. schreef:ik krijg/zie niks geen reclame.... zelfs niet in de rechterkolom :lol:
ik heb zelfs geen rechterkolom :lol:
Och ja die rechter kolom,washem al volledig vergeten :-"
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door jupke »

Een kleine tip dan wat ik Moet blocken? Met adblock maak ik het voorlopig alleen maar erger. :)
TheKing
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 04 sep 2012 11:11
Rijdt met: Flanders

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door TheKing »

Spijtig genoeg dienen wij advertenties te draaien om de kosten voor het online houden van Mountainbike.be te kunnen betalen. We draaien sinds kort enkele testen en het is inderdaad soms storend dat er op de ipad een popup verschijnt (bv. Citroën). Tot eind deze maand gaan we hierin weinig of niks (kunnen) veranderen omdat ons reclameregiebedrijf het klikgedrag op deze popups aan het registreren is. Naargelang de verdienste op dergelijke popups zullen wij eind deze maand beslissen of deze in de toekomst nog zullen te zien zijn.

Ik kan nu reeds al meegeven dat dit vanaf november waarschijnlijk zo goed als niet meer zal gebeuren. De banners op de site hopen wij op korte termijn fietsgerelateerd te krijgen.

Onze medewerker die onze reclameruimtes programmeert is momenteel bezig de grote blok (medium rectangle) naar beneden te plaatsen zodat het ook bovenaan minder storend zal zijn om dezelfde ads in leaderboard als medium rectangle te zien.

We begrijpen sommige bezoekers (dat zijn er een handvol) die zich hieraan storen maar net als Hln.be, Sporza.be, Sportwereld.be, Sport.be zijn wij ook genoodzaakt reclame te draaien zodat we onze bezoekers niet moeten laten opdraaien voor de kosten van de site. Het internetverhaal is nu spijtig genoeg enkel gebaseerd op een businessmodel waar reclame als enige vorm van inkomstenbron staat.

Ik hoop hiermee wat te hebben verduidelijkt en hoop hierbij ook op het begrip van onze trouwe bezoekers.

Peter Deconinck
Bikegate gcv
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door TaurineR »

Ik ben niet tegen reclame, deze kan zelfs informatief zijn.
Deze mag zelfs over niet fiets gerelateerde onderwerpen gaan.
De reclame van die franse wagen komt zo agressief over (op ipad), dat ik besluit er zeker niet naar te kijken, laat staan zo'n ding te kopen..
Laat ze dan maar hun clicks tellen!
Blij dat hij nu weg is.
timvdl
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 30 apr 2010 10:51
Rijdt met: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015
Contacteer:

Re: Ok reclamr om het forum te kostigen maar...

Bericht door timvdl »

Alle respect aan de mensen die hier de site draaiende houden. Ik klaag zelf absoluut niet over de reclame. Hij staat er en ik negeer hem gewoon.

Wat ik wel steeds meer en meer merk, prachtige site's zoals tweakers.net (IT-nieuws) en deze hebben meer een meer moeite om mee te groeien. Zelf lijkt me een combinatie van Tweakers.net-stijl (maar dan over de fiets natuurlijk) en deze site te resulteren in een perfecte site. Waar je veel meer kan vinden kwa productnieuws en dergelijke.

Zelf ooit is over aan het denken geweest hoe ik deze site in mijn ideale wereld zou zien. Als IT-er besef ik des te meer dit niet op een paar seconde te upgrade is en extra server kosten teweeg zou brengen helaas.

Zijn er eigenlijk momenteel veel 'developers' die de site upgrade en levende houden? Momenteel veel te druk, maar eigenlijk stiekem wel een beetje zin om een steentje bij te dragen hier.
Plaats reactie