Bugs met het nieuwe forum

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door Bobbie »

Waarom laat je de banner niet weg voor mobiele apparaten? Dit kan je heel simpel instellen met Css, vanaf een bepaalde resolutie (=mobiele devices) de banners weg laten of boven/onder het forum verplaatsen.

Het zou veel beter zijn voor de gebruikers met mobiele toestelen en de banners blijven zichtbaar op de gewone pc. Bij de iphone wordt er 1/3 ingenomen door de banners, dit is echt niet aangenaam.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door Beny »

bij vorige forum was bij elke nieuwe consultatie te zien welke topics nieuw waren alsook in welke er berichten bij werden geplaatst
dit zag ik aan het mountainbike.be logo: wel of niet lichter of donkerder

nu zie ik ook lichter en donkerder, maar dat is niet meer gerelateerd aan nieuwigheden sinds laatste bezoek
daar staan ook nog wittere logo aanduidingen van bvb gisteren terwijl ik toch vandaag eerder op de dag op het forum geweest ben

kan ik zoals ik het vroeger zag ergens instellen?
of is er een mogelijkheid om alles op het einde te markeren als zijnde gelezen? (wat een alternatief kan zijn)
of moet dit nog aangepast worden?
of kan het helemaal niet meer?

ik weet dat ik via zoeken kan filteren op nieuwe berichten, maar dan staan die allemaal opgesomd in een lijst, terwijl ze bij mijn manier van kijken zoals hierboven beschreven blijven staan in hun onderverdelingen
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door kovan »

Allereerst mooi werk afgeleverd! De leesbaarheid van het vorige forum vond ik wel nog iets beter maar dit zal wel door de "gewenning" zijn.

Een "bug" die ik tegenkwam is dat : indien ik op een link klik in een bericht, er geen nieuw venster geopend wordt. Deze link wordt geopend op het browsertabblad waar het mountainbike.be forum openstaat. Vroeger nam hij automatisch een nieuw tabblad (dit met google chrome)

Groeten!
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door rubber-12 »

Met Firefox vroeg het MTB forum om de cache te wissen, er stond nog teveel oude info in.
Na het wissen is 2/5 van het blad rechts blank en het tekstvak akelig smal. Er valt trouwens tijdens het typen een 4-tal karakters steeds naast het leesbare gedeelte.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door Reflex »

Beny schreef:of is er een mogelijkheid om alles op het einde te markeren als zijnde gelezen? (wat een alternatief kan zijn)
of moet dit nog aangepast worden?
of kan het helemaal niet meer?

ik weet dat ik via zoeken kan filteren op nieuwe berichten, maar dan staan die allemaal opgesomd in een lijst, terwijl ze bij mijn manier van kijken zoals hierboven beschreven blijven staan in hun onderverdelingen
Dit is ondertussen al gevraagd. Je kan onderin bij het forumoverzicht (net boven het hokje informatie) op de link "markeer alle forums als gelezen" klikken. Bij het topic overzicht van het subforum kan je dit in het midden bovenin.
kovan schreef:Een "bug" die ik tegenkwam is dat : indien ik op een link klik in een bericht, er geen nieuw venster geopend wordt. Deze link wordt geopend op het browsertabblad waar het mountainbike.be forum openstaat. Vroeger nam hij automatisch een nieuw tabblad (dit met google chrome)

Groeten!
Dit is nieuw in deze versie van het forum om aan een bepaalde eis te voldoen. Ik heb dit gisteren aangepast waardoor alle nieuwe reacties met links wel in een nieuw venster openen. Dus alle berichten die vanaf nu gepost worden zullen in orde zijn.

zie: http://www.google.nl
Gebruikersavatar
Slazwierder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 10 sep 2012 10:10

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door Slazwierder »

Vroeger kon je bij toertochten op "deelnemen" klikken om zo een overzicht te hebben van al je toertochten. Is dit weg of zie ik er over?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door SPECI »

ik krijg steeds deze melding als ik op het forum kom :
Gelieve uw browsercache te legen

U komt op deze pagina omdat uw browsercache nog het vorige forum heeft opgeslagen. Gelieve uw browsercache (geschedenis) volledig te legen en naar de onderstaande pagina te gaan:

http://forum.mountainbike.be

Hoe leeg ik mijn cache? http://www.browserchecker.nl/cache-best ... erwijderen
ik heb al verscheidene keren mijn cache leeg gemaakt maar die melding blijft :-k
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door Reflex »

Zoals hier ook al eens eerder is gezegd, kijk goed naar de manier hoe je op het forum komt. Heb je een bookmark naar forum.mountainbike.be/forum.php dan is dit niet goed. Wijzig deze naar http://forum.mountainbike.be
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door SPECI »

Reflex schreef:Zoals hier ook al eens eerder is gezegd, kijk goed naar de manier hoe je op het forum komt. Heb je een bookmark naar forum.mountainbike.be/forum.php dan is dit niet goed. Wijzig deze naar http://forum.mountainbike.be
thx ik was er ook juist opgekomen :oops:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Bugs met het nieuwe forum

Bericht door Reflex »

Niet echt een bug maar wel iets wat vervelend was. Het was niet echt duidelijk te zien wanneer je een nieuw bericht had. Inmiddels heb ik daar een notificatiebar voor toegevoegd.
Plaats reactie