Nieuwe kalender niet meer zo handig

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.

Terug naar de oude TT kalender?

ja graag was zeer handig
101
96%
neen hoeft voor mij niet
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 105

De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Nieuwe kalender niet meer zo handig

Bericht door De Wreter »

Ik kan alleen maar vaststellen dat 'k geen TT meer rij (allé, toch bijna niet) sinds de kaart weg is. Plaatsnamen zeggen me niks, geef me een kaart met wat puntjes op waar 'k dan 'ns op kan klikken. Snel, eenvoudig en spijst de kassa.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Nieuwe kalender niet meer zo handig

Bericht door el gordo »

De Wreter schreef:Ik kan alleen maar vaststellen dat 'k geen TT meer rij (allé, toch bijna niet) sinds de kaart weg is. Plaatsnamen zeggen me niks, geef me een kaart met wat puntjes op waar 'k dan 'ns op kan klikken. Snel, eenvoudig en spijst de kassa.
Je kan toch ook de huidige opsomming gebruiken en daarnaast een 2de tab openen met Google Maps? Net iets meer werk, maar dit marcheert ook hoor!

Wat ik niet zo handig vind - maar dat kan aan mij liggen - is dat er enkel de huidige maand wordt getoond ipv altijd x-aantal weken vooruit.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Nieuwe kalender niet meer zo handig

Bericht door De Wreter »

Akkoord El Gordo, maar meestal gaat het bij mij 's avonds van "Waar gaan we morgen 'ns rijden ?" na een harde werkweek. En ik doe dat dan ook zoals je zegt, maar meestal haak 'k wel af na m'n 4de zoekactie in de map.

Terwijl, als de kaart er staat, je zo direct kan zeggen van "Voilà, die regio, daar ga 'k heen". Klik, adres in de GPS en vertrekken maar.

En je kan je regio zo kiezen afhankelijk van de weersomstandigheden de voorbij week en die dag : Veel geregend ? Kempen. Lang droog geweest ? Dan kan West-Vlaanderen ook 'ns...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Nieuwe kalender niet meer zo handig

Bericht door freezy »

Kan je op de kalender niet per maand verspringen? Ik ben al eens aan het rondkijken of ik verlof moet nemen voor pakweg een TT in januari of februari. Moet je daar iedere keer per week zitten doorklikken... Bij de vorige kalender kon dit toch per maand?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Nieuwe kalender niet meer zo handig

Bericht door Reflex »

freezy schreef:Kan je op de kalender niet per maand verspringen? Ik ben al eens aan het rondkijken of ik verlof moet nemen voor pakweg een TT in januari of februari. Moet je daar iedere keer per week zitten doorklikken... Bij de vorige kalender kon dit toch per maand?
Dit is bewust zo gedaan omdat de meeste mensen niet per maand wouden kijken maar enkel wat er dit weekend en eventueel het volgende weekend te doen is.

Je kan wel sneller vooruit gaan door in je adresbalk het jaar en het weeknummer te veranderen:
http://www.mountainbike.be/toertochten?date=2012-W49 -> http://www.mountainbike.be/toertochten?date=2013-W1
Gebruikersavatar
franskem
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 16 jan 2010 10:15

Re: Nieuwe kalender niet meer zo handig

Bericht door franskem »

Reflex schreef:
Dit is bewust zo gedaan omdat de meeste mensen niet per maand wouden kijken

Nou weet ik dat we in het bos fietsen, maar in het Woud???

Daarnaast met De Wreter eens.
Meestal is het bij mij ook dezaterdag kijken om zondag te willen fietsen.
Een kaartje waarop je een x-aantal maanden vooruit kan kijken is handig bij het maken van een planning.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Re: Nieuwe kalender niet meer zo handig

Bericht door ka.dee »

Ondertussen bieden we de functionaliteit van de kaart met toertochten opnieuw aan --> http://www.mountainbike.be/toertochten" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie