Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door KrisMaes76 »

i-Mac schreef: do 16 sep 2021 10:41 Kijk, je mag hier gerust spreken van een nieuwe wind. Eindelijk terug wat leven in de brouwerij.

Ik ga hier nu een vraag stellen, waarvan ik weet dat sommigen ervan gaan huiveren. Mag er een "Gravel" gedeelte worden toegevoegd (fietsen, route tips, enzovoort)? Ik heb sinds een jaar een gravelbike, en ik moet eerlijk toegeven, dat deze fiets me enorm veel plezier geeft. In mijn regio (Brugge) is deze fiets eigenlijk het perfecte huwelijk tussen een baanfiets en een MTB. Op het Bloso parkoers van de kust na, fiets ik er op alle MTB stroken mee. Ook de speelheuvel van Jabbeke heb ik al meerdere keren afgereden.
kheb zelf geen gravelbike en hoef er ook geen, maar uiteindelijk zijn de meeste bloso routes en TT's in de vlaanders meer gravel dan MTB-waardig, maar das weer een andere discussie zeker? :-)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door i-Mac »

KrisMaes76 schreef: vr 17 sep 2021 13:07
i-Mac schreef: do 16 sep 2021 10:41 Kijk, je mag hier gerust spreken van een nieuwe wind. Eindelijk terug wat leven in de brouwerij.

Ik ga hier nu een vraag stellen, waarvan ik weet dat sommigen ervan gaan huiveren. Mag er een "Gravel" gedeelte worden toegevoegd (fietsen, route tips, enzovoort)? Ik heb sinds een jaar een gravelbike, en ik moet eerlijk toegeven, dat deze fiets me enorm veel plezier geeft. In mijn regio (Brugge) is deze fiets eigenlijk het perfecte huwelijk tussen een baanfiets en een MTB. Op het Bloso parkoers van de kust na, fiets ik er op alle MTB stroken mee. Ook de speelheuvel van Jabbeke heb ik al meerdere keren afgereden.
kheb zelf geen gravelbike en hoef er ook geen, maar uiteindelijk zijn de meeste bloso routes en TT's in de vlaanders meer gravel dan MTB-waardig, maar das weer een andere discussie zeker? :-)
In zekere mate is dat zo. Maar ik probeer toch de stroken waar er (te)veel modder is te vermijden. Echte gravelstroken moeten wat mij betreft ook die naam waardig zijn.

Om een voorbeeld te geven, in de omgeving van Sluis liggen er kilometers gravelwegen. Maar niet iedereen zal dat weten. En misschien is het forum dan ook een goede plaats om tips met elkaar te delen. Zo kan iedereen een mooie graveltocht rijden, zonder je blauw te betalen aan de Golazo's van deze wereld. Want, met alle respect, men overdrijft tegenwoordig met inschrijvingsgeld. Vooral omdat men in bijna alle gevallen geen enkel privé domein doorkruist. Maar ook dat is weer een aparte discussie.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door kenny »

Tis een hype Imac, die prijzen gaan nog wel dalen. Maar voor mij is die gravelbike een blijver. Ik amuseer mij wel op die fiets. Een sectie erover mag wat mij betreft wel. Alsook een vermelding van de tochten op de kalender.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door chrisper »

ik heb ook geen probleem met een 'gravel' hoofdstuk/onderwerp
zelf heb ik geen, maar heb wel een mtb met vaste vork waar ik al eens een 'gravel-tocht' met rijd.
dus misschien ook interessant om nieuwe routes te ontdekken
Plaats reactie