Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door Boebbel »

kandidaat beheerders

Er zijn al enkele topics aangemaakt over het gebrek aan beheer van het forum.

spam.mountainbike.be??
Forum is dood?

Het is duidelijk dat er niemand echt achter de knoppen van het forum zit. Ik heb contact opgenomen met de eigenaar en de eerste reactie kwam snel en was in ieder geval al positief.

Mijn voorstel naar hem was om een nieuwe groep beheerders aan te stellen. Mensen die sowiezo al regelmatig langskomen en het zien zitten om iets extra te doen. Bij mij staat de site nog steeds in mijn quasi dagelijk lijstje, dus ik heb me al aangeboden.

Zijn er nog mensen die het zien zitten?

Het is op dit moment nog niet duidelijk hoe het gaat lopen, dus dat is nog even afwachten, maar we kunnen al een beetje bundelen. PB mag ook altijd natuurlijk, maar het is misschien handig om het in het open te houden?

forum verfrissing

Op korte termijn wil ik af van die nepaccounts met hun spam. Met genoeg rechten kuisen we die uit, maar bij registratie zou er toch een extra check moeten te activeren zijn, denk ik. Soit, uit te zoeken door een kundig programmeur samen met de layout problemen. Ook over de toertochten hoor ik de laatste tijd wat gemor over onjuiste of ontbrekende info.

Op langere termijn denk ik aan een opfrissing van de regels en andere pinned topics, gewoon meer investeren in naambekendheid in het algemeen, ev. bekijken om samen te werken met sites die wel content hebben maar geen forum.

Hoe zouden jullie het forum een fris likje verf geven?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door De Wreter »

Ik bied me aan. Technologie achter het forum is mij welbekend. Spamaccounts vermijden ga je enkel kunnen met dubbele authentificatie, sinds ongeveer een jaar breken ze gewoon door de robotverificatie.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door TaurineR »

Ik vind dit een prachtig initiatief.
En het forum vind ik een centraal deel van deze website, en is veel krachtiger en nuttiger dan vb. het rommelige
gedoe op een Facebook.
De rubriek TT is een referentie en moet terug in leven komen!
(Eigenlijk ben ik dus een echte supporter.... :-? )
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door Boebbel »

De Wreter schreef: wo 28 jul 2021 09:08 Ik bied me aan. Technologie achter het forum is mij welbekend. Spamaccounts vermijden ga je enkel kunnen met dubbele authentificatie, sinds ongeveer een jaar breken ze gewoon door de robotverificatie.
Nice, iemand met die kennis is al een struikelblok uit de weg.
TaurineR schreef: wo 28 jul 2021 17:27 De rubriek TT is een referentie en moet terug in leven komen!
Dat denk ik dus ook, maar dat zal alleen maar lukken als ze/we er meer aandacht aan besteden, waardoor het opnieuw dé referentie wordt in Vlaanderen.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door De Wreter »

De rubriek TT zal vanzelf wel terug opstarten eens er terug TT's zijn.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door _Knarf_ »

Ik wil ook wel bijspringen
  • Al die spam berichten opkuisen uit het forum (en de bijhorende accounts blokkeren)
  • Toertochten toevoegen aan de kalender en ook schrappen uit de kalender als ze wordt geannuleerd. Bij TT Zolder paar weken terug was dat een probleem. Organisatie had deze afgemeld maar viel in dovenmansoren.
  • Eventueel in het TT forum voor iedere TT een week of twee weken op voorhand een topic aanmaken.

Ik ben zelf wel technisch onderlegt, software ontwikkelaar van beroep.
Maar van php ken ik niet veel, dat is geleden van de tijd van php3. Ook nooit gewerkt met deze forumsoftware.
Ook niet zo veel interesse om in de technische kant van het verhaal veel tijd er in te steken als er iemand anders met veel meer kennis is. Maar wil altijd wel eens mee nadenken ofzo.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door madskatingcow »

Ik run zelf een phpBB forum voor onze club + website gemaakt in PHP. Ik ken er wel redelijk wat van, maar ben beperkt in tijd.

Aan dit forum is al veel gecustomized, zo werden destijds toertocht / kalender topics automatisch gemaakt en gelinkt. Bekijk de meest recente mislukte layout aanpassing en we zijn nog verder van huis. Wie gaat hier zijn weg nog in vinden?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door De Wreter »

madskatingcow schreef: wo 04 aug 2021 11:28Wie gaat hier zijn weg nog in vinden?
Als de poort van het domein zicht opent en er na de ingang een lijst van problemen klaarligt wil ik wel eens een wegenkaart proberen tekenen...
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door flipp »

ik wil eventueel wel helpen waar ik kan. Ben wel geen IT'er, maar wel al actief sinds 2008...

Facebook heeft een beetje de rol overgenomen heb ik de indruk, maar voor info te zoeken over iets is het toch wat onoverzichtelijk.
En meer en meer mensen verwijderen hun facebooprofiel heb ik de indruk, dus de kans bestaat in een heropflakkering van een forum.....
Gebruikersavatar
Lonneke
Moderator
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 11:43

Re: Forum verfrissing suggesties/kandidaten beheerders

Bericht door Lonneke »

Goed initiatief van de TS!
Op mij kan er trouwens ook gerekend worden.
Plaats reactie