Forum is dood?

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Lonneke
Moderator
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 11:43

Forum is dood?

Bericht door Lonneke »

Beste medebikers,

Forum is in verval? Zeer weinig animo hier.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Forum is dood?

Bericht door _Knarf_ »

Inderdaad een jammere situatie.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Forum is dood?

Bericht door Mister No Chaïn »

Door allerlei groepen op facebook zijn fora minder relevant geworden zeker? Het wielertoeristen forum bestaat zelfs al ettelijke jaren niet meer terwijl dat vroeger toch een heel groot forum was.

De Nederlandse tegenhangers zijn wel nog altijd druk bezocht.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Forum is dood?

Bericht door madskatingcow »

De laatste layout aanpassing heeft het forum volledig ten gronde gericht, irritante reclamebanners, layout die niet klopt op verschillende toestellen, spam, gebrek aan moderators, etc. Op geen enkele opmerking komt van hen reactie, alsof je in een woestijn staat te roepen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Forum is dood?

Bericht door KrisMaes76 »

Ook een gebrek aan boeiende topics doet een forum dood: de zoveelste vraag over een gps aankopen of iemand die een 13 in een dozijn mtb zoekt...
Op dat vlak zijn de groepen op FB vlotter omdat je daar ook sneller als eens een filmpje of foto post van een leuke rit of plek, hoewel daar ook veel hetzelfde passeert...

Qua initiatief om een forum levendig te houden, zijn bvb het organiseren van een forum rit oid wel een goed middel
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Forum is dood?

Bericht door _Knarf_ »

KrisMaes76 schreef: di 03 aug 2021 14:35 Ook een gebrek aan boeiende topics doet een forum dood: de zoveelste vraag over een gps aankopen of iemand die een 13 in een dozijn mtb zoekt...
Op dat vlak zijn de groepen op FB vlotter omdat je daar ook sneller als eens een filmpje of foto post van een leuke rit of plek, hoewel daar ook veel hetzelfde passeert...

Qua initiatief om een forum levendig te houden, zijn bvb het organiseren van een forum rit oid wel een goed middel
Het grote nadeel van facebook is dat je daar niet kan zoeken.
Als het een TT is ergens is ongeveer het eerste wat ik doe hier de topics van voorgaande jaren zoeken.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Forum is dood?

Bericht door KrisMaes76 »

_Knarf_ schreef: di 03 aug 2021 14:51
KrisMaes76 schreef: di 03 aug 2021 14:35 Ook een gebrek aan boeiende topics doet een forum dood: de zoveelste vraag over een gps aankopen of iemand die een 13 in een dozijn mtb zoekt...
Op dat vlak zijn de groepen op FB vlotter omdat je daar ook sneller als eens een filmpje of foto post van een leuke rit of plek, hoewel daar ook veel hetzelfde passeert...

Qua initiatief om een forum levendig te houden, zijn bvb het organiseren van een forum rit oid wel een goed middel
Het grote nadeel van facebook is dat je daar niet kan zoeken.
Als het een TT is ergens is ongeveer het eerste wat ik doe hier de topics van voorgaande jaren zoeken.
Dat klopt
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Forum is dood?

Bericht door madskatingcow »

KrisMaes76 schreef: di 03 aug 2021 14:35 Qua initiatief om een forum levendig te houden, zijn bvb het organiseren van een forum rit oid wel een goed middel
Dat is jaren geleden - toen de dieren nog spraken - georganiseerd geweest. Mijn ervaring toen was teveel niveauverschil, gebrekkig materiaal (om de haverklap stoppen voor een gebroken ketting / lekke band), etc. Indelen in kleine groepjes, vergezeld van iemand met een GPS.
_Knarf_ schreef: di 03 aug 2021 14:51 Het grote nadeel van facebook is dat je daar niet kan zoeken.
Als het een TT is ergens is ongeveer het eerste wat ik doe hier de topics van voorgaande jaren zoeken.
Je kan wel zoeken op Facebook binnen groepen, maar vooral vervelend : het is ongestructureerd. Alles staat kris kras door elkaar, geen overzicht.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Forum is dood?

Bericht door De Wreter »

Ik heb nog de evolutie ervaren van de opkomst van het internet voor iedereen en het boomen van de fora waar we allemaal grondig, in detail en geduldig onze bijdrage en onze kennis leverden en deelden, we voelden ons een deel van een hechte groep en we werden allemaal slimmer. Tot de "sociale" media kwam. Ik heb het gevoel dat de wereld ondertussen weer dommer en vluchtiger worden is (en dat ook een doel was van sommigen).
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Forum is dood?

Bericht door KrisMaes76 »

De Wreter schreef: di 03 aug 2021 21:29 Ik heb nog de evolutie ervaren van de opkomst van het internet voor iedereen en het boomen van de fora waar we allemaal grondig, in detail en geduldig onze bijdrage en onze kennis leverden en deelden, we voelden ons een deel van een hechte groep en we werden allemaal slimmer. Tot de "sociale" media kwam. Ik heb het gevoel dat de wereld ondertussen weer dommer en vluchtiger worden is (en dat ook een doel was van sommigen).
Ik kan het niet beter zeggen...
Plaats reactie