Memorial Jan Nuyttens

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

Boys,

- bij deze de Memorial Jan Nuyttens 'officieel onder voorbehoud'. de exacte datum en uur volgen later .... . Ik heb de sportfunctionaris van Ternat en de vrienden van Flandrien.be (die zogezegd reclame maken) op de hoogte gebracht ....

- de aanvraag naar het Sportbestuur van Ternat naar een vaste VIPERROUTE loopt nog steeds maar zoals je allicht gelezen hebt, kan dit nog even duren (2005/2006). Als ik meer info hieromtrent krijg, horen/lezen jullie het wel op dit forum ...

- ik kijk eveneens vol spanning uit naar de datum wanneer de Memorial zal doorgaan. Ik zal er zijn, maar ik laat die eer aan jullie toe.

Hopende hiermee iedereen tevreden hebben gesteld .....
Laatst gewijzigd door Raffie op di 19 okt 2004 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Dit lijkt me een goede zaak.

Persoonlijk twijfel ik niet aan de goede bedoelingen, maar ik deel de mening van Adri en de anderen die dit aanhaalden.

Ik ben er ook zeker van dat gezien al die bereidwilligheid er op het gepaste moment iets heel moois en sereens op poten kan gezet worden, indien de familie van Jan dit ziet zitten...
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

@ iedereen : misschien een moeilijk te halen voorstel,maar kunnen we ook een soort van 'gedragscode' opstellen als de tocht er komt ? Een stille verkenning van Viper's route is volgens mij echt wel nodig,gezien zijn tragisch overlijden.Ik wil hier zeker niemand de mond gaan snoeren maar kdenk niet dat het de bedoeling wordt om er een gezellige Mountainbike.be dag van te maken.Hopelijk trap ik hier niemand op zijn tenen,maar als we toch deze tocht als eerbetoon zouden afleggen kunnen we het ook beter op de juiste (vooraf afgesproken) manier doen,niet?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Een paar basisregels zijn misschien wel nuttig als daar overeenstemming over kan bereikt worden, al denk ik dat het anderzijds voor velen ook wel duidelijk is wat wel en niet de bedoeling is.

Als het doorgaat dan hoop ik persoonlijk dat het zowel iets wordt in overeenstemming met de wensen/gevoelens van de familie van Viper/Jan, als iets waar de forumleden die hem willen gedenken zich ook in kunnen terugvinden.

In dat opzicht is het naar mijn gevoel belangrijk dat iedereen die zich hierbij betrokken voelt en die iets wil zeggen, dat ook doet. Ieders mening telt. Dit is immers van ONS/JULLIE voor VIPER/JAN...
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

djambo schreef:Langs de andere kant zou ik er toch mee gediend zijn als daar tal van internetvrienden van mijn partner een eerbetoon voor hem zouden organiseren !
Het toont toch de waarde en het gemis van Viper en kan evengoed een troost zijn voor de familie.
Daar is deze site het perfecte medium voor. Zo kunnen naasten lezen wat ze willen en wanneer ze dat willen.
De meesten kennen Viper dan ook via deze site. Het gaat dan wel over biken maar wat beethoven zegt is de nagel op de kop.
Gebruikersavatar
Jens
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: do 13 mei 2004 05:14
Rijdt met: Specialized Rock Hopper Pro disc

Bericht door Jens »

ik vind dit ook een prachtig initiatief, maar het is normaal dat er hierover verschillende meningen zijn. Persoonlijk vind ik ook dat het geen massa-evenement mag, toch niet nu zo dicht bij het ongeluk. Misschien is het wel goed om gewoon op 1 november (of een andere datum die afgesproken wordt) deze toch te rijden, zonder dat je om een bepaald uur afspreekt. Dan wordt de opkomst over de dag gespreid en zal het toch iets sereen blijven. Wie elkaar dan tegenkomt, weet waarvoor hij er is, en kan in stilte verder doen...
Tis ook maar een idee...
Gebruikersavatar
TARGA
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 07 jun 2004 17:36
Rijdt met: Specialized Epic M4 COMP

Bericht door TARGA »

Hé bikers nu niet heiliger dan de paus gaan worden hé. Akkoord dat het een beetje sereen verloopt maar er ook geen heiligenwake van maken hé. Wij komen bijeen om Viper te herdenken maar tenslotte ook om onze Sport te beoefenen. En vermits er op dit forum altijd plaats is voor een lach en een kwinkslag, waar Viper ook al te graag mee meedeed, vind ik dat dit moet kunnen op de herdenkingsdag. We zijn wat we altijd geweest zijn en wat Viper ook was en altijd zal zijn. Daarom vind ik moeten we er geen schijnheilige bedoening van maken. We doen zoals we altijd gedaan hebben ter herdenking van Viper Jan.
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

- heeft er al iemand contact gehad met de familie ivm het initiatief ?
zo ja, please let us know ...

- kent eigenlijk iemand de Viperroute een beetje ? langs welke tracks loopt zijn parcours ?

- wanneer gaat die Memorial nu door ? is er al wat afgesproken ?

:-? :-? :-?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Geduld is een mooie deugd.

Wees gerust, er wordt aan gedacht, maar verwacht niets op heel korte termijn. Bezinken, weet je wel.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Beste Targa,
Momenteel zit het zo dat enkele bikers weg zijn welke er ook willen bij zijn.
Immers werd er nog zekers niets voorbereid. Ik persoonlijk vind nu ook met de komende dagen dat zoiets niet kan en vele delen mijn mening.
Laat ons eerst afwachten wat er van de familie gezegd wordt en dan pas kan er iets VOORBEREID worden. Het heeft dus niets met heiligen of de paus te maken, het gaat hier meer om de juiste mensen en het juiste ogenblik te verkiezen.
Men moet dus respekt hebben voor de wil der familie. Pas dan kan degene wie wat verantwoordelijkheid bezit op deze mounntainbike.be site en wil daarover eerst de familie gaat spreken over dit initiatief en iets of wat de leiding neemt over het in elkaar steken van deze onderneming het orderwoord geven. Wij oudere mountainbikers wachten dus af wat er uit de bus komt. Een tocht met enige voorbereiding kan alleen maar verwezelijkt worden mits die nodige stappen te maken. Maar nu duwen aan de kar heeft geen zin. Sportieve groeten, Rudy VdE.
Plaats reactie