Summer Bike Festival 2011

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

#-o :-? :-D dit parcour was nog maar een voorsmaakje !
Laatst gewijzigd door flashing op ma 04 jul 2011 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Deze keer was het toch ook weer een prachtig parkoertje(33 km gedaan die er 40 zou moeten geweest zijn,wel volgens gps)
Zeker de eerste 12 km waren super ,maar voor mij zou de trap er toch uit mogen (niet echt een meerwaarde) die is makkelijk te omzeilen via andere weg denk ik.Proficiat voor de parkoerbouwers(waar blijven ze die weggetjes toch vinden) enkel spijtig dat er weer veel bordjes zijn verdwenen hoorde ik achteraf en zeker in het dennebos in Reet ,daar is er wel veel misgelopen,vele wisten niet hoe juist rijden,daar waar normaal wel meer singletrack te rijden is.
Toch nog dikke proficiat aan de organisatie en volgend jaar nog meer standhouders,het was echt veel beter dan vorig jaar.
Op naar een soort al la Happy Bike Days ? =D>
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

happybikedays klinkt id nog beter dan summerbike, moet ik is vragen of dat kan ?
Laatst gewijzigd door flashing op ma 04 jul 2011 18:38, 11 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bennyd
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 nov 2010 03:16
Rijdt met: merida xt edition '10

Bericht door bennyd »

deze was mijn eerste tocht die ik gereden heb, moet zeggen echt fijn om te rijden. ferme stukken tussen, heb me heel goed geamuseerd. op naar de volgende
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

flashing schreef:Training kan helpen misschien nu er toch een vast parcour komt die het technisch kunnen zullen verbeteren . LETS HOPE ! van wel
Lees ik dit goed ? Komt er een vast parcours ? Een bloso route op de Schorre ? Klinkt goed !
Heb me reuze geamuseerd, maar heb wel dikwijls nagedacht aan de beginners onder ons. Ik herinner me bv een bultje waar we over moesten,
maar die veel dieper was in de afdaling (die je niet zag als je er aan kwam), dan de "klim". Toen ik daar aankwam stonden een aantal bikers op die richel te twijfelen wat ze zouden doen. Ze zijn te voet naar beneden gegaan, maar eentje is zelfs zo gevallen (was echt wel steil). En zo waren er velen stukken die echt te lastig waren voor beginners.
Haal die er nu niet uit hé !!! Ze stappen heus wel af :wink:
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

ja misschien volgend jaar een aantal splitsingen onderweg van extreem en makkelijk , zo blijven we gespaard van valpartijen ? en de singletrack gespaard van schade, ik bedoel afstappen en de grond kapot trappen iplv biken is niet de bedoeling natuurlijk , hoe meer er gefietst kan worden , hoe beter de trail erbij ligt
ik ga ook proberen een heuse afdaling volledig in steen aan te leggen , wel niet steil ... :P
Laatst gewijzigd door flashing op di 05 jul 2011 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Rising Sun
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 18 jun 2007 13:27
Rijdt met: Trek 8500 2010

Bericht door Rising Sun »

Zalige tocht. Heb hem gisteren gereden. De route is wel verbeterd tegenover vorige jaren.Hoe extremer, hoe beter :-)

Misschien wel een tip voor de organisatoren: zet verwittigingen voor beginners aan het begin van de route in de Schorre. Heb er veel zien vallen en twijfelen of ze wel durven afdalen. Onderweg ene zien terugkomen met een geplooid voorwiel, ene met een bebloed gezicht en anderen die op hun voorwiel, met de voeten uit de trappers een afdaling maken en hopen dat ze heelhuids beneden komen... #-o

Oja, nog 1 opmerking: WANNEER GAAN ZE DIE HELMEN VERPLICHTEN!!!

Proficiat aan de organisatoren. Hopelijk kan dit een vaste route blijven in de schorre en de kleiputten =D>
mongoose
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 29 mar 2009 20:32
Rijdt met: Cube LTD Team

Bericht door mongoose »

Vaste route ? super !!
die steile helling, die viel niet in éé stuk te rijden, omdat er steeds mensen te voet afgingen. Ik moest daar flink in de remmen voor iemand die op zijn achterste naar beneden aan het schuifelen was.
Helmen : VERPLICHT. Ik ga nooit rijden zonder helm. Als je er al eens eentje stuk gevallen hebt, dan weet je waarom je dat op hebt.
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

Hoogst waarschijnlijk komt er volgende editie een splitsing kort na de start, om de minder ervaren bikers de kans te geven de eerste (lekker technische) 4 a 5 km te besparen. Die dat willen krijgen natuurlijk wel de speeltuin voorgeschoteld.

Verder waren een aantal plaatsen zeer gevoelig voor sabotage (ben van zondagmorgen 5 u tot 14 u bezig geweest met herstellen) die de vorige edities intact bleven. Ik denk wel dat we op de meeste plekken te maken hadden met kwajongensstreken. De 40 km route na de splitsing was het ergst, hoewel het dennenbosje en Terhagen (again) voor de splitsing ons ook parten speelde!
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

flashing schreef:happybikedays klinkt id nog beter dan summerbike, moet ik is vragen of dat kan ?
Zou voor vele misschien de ideale testdag zijn voor diegene die naar iets nieuws op zoek zijn er is daar in de schorre in ieder geval het ideale testparkoer. :wink:
Plaats reactie