Summer Bike Festival 2010

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Bericht door schuppe »

jongens, wat een mooi parcour. Proficiat mannen =D> . Ik vraag me veel af hoe de eerste 15 kilometer er zullen uitgezien hebben als het 3 dagen had geregend :-?. Volgend jaar kom ik ZEKER terug.
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

net terug thuis sie , nog zo goed als de volledige bepijling afgebroken.

toestemming om door velden, boomgaard en mais te rijden krijg je gewoon door een vriendelijk klapke te doen met te mensen en soms de belofte te maken dat de schade vergoed zal worden.

De eerste 17 km is inderdaad het 'mooiste' daarachter ben je de schorre uit en kom je jammer genoeg terug in vlaanderen uit waar het zo goed als vlak is.

Zal dadelijk eens een selectie maken uit de foto's en ze online gooien.
edit:foto's op http://mountainbike.fotopic.net/c1868121.html

mvg
Havik
Gebruikersavatar
teddie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 16 apr 2010 15:33
Rijdt met: Trek

Bericht door teddie »

De 40 gedaan en echt een prachtig parcours .
Ne dikke proficiat aan de bouwers, je moet het maar doen .
Volgend jaar beter ? Zal moeilijk gaan vrees ik .
Bedankt mannen voor de mooie voormiddag en zeker tot volgend jaar .
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Alsook de 40 km gedaan samen met andere centerpark bikers en zoals de meeste denk ik heb ik van de eerste 15km toch weer het meest genoten,ongelooflijk dat er in mijn achtertuin zoon mooi parkoers is opgebouwd ne zeer dikke proficiat aan de parkoerbouwers en mede projectontwerpers =D> ,ik weet niet meer wat jullie nog veel kunnen verbeteren maar volgend jaar toch liefst een grote ruimte met meer standhouders ? Het is spijtig dat er niet meer merken op af komen en da er snel wordt opgeruimd.
Heb na de tocht nog even die MTB Clinic gevolgd en die heren geven echt een goede uitleg en het is de moeite waard, zou enkel wa meer in onze kontreien moeten plaatsvinden.
Op naar volgend jaar,ik ben er dan terug. :-D
Gebruikersavatar
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 21 sep 2006 21:33
Rijdt met: Spark & Scale

Bericht door Wicked_Uncle_Ernie »

Plezant ritje. De singletracks in de schorre en in de kleiputten waren de moeite.
Alles dik in orde.

Achteraf nog naar de expozone geweest en in de Schorre gaan spelen met een Nicolai Helius RC.... :drunk:
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Bericht door mtb117 »

gister mee gaan afpijlen . vandaag had ik meer den 50 ofroad km in mijn beene . morgen nog mee pijlen gaan af hallen in hoe verre dat vandaag niet gelukt is
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Bij deze een woordje van dank aan alle aanwezige deelnemers en iedereen die mee de tocht heeft helpen afpijlen. Zoals vooraf aangegeven was de tocht op verschillende plaatsen verbeterd. Gelukkig bleven we dit jaar van grote sabotage gespaard. Bepijlen met kalk kan nog beter, en dat zullen we naar volgende editie toe dan ook doen. Het onweer van zaterdag heeft een deel van die bepijling 'weggeveegd'.

Op naar editie 2011...waar we opnieuw ons best zullen doen om verrassend uit de hoek te komen. Al halen we momenteel langzaam maar zeker reeds het beste uit de streek.
Rising Sun
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 18 jun 2007 13:27
Rijdt met: Trek 8500 2010

Bericht door Rising Sun »

Heb gisteren ook de 40 uitgereden. Net als vorig jaar een pracht parcours. Ik ben zelf in de Rupelstreek opgegroeid, maar ik wist niet dat er in de 'putten' zo'n mooie singletracks waren :-D

Enige kleine opmerking is dat de bepijling op sommige plaatsen wat duidelijker moest. Ik ben niet de enige die wel eens vol in de remmen moest om de pijltjes te volgen.

Voor de rest: puik werk van de organisatoren =D>
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Met Bulls-Eye vanuit Beveren via Kallebeekveer naar Boom gebold.
Zodoende was de opwarming al achter de rug op de inschrijving.
Tt zat zeer mooi ineen.
Duidelijk dat er een pak werk aan uitpijling en belinting besteed was.
Jammer dat voor Bulls-Eye de pret al na 10 minuten over was.
Door een versleten body gaf de ketting er de brui aan.
Hij heeft een nieuwe ketting kunnen bemachtigen om nog naar huis te bollen.
De toer verder solo afgewerkt.
Eenmaal weg uit het domein wat saaiere verbindingsstukken.
Een leuk paadje langs de Nete met steil afdalinkje, een plezant singletrack parcourtje door een bos mits de snelheid er wat in te houden.
Blijkbaar was er tevoren een 'zwaardere' biker over dat plankenbrugje gereden aan de ingang :wink: , de middelste plank lag middendoor :lol: .
Nieuw die passage door de mais en de boomgaard, leuk voor de afwisseling maar niet de moeite om daar schadevergoeding voor te gaan betalen imo.
Nog eens de kleine toer erbij gedaan, dat eerste stuk vroeg om een herhaling.
Een plezante voormiddag gehad. =D>
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

Havik schreef:
Zal dadelijk eens een selectie maken uit de foto's en ze online gooien.
edit:foto's op http://mountainbike.fotopic.net/c1868121.html
Komen de andere foto's ook nog op het net, of waren die echt niet
de moeite om te zien :wink:
Ik en mijn maat zijn namelijk gefotografeerd aan die eerste leuke
afdaling het bosje in, maar vind de foto's niet terug.

Ook ik wel nog even de organisatoren proficiat wensen met het uitstippelen van zo'n ferm parcours. Omdat ik deze rit vorig jaar ook al gereden had en ik een serieus tijds tekort had, zijn we aan de bevoorrading de dijk op gereden naar rechts tot aan start en dan die fabuleuze 14 km nogmaals gedaan. Zo hadden we bij aankomst slechts een 35 km, maar wel zeer toffe !
Plaats reactie