Summer Bike Festival 2010

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

13 pagina's als titel 'verkenningsritten'. Dit is wel zeer duidelijk wreed goed verkend. Had hem vorig jaar ook al gebold, dus wist al dat het hier in orde was.
Deze editie was her en der nog mooier gemaakt. Op het domein zelf vond ik het parkoers nog plezanter als vorige editie.
Dikke chapeau voor de ontwerpers van zulk machtig prachtig sublieme omloop op het domein.
Hier en daar had ik 'r nog 'n stukje extra bijgelapt via Gps (buiten domein), maar aangezien ik hier vaak strandde tussen de netels of privé, maar terug de originele toer gevolgd, enkel het park aan de Beukenlaan was te doen voor extra km's.

Genoeg plezante stukken na het domein om de toer plezant te houden. Omdat 'k nog goesting had, de 17 km-toer er nog 'ns bijgelapt, mede uit respect voor de parkoersbouwer.

Totaal 67 km prima geamuseerd in een niet te warm weertje gelukkig.
Kalfinho
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 mei 2010 23:03
Rijdt met: Orbea

Bericht door Kalfinho »

Ik heb de 31km gedaan en vond het een enorm leuk parcours. Chapeau gasten!
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

Wij zijn terug geweest en het was weer bangelijk goed =D> , de eerste 15km, pure singletrack bijna, ik hou van die technische stukken :drunk: :drunk: en gelukkig geen last gehad van saboteurs dit jaar, nergens verkeerd gereden.
jammer dat we een jaartje moeten wachten.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Jawadde, dat waren nog eens toffe singletracks de eerste 15 km.
Daarna werd het wat minder.
Bepijling : bij het vertrekken heb ik wat gesukkeld, onderweg was het een stuk beter. De kalkpijlen waren een prima idee, maar ik had de indruk dat de kalk gerantsoeneerd was, pijlen en strepen waren wat aan de vage kant.
Bevoorading : sportdrank, water, wafel, peperkoek, sinaasappel

Expo stand : een paar Turners getest en een Lynskey. Jammer genoeg waren er geen AM bakken. De ene viel mee, de ander viel tegen. Daar zijn testen voor.

Wel grappig, iedereen met een hond heb ik als potentiële saboteur aan het bezien geweest :-D , en die kwamen daar gewoon hunne woef uitlaten.
Het ging me voor geen meter, slecht geslapen, vannacht een beetje ziek, vanmorgen pillen tegen de koppijn moeten nemen.
Maar me toch ferm geamuseerd.
Thuis nog naar de Toer gaan kijken, lekker in het zonnetje, en daardoor zie ik nu rood :lol: .
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

rubber-12 schreef:Jawadde, dat waren nog eens toffe singletracks de eerste 15 km.
Daarna werd het wat minder.
Bepijling : bij het vertrekken heb ik wat gesukkeld, onderweg was het een stuk beter. De kalkpijlen waren een prima idee, maar ik had de indruk dat de kalk gerantsoeneerd was, pijlen en strepen waren wat aan de vage kant.
Bevoorading : sportdrank, water, wafel, peperkoek, sinaasappel

Expo stand : een paar Turners getest en een Lynskey. Jammer genoeg waren er geen AM bakken. De ene viel mee, de ander viel tegen. Daar zijn testen voor.

Wel grappig, iedereen met een hond heb ik als potentiële saboteur aan het bezien geweest :-D , en die kwamen daar gewoon hunne woef uitlaten.
Het ging me voor geen meter, slecht geslapen, vannacht een beetje ziek, vanmorgen pillen tegen de koppijn moeten nemen.
Maar me toch ferm geamuseerd.
Thuis nog naar de Toer gaan kijken, lekker in het zonnetje, en daardoor zie ik nu rood :lol: .
We doen elk jaar iets meer ervaring op met uitpijlen. En inderdaad we hadden iets te weinig kalk mee in onze rugzak. Hoe viel het mee om door dat maïsveld te rijden ?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

K2-er schreef: Hoe viel het mee om door dat maïsveld te rijden ?
Heu, wat moest me daar aan opvallen?
Het was een kwestie van goed in het spoor te blijven, dat wel.
Ik was met de Heckler, dus niet veel gemerkt van hobbels en bobbels 8) .
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Gewoon super gedaan mannen. Zoals altijd trouwens. Weer een paar keer in de zandbak blijven spelen... Het maisveld dat was echt iets nieuw voor mij. Iets te vroeg op het jaar want de mais ging zo in de rugzak vallen. Verbazend eigenlijk dat jullie daar de toelating voor krijgen. Het waren 40 super km's. want over zo'n afstand zo belachelijk weinig asfalt dat kom je niet elke toerrit tegen. Nog eens mijn helm af en bedankt
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

rubber-12 schreef:
K2-er schreef: Hoe viel het mee om door dat maïsveld te rijden ?
Heu, wat moest me daar aan opvallen?
Het was een kwestie van goed in het spoor te blijven, dat wel.
Ik was met de Heckler, dus niet veel gemerkt van hobbels en bobbels 8) .
Lichtgroene Heckler? Dan hebben we samen bij de tent van Akkermans gestaan, wist niet dat jij het was.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

We kwamen op dat maisveld, reden toen 22km, komer er me daar van links en rechts voorbij gevlamd, maar, aan het einde was ik eerst het veld uit :lol: .
Jammer voor die race mannen, ik had er lol van.
Ni dat ik iets tegen die mannen heb he, kzou willen dat ik zo hard kon rijden.
En dan nog de toelating om over het erf van een boomkweker te rijden.
Chapeau =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

K2-er schreef:
rubber-12 schreef:
K2-er schreef: Hoe viel het mee om door dat maïsveld te rijden ?
Heu, wat moest me daar aan opvallen?
Het was een kwestie van goed in het spoor te blijven, dat wel.
Ik was met de Heckler, dus niet veel gemerkt van hobbels en bobbels 8) .
Lichtgroene Heckler? Dan hebben we samen bij de tent van Akkermans gestaan, wist niet dat jij het was.
Yep, 'rubber-12' staat niet op mijn kop geschreven.
Had jij een Mountainbike.be truitje aan?
Plaats reactie