07/08/04 3de Mountainbike.be dag Zoniënwoud

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

07/08/04 3de Mountainbike.be dag Zoniënwoud

Bericht door JeF GT »

Mountainbike.be goes V.U.B.

Beste bikers en bikesters, jullie zijn allen uitgenodigd om komende zaterdag 7 augustus deel te nemen aan de enige echte Mountainbike.be dag. De bedoeling van deze dag is dat je de mensen waarvan je hun gesprekken volgt en waarmee je soms dagdagelijks discussiëert eindelijk eens in het echte leven leert kennen. En wat is er mooier dan dit te koppelen aan een gezellige MTB-rit doorheen een prachtig bosrijk landschap!


Afspraak is om 13u aan het sportcomplex van de V.U.B. op de campus te Etterbeek. Huidige V.U.B. en ex V.U.B. studenten zullen geen moeite hebben om de locatie terug te vinden, maar ben je niet thuis in Brussel kun je op deze link een uitgebreide wegbeschrijving terugvinden.

Het sportcomplex bevindt zich aan ingang 8 ter hoogte van de Triomflaan (zie plannetje in het bericht op de homepage). Beiden zijn, eenmaal je de V.U.B. hebt gevonden, duidelijk te herkennen.

Ten laatste om 13u30 vertrekken we. Langsheen de Pleinlaan trekken we richting U.L.B. en doorkruisen we het Terkamerenbos om dan na een een kleine twintig minuten op de eigenlijke startplaats in het Zoniënwoud toe te komen.

Het Zoniënwoud, beter gekend als de groene long van Brussel, is in feite één groot beukenbos met zijn eigen klimaat en zijn eigen fauna en flora. Het parcours dat voor uw gemak summier is afgepijld bestaat voor het grootste deel uit glooiende bosdreven en enkele prachtige singletracks, waar modder zelfs tijdens de natste periodes quasi geen kans maakt. We verlaten bijna nooit het bos en de verkeerszones onderweg zijn tot een minimum herleid.
Onderweg kun je kiezen voor een korte afstand van 30km (met ongeveer 300 hoogtemeters) of voor een langere afstand van 40km (met ongeveer 400 hoogtemeters). De lange afstand doet een lus extra maar volgt voor de rest wel hetzelfde parcours. Er is een basisconditie en een minimum technisch kunnen vereist, maar iedereen die al met succes een toertocht heeft uitgereden gaat geen problemen ondervinden. Tijdens de rit wordt tenminste één lange stop voorzien waar iedereen tot zijn positieven kan komen. Let op! Een bevoorrading uitgaande van de organisatie is niet voorzien. Neem dus zelf iets lekkers mee.

De verwachting is dat we omstreeks 17u00 terug op de campus van de V.U.B. komen. Hier is er dan de mogelijkheid om je te douchen en een uitgebreide après-bike te beleven.



Extra info:
  • Iedereen is welkom, jong of oud, vrouw of man, beginneling of ervaren rot.
    Een helm is ten stelligste aangeraden.
    Je materiaal is je eigen verantwoordelijkheid, zorg ervoor dat het in orde is!
    De bevoorrading onderweg dien je zelf te verzorgen.
    Het is geen koers. We rijden in groep aan een rustig tempo onder leiding van een ervaren gids.
    Niemand wordt aan zijn lot overgelaten en in geval van lichamelijke of mechanische pech is er steeds iemand om je deskundig bij te staan.
    Moest je toch in nood verkeren is er altijd het GSM-nummer dat je ter plekke wordt meegegeven.
    Digitale fototoesteltjes en/of camera's zijn heel welkom. Hoe meer beeldmateriaal voor het nageslacht hoe meer vreugde.
    Een goed humeur komt altijd van pas... ;)
Heb je nog vragen en/of suggesties dan kun je mailen naar jeffry.goethals@mountainbike.be of je kunt hier een berichtje posten.

We hopen jullie allen sportief te kunnen begroeten,

Het Mountainbike.be team
Laatst gewijzigd door JeF GT op za 16 okt 2004 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Curieuzeneuze vraag van iemand die mogelijk komt: kunnen de bikes ergens in het zicht of binnen staan bij den après-bike?
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Jack77 schreef:Curieuzeneuze vraag van iemand die mogelijk komt: kunnen de bikes ergens in het zicht of binnen staan bij den après-bike?
Poser!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Dat scheelt inderdaad het gewicht van een fietsslot.
[Ik ben zowiezo champavie na het fietsen hoor :wink: ]

@JFK: kun je eens exact aangeven waar je het Zonienwoud ingaat, want ik heb geen zin om tot aan de VUB te fietsen.
Ik zie een paar posts eerder iets van de parking aan de hippo in Groenendaal?
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Jack77 schreef:Curieuzeneuze vraag van iemand die mogelijk komt: kunnen de bikes ergens in het zicht of binnen staan bij den après-bike?
In principe is de après-bike binnen een straal van 150 meter van de parking. Maar de auto's staan waarschijnlijk wel uit het zicht.
Op de V.U.B. wordt nu niet echt veel gepikt en er is een (weliswaar onderbemande) bewakingsdienst. Maar neem voor de zekerheid toch maar een slot mee.

@Adri check PM en maak maar dat ge er zijt zenne!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

PM gecheckt, is aan de hippo van Watermael-Boitsfort.
Ik zal mijn aanloop wel eens gaan verkennen volgende week :wink:
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Dan bestaat er toch nog een unief waar niet veel gepikt word.
Als ik op die zaterdag niet moet werken, zal ik wel eens langskomen op die Mountainbike.be-dag. Alhoewel ik ooit nog eens gezworen heb dat ik nooit van mijn leven nog in het Zoniënwoud zou gaan biken.
Gebruikersavatar
HorryBorry
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 15:26
Rijdt met: Be One Mason
Contacteer:

Bericht door HorryBorry »

Als alles blijft zo als het er nu uitziet, zal ik zeker van de partij zijn.
Gebruikersavatar
Bruno
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door Bruno »

Als alles mee zit zoals nu ben ik ook van de partij. Ik vertrek vanuit Wetteren en heb nog plaats voor 1 biker.

C U
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

piefkie schreef:Alhoewel ik ooit nog eens gezworen heb dat ik nooit van mijn leven nog in het Zoniënwoud zou gaan biken.
't Valt niet aan te raden, maar mss kunt ge proberen er dood rond te biken? #-o
Plaats reactie