Summer Bikefestival 2009

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Hookipa schreef:misschien de volgende keer de kleiputten van Niel er proberen aan te breien?????????????
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Hookipa schreef:misschien de volgende keer de kleiputten van Niel er proberen aan te breien?????????????
Bedoel je de visputten? Die zijn naar mijn weten momenteel een van de struikelblokken voor de realisatie van een vaste route?
Gebruikersavatar
Hookipa
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 11:31
Rijdt met: a mean green machine

Bericht door Hookipa »

Je hebt ter hoogte van Niel( landbouwstraat) inderdaad visputten gelegen de achterliggende putten (hellegat) zijn allemaal natuurgebied, je kan deze induiken vanaf de industriezone te Noeveren. De toertocht van wtc de pedaal vertrekt vanaf het voetbalplein apollo en duikt dan recht dit gebied in en komt terug boven ter hoogte van de rupeldijk. Je zou zelfs dichter bij Boom al enkele kleiputten kunnen toevoegen en deze zijn gelegen in het nieuwe industriegebied waterfront maar hier zal je toestemming moeten vragen want d.i. privé-terrein. En er loopt een nieuw(in opbouw zijnde) fietspad vanaf Boom die dit allemaal verbindt met mekaar met links en rechts de oude kleiputten.
Als we met de bikers uit de streek onze koppen bij mekaar steken kunnen we een bangelijk parcours presenteren tegen volgende editie
( nog bangelijker dan deze keer)
Tot hoors
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Ben deze voormiddag alvast eens een ritje gaan maken in de Walenhoek.
Davy S
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 22 mei 2009 15:05
Rijdt met: Cannondale

Bericht door Davy S »

Hazenwinkel koppelen aan de toer maakt het nog intressanter. wij maken steeds een toereke waar we de putten van niel doen, hazenwinkel, terhagen en de schorre... goed voor 60km
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

Davy S schreef:Hazenwinkel koppelen aan de toer maakt het nog intressanter. wij maken steeds een toereke waar we de putten van niel doen, hazenwinkel, terhagen en de schorre... goed voor 60km
heb je daar een gps track van? ben wel eeens benieuwd hoe aanderen door hazewinken rijden.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Toen ik enkele weken terug met de boswachter op pad was om gans de route te rijden heb ik bij hem gepolst over de stukken die aan de andere kant van de Rupel liggen. Das allemaal overstromingsgebied geworden en behalve de stukken van de Bloso route van Willebroek zou je nergens toestemming voor krijgen....
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Bericht door mafel »

mm, ik heb dit gemist

is er ergens een route beschikbaar ?

Ik woon in de buurt van De Schorre en zou de route wel eens willen rijden
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

mafel schreef:mm, ik heb dit gemist

is er ergens een route beschikbaar ?

Ik woon in de buurt van De Schorre en zou de route wel eens willen rijden
Die kans komt er zeker, editie 2010 zal meermaals prematuur gereden worden, en we zullen zeker bekend maken wanneer. Kan over een aantal weken al. :wink:
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

farmer/cowboy schreef:
mafel schreef:mm, ik heb dit gemist

is er ergens een route beschikbaar ?

Ik woon in de buurt van De Schorre en zou de route wel eens willen rijden
Die kans komt er zeker, editie 2010 zal meermaals prematuur gereden worden, en we zullen zeker bekend maken wanneer. Kan over een aantal weken al. :wink:
laat het weten é, heb ook goesting om het nog eens helemaal te doen zonder 100 keer stoppen :lol:
Plaats reactie