Summer Bikefestival 2009

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
martaman
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 jun 2004 14:42
Rijdt met: specialized s-works fsr

Bericht door martaman »

Ik val in herhaling maar 't was idd een knappe tocht! Waarvoor dank =D>

Wij hebben hem in de namiddag gereden -de bevoorading was al weg :oops: - en zagen klein mannen pijlen en linten omdraaien of wegdoen. Jammerlijke kwajongensstreek dus. Ze hadden donker blauwe uniformpjes aan en hockey sticks bij, ik had de indruk bij een klub hoorden.

Maar ondanks alle vandalen steken was het toch nog goed te rijden!
Yannick_Boom
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 13:07
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Bericht door Yannick_Boom »

Vanmorge parcour gaan rijden en ben er echt van verschoten. De organisatie heeft een mooi parcour gepland. Zou zalig zijn als de route permanent werd aangelegd, zou ideaal zijn als trainingsparcour.

P.S. heeft iemand mijn bril gevonden omtrent het terras? Model: Prorace kleur zwart.
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

Een paar sfeerbeelden van gisteren:

Afbeelding

XXL (:-D ) Turner Sultan, hij is zo groot dat je niet eens zou zien dat...

Afbeelding

...29'ers opzitten 8)

Afbeelding

Snoepgoed...

Afbeelding

Super zadelpen met bediening op stuur (Gravity dropper?)

Afbeelding

Werkt uitstekend!

Afbeelding

Ook zeer lekkere frames =P~

Afbeelding

De rest van de expozone

Afbeelding

idem

Toffe dag, speciaal gekomen om met de Turners te kunnen rijden. Echte droomfietsen, nu nog het budget :-k :wink:
Hopelijk zien andere fabrikanten het nut van dit initiatief in en zijn ze volgende keer massaal aanwezig [-o<

Bedankt aan de organisatoren!
Sergeke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 jun 2007 22:08
Rijdt met: Merida TFS 500

Bericht door Sergeke »

Deze morgen dus gaan fietsen met de dochter,heb aan inschrijving gevraagd naar Kenneth (maar die gasten hadden het blijkbaar superdruk) dus ik heb dan maar gezegt we gaan wel op ons eigen (geen enkel probleem hoor) een toerke gedaan hadden hier terug bij aankomst thuis 28 km en volgens het gezicht van de dochter was dat meer dan genoeg.
Vond het een knappe organisatie en hopelijk komt hier een vervolg op !!

Grtn
Serge en Evi

PS: hoorde bij bevoorading iets van een ongeluk bij die greppel met de trappen ?? iemand meer info ofzo ... want beetje daarna vloog er een ambulance richting Terhagen ...
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Wegens gisteren andere verplichtingen (jammer, ik had graag met de nieuwe uitvoering van mijn frame gereden) vandaag naar Boom afgezakt.
Vertrokken om 9:45 voor de 40 km
Super parcours.
Bepijling was hier daar wat moeilijk, maar dat lag meer aan het parcours met de korte bochten. Soms een klein stukje verkeerd gereden.
Het was in elk geval technisch genoeg voor velen, ik heb er nogal wat horen puffen en zuchten dat het toch wel heel moeilijk was.
Als de kids ook over de eerste 15 km geraken, chapeau voor die gasten.
Bevoorrading erg vroeg, aan 15 km. Ik maakte me al zorgen dat ik een stuk gemist had.

Onderweg nog wat forumleden tegengekomen waar ik nu een gezicht kan opplakken en een oude bekende waarmee ik aan den apres ben blijven hangen.

Aan die helling met trapjes heeft iemand zijn arm (of pols) gebroken.
Het was juist voor mij gebeurd, hij klauterde nog de gracht uit. Er stonden al wat behulpzame bikers. Er moet iemand de organisatie gebeld hebben (er stond geen noodnummer op het polsbandje), want ik heb nog wat doorgeduwd om snel aan de bevoorrading te geraken om ze daar te verwittigen maar de ambulance was al onderweg.
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

Ben deze morgen maar tot 9u gebleven , on 7u15( vertrokken om met de rest nog maar eens te gaan kijken of de pijlen er nog hingen.

Bevoorading lag misschien vroeg op de toer maar je moet wel toegeven dat hij op de goede plek lag , na de eerste zware 15km puffen is de rest zeker goed te doen.

moest ik geweten hebben dat er kids stonden te wachte had ik nog even langs de shorre kunnen passeren om het kidstourtje mee te rijden , weet niet of er veel kids waren. zeg maar tegen de dochter dat ze zeer goed gereden heeft.

mvg
Bert
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Bericht door Leto »

Vandaag ook de toer komen rijden samen met Board. Onderweg ook tegen de korst gegaan, in Terhagen, net na een stuk asfalt, ergens achter aan iemand zijnen hof lagen er wat losse stenen en de snelheid lag nogal hoog, weggeschoven en nu toch wel wat schaafplekken, maar dat kon de pret niet verminderen.
Schitterend parcours. Ben oorspronkelijk van de streek, maar dit had ik niet verwacht. Mooi, mooi, mooi.
Achteraf nog wat nagepraat met Kenneth en Farmer. Dikke proficiat gasten, het was de moeite waard!! Farmer had blijkbaar al een oplossing bij, als hij die hond nogmaals zou tegenkomen...pepper spray!! :-D
Grtz
Tom
Gebruikersavatar
Hookipa
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 11:31
Rijdt met: a mean green machine

Bericht door Hookipa »

Havik schreef:
Hookipa schreef:ik, ben van de streek en heb hier verschillende nieuwe stukken leren kennen, het stuk voor de bevoorrading was technisch voor de betere er hebben hier verschillende bikers de grond gesmaakt. De bepijling was inderdaad een probleem, onderweg iemand met zijne hond tegengekomen die pijlen aan het verzamelen was, met diene mens praten had blijkbaar geen zin want hij ging zijne hond los laten op ons. Morgen gaat het normaal drukker zijn dan vandaag dus goed uitkijken naar de pijlen =D> =D> =D> =D>

weet je toevallig hoe die mens eruit zag? en wat voor een hond hij bijhad , zodanig dat er stappen kunnen ondernomen worden , laat ons hopen dat kenneth hem deze avond te snappen heeft op zijn avond tochtje :)

laat ons hopen dat we mentaal gewonnen zijn en hij ze nu laat staan tot morgen avond.
@farmer/cowboy:een pb lukt blijkbaar niet want ik krijg steeds te lezen debug mode hieronder wat ik weet.
Ik kwam aangereden toen de discussie volop bezig was tussen 2 limburgse bikers(?) en een man van rond de 40(?) met 2 honden st-bernard(?).
Ik ben gestopt om eventueel te helpen mocht dit escaleren, het is bij woorden gebleven.De 2 bikers hebben dit gemeld bij de bevoorrading.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Het zijn zware dagen geweest voor de crew (van 7 uur 's morgens tot in stuk in de avond) om het parcours te bepijlen en vooral de bepijling in orde te houden. Maar aan de reacties te lezen was de moeite niet voor niets, en dus graag gedaan !

Als alles goed gaat, komt er volgend jaar een vervolg in De Schorre, en we zorgen ervoor dat het alleen nog beter wordt !

Toch jammer om te lezen dat ondanks alle waarschuwingsborden ieman gevallen is bij de trapjes.
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

ik hoop echt dat ze die kerel met zijn honden hebben kunnen pakken :evil:

ps : iemand al een idee hoeveel bikers er dees weekend zijn afgekomen op dit niet te missen evenement ?
Plaats reactie