3de Mountainbike.be dag - 07/08/04 <pre-gebabbel>

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gast

3de Mountainbike.be dag - 07/08/04 <pre-gebabbel>

Bericht door Gast »

Yep, de winterdag is nog maar net voorbij of de zomer dient zich aan. Manitou en ik vragen zich af waar we de volgende kunnen organiseren. Ik stel me hiervoor onder voorbehoud dat ik voldoende gidsen vind beschikbaar. Ik kan me voorstellen dat velen van jullie Dilsen wat ver vinden dus wil ik een pol starten. Maar hiervoor heb ik eerst enkele mensen nodig die in hun buurt een Mountainbike.be dag willen organiseren, of die hier in dilsen willen meehelpen.
Laatst gewijzigd door Gast op wo 25 feb 2004 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Tof initiatief Maurice&Manitou.....helaas waar ik woon is niet veel te beleven op mountainbikegebied....... :roll:
Ik zal er zeker zijn op de volgende Mountainbike.be-dag....
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ge kunt ook altijd ergens een bewegwijzerde route rijden,dan hebde geen gidsen nodig :wink: ik zal er in ieder geval ook weer zijn.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

De datum staat al zeker vast. Zoals vorig jaar, de zaterdag van het eerste weekend van augustus.Deze keer valt die welsiwaar nog in juli.

The day: 31 juli. .

De lokatie dient naar mijn mening centraal te zijn. In bv. Dilsen kun je prachtig biken, maar voor de mannen uit de West-Vloanders is het al snel 2u+ in de auto naar ginder.
Bovendien hebben we met de winterdag en in feite al met de eerste zomerdag gemerkt dat het parcours niet TE technisch en te moeilijk mag zijn. Het is de bedoeling om elkaar te leren kennen niet om de prachtigste tracks uit je leven te rijden. Daar komt nog bij dat er weinigen nog tijd of zin hebben in een après-bike als je al 5u onderweg bent geweest. 2u-2u30 onderweg is meer dan genoeg.
Omhet stoppen te vermijden, is er maar 1 oplossing. Een reeds bewegwijzerde route rijden o.l.v. een gids die bij eventuele problemen kan inspringen.

Voor mijn part doen we het weer in het Zoniënwoud, dat heeft onnoemelijk veel voordelen, nl.: bijna altijd droog, brede dreven zodat je makkelijk in groep kunt rijden, enigszins uitdagend parcours, veel mensen kennen de weg, makkelijk te bereiken, weinig last van het verkeer, en ik ken een mooi parcours van om en beide 40km (doodsimpel in te korten tot 30km) dat mits enige moeite van mijner zijde perfect bewegwijzerd is (momenteel een beetje verwaarloosd), op kaart bestaat en waarvan er een roadbook is. Zoiets en met mij als ervaren gids (voor zover dat nodig is), wat wil men nog meer? ;)
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Mooi uitgangspunt JFK. Het mag idd. niet langer dan 2u30 duren, stops inbegrepen. Anders gaat de après er aan. Dus niet al te technisch of we vallen opnieuw X keer uit elkaar.
Als je van de après uit gaat is de plaats van deze après het belangrijkst. Ik denk aan een gezeillig caféke of kantien.
Overijse is daarvoor mooi maar misschien te technisch?
Anderzijds is Vlaams-Brabant wel te verkiezen ivm de ligging. Maar het Zoniënwoud. Krijgen wij daar niet stilaan een overdose van? Kunnen we de bikers van andere provincies niet met iets anders kennis laten maken? Als ze eens in Brabant hebben gereden, zal het daar zijn.
Zouden de vaste routes van Heverlee geen goed idee zijn?
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Das inderdaad het enige punt van kritiek op het Zoniënwoud. Afwisseling!

Heverlee is een optie net als Overijse denk ik. Er is zelfs een vaste route in Oostende, maar dat wil ik niemand aandoen.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

JFK schreef:Heverlee is een optie
Sja, als ge dan vertrekt met de blauwe vanuit de Zoete Waters, zit het qua parkoers, après en parking wel zeker goed... En de madammen kunnen mee om een wandelingske te maken rond de vijvers :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ge hebt een punt JFK en aan die reisafstand had ik ook al gedacht, vandaar deze topic. Zo kunnen we samen een pol starten.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Mountainbike.be dag

Bericht door beethoven »

Hello, Ik zou dit wel willen organiseren te Gent. Na die bergen van vorige parcours kan dit best lukken. Ik heb hier een parcourke van 2u welke ik als training route gebruik. Wat zit daar in? Vanaf een locatie te Gentbrugge kunnen we off-Roads rechtsstreeks nemen en vandaar oversteken naar Merelbeke langs de R4 off route( wel gedeeltelijk ),tot Zwijnaarde. Vandaar dan naar de Blaarmeersen met de befaamde beklimming van de berg en afdaling zo langs enkele parken terug te keren naar Gentbrugge. Dit zou zeker 2u biken zijn. Ik zou ook beroep kunnen doen op enkele gidsen van een toeristische school om met hen Gent een bezoekje te brengen als afsluiter indien gewenst.
Gebruikersavatar
Ren&Stimpy
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 21:10
Rijdt met: Cannondale Scalpel Carbon

Bericht door Ren&Stimpy »

Kvind het voorstel van Beethoven wel goed. Rond het Gentse LIJKT weinig te beleven maar niets is minder waar. Hele mooie stukken langs de leie. Mooie technische stukken langs de blaarmeersen; bourgooien; speelbos; zomergem en ga zo maar door.

Gent is ook centraal als startplaats en gemakkelijk te bereiken met wagen en trein.

Mijn steun heb je alvast voor jouw idee en op mijn hulp kunt ge rekenen.
Plaats reactie