Summer Bike 2008???

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

kawa schreef: Misschien voor volgend jaar een mooi programma ineenknutselen?

En niet op moederdag of vaderdag :wink: Half juni lijkt mij een meer geschikte periode. Nog geen groot verlof dus de meesten zijn nog in 't land. 't Enige wat dan kan meespelen zijn de personeelsfeesten maar dat is dan een goede excuus om niet te hoeven gaan. Mijnen directeur moest het lezen. :lol: Augustus vind ik ook geen slechte periode. De fabrikanten zijn er wel niet voor, maar in Chimay waren ze toch met meer dan de afgelopen 2 editities.
De beste stuurlui staan aan wal, dus ga ik verder mijne mond houden :wink:
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

SusXT schreef:
kawa schreef: Misschien voor volgend jaar een mooi programma ineenknutselen?

En niet op moederdag of vaderdag :wink: Half juni lijkt mij een meer geschikte periode. Nog geen groot verlof dus de meesten zijn nog in 't land. 't Enige wat dan kan meespelen zijn de personeelsfeesten maar dat is dan een goede excuus om niet te hoeven gaan. Mijnen directeur moest het lezen. :lol: Augustus vind ik ook geen slechte periode. De fabrikanten zijn er wel niet voor, maar in Chimay waren ze toch met meer dan de afgelopen 2 editities.
De beste stuurlui staan aan wal, dus ga ik verder mijne mond houden :wink:
half juni zit je met de examen van studenten ,dus dan sluit je die doelgroep uit
die periode gaat dus ook niet
:wink:
Jansen
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 15:03
Rijdt met: Trek Fuel EX9/ Kona Cowan

Bericht door Jansen »

ach die hebben toch nooit geld voor een deftige fiets dus da maakt niks uit ;)
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Als fully leek (ik rij al 9 jaar met een specialized stupmjumper M2) heb ik er menig fulys met 10mm veerweg achteraan getest.


Trek top Fuel : Ze hebben nochthans netjes mijn gewicht gevraagd en de demper ingesteld. Toch gooide de fiets me bijna van mijn zadel van zodra ik een technische afdaling deed (toch niet goed afgesteld? zou me verwonderen dat dit aan de fiets zelf lag?) verder denk ik dat dit een van de goedkopere fietsen was (waarschijnlijk zwaarder dan de rest) en klimmen ging ook iets moeizamer. Ik vond het de mindere van degene die ik getest heb.

Turmer fux: ja wadde dat reed goed. super in de afdalingen. reageerde zeer goed op alles. zeer stabiel en betrouwbaar in afdalingen. ook niet te zwaar had ik de indruk. had ook nog nooit met een riserbar gereden wat een controle geeft dit. Heb ook nog de kans gekregen om met rob akkermans te praten en die weet blijkbaar goed waar die mee bezig is. beste ervaring van de dag.

Coratec superbow (ja dat is een hardtail): wist meteen het verschil tov da fullys uiteraard merkte waar je bij de fullys voordeel doet, niet alleen in dalen maar ook bij technische klimmen (stenen).
verder lichte en superstijve hardtail wel.

Cannondale Scalpel 1 (carbon): Verwachtingen van deze bike lagen enorm hoog. reageerde goed en klimt goed maar vind persoonlijk de houting te sportief (ik dacht nochthans dat dit me zou liggen maar de ervaring met de Turner gaf me een ander gevoel).

De cube sting: deze vond ik tweede beste ervaring, licht en klimt ook lekker. dalen ging ook goed maar had een iets minder stabiele achtekant dan de turner. Ik vond de demper wel ongelooflijk slecht gepositioneerd om vuil te vangen. het stuur deed bij mij pijn aan de handen(was flat bar maar ik had de indruk dat die lichte krommin wat raar gepositioneerd stond. persoonlijk zou ik een ander stuur steken). lijkt me wel een goede bike voor die prijs hé.

Ik heb ook nog de moutainbikeschool meegepikt. een zeer toffe ervaring ook. blikt toch ook al bike je al 13 jaar dat er toch nog tips zijn die hun nut hebben.

Ik heb genoten van deze dag ook al was moederdag een flink dilemma die moest overbrugd worden #-o
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

manitou. schreef:
SusXT schreef:
kawa schreef: Misschien voor volgend jaar een mooi programma ineenknutselen?

En niet op moederdag of vaderdag :wink: Half juni lijkt mij een meer geschikte periode. Nog geen groot verlof dus de meesten zijn nog in 't land. 't Enige wat dan kan meespelen zijn de personeelsfeesten maar dat is dan een goede excuus om niet te hoeven gaan. Mijnen directeur moest het lezen. :lol: Augustus vind ik ook geen slechte periode. De fabrikanten zijn er wel niet voor, maar in Chimay waren ze toch met meer dan de afgelopen 2 editities.
De beste stuurlui staan aan wal, dus ga ik verder mijne mond houden :wink:
half juni zit je met de examen van studenten ,dus dan sluit je die doelgroep uit
die periode gaat dus ook niet
:wink:
huidige besteltermijnen indachtige doe je het beter in september-oktober.
Want als je hun op SBP eindelijk de fiets vindt die je zocht, heb je ruim 50% kans dat je hem niet meer vóór het einde van de zomer hebt...

vergelijk Scott Spark: nu reeds is het lot 2008 praktisch totaal uitverkocht...
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Vond spijtig dat deze de dag voor de maraton was anders was ik zeker geweest. Uit ervaring weet ik met het testen van fietse dat je een beetje interval doet en dat de dag voor een zware tocht is niet ideaal.Hoop er volgend jaar bij te zijn .
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

boh, ik heb mij best wel geamuseerd, wat bikes kunnen testen, af en toe wat tracks tussen het parcours, ( die ik persoonlijk iets ondermaats vond :oops: )
voor de rest gezellig dagje , klapke doen met andere bikers,...
volgend jaar normaalgezien weer.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

SusXT schreef:
kawa schreef: Misschien voor volgend jaar een mooi programma ineenknutselen?
En niet op moederdag of vaderdag :wink:
Dat zijn nu ook niet echt hoogdagen, wel?

of ben jij ook een slachtoffer van onze commerciële maatschappij?
Gebruikersavatar
moab
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 13:56
Rijdt met: scott e-genius 700 tuned , niner rip rdo
Contacteer:

Bericht door moab »

waar blijven de foto's ???? :bounce: =D>
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Okee, ik schiet af met deze Kona Freerider

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de foto's moeten nog wat gesorteerd worden....
Plaats reactie