Summer Bike 2008???

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Kun je je fiets daar ook laten herstellen, heb een schijfremprobleempje en de lokale fietsboeren zijn nogal 'bezet'?
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Dat denk ik niet.
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

Bruno van cameleonbike's komt wel tot daar met een paar testfietsen
misschien kun je hem een mailtje sturen met uw probleem en kan hij misschien daar wat voor meebrengen
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

manitou. schreef:Bruno van cameleonbike's komt wel tot daar met een paar testfietsen
misschien kun je hem een mailtje sturen met uw probleem en kan hij misschien daar wat voor meebrengen
dat deed ik al, maar hij antwoordt niet :-k
in elk geval bedankt voor de respons
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

En hoe was 't?
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

SusXT schreef:En hoe was 't?
Prachtig weer, prachtige locatie,ideaal testparcours..... schitterende fietsen geproefd.
Veel plezier gehad en pas naar huis gekomen toen we vast hadden gesteld dat er niemand meer was.
Jammer van de lage opkomst maar in dit weekend valt er dan ook zo veel te doen.
Gebruikersavatar
karin
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mar 2007 03:36
Rijdt met: hillset

lage opkomst

Bericht door karin »

Wat mij tegenhield en misschien anderen ook:

Voor zover ik weet was er geen slaapplaats voorzien. Dus 2,5 uur door en nog es tzelfde terug zou vermoeiender zijn dan het fietsen zelf.

Volgend jaar es Vlaamse Ardennen????

karin
seke
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 21:25
Rijdt met: cannondale Rush2 2008

Bericht door seke »

Ik vond het goed.

Inderdaad jammer van de lage opkomst.

Even mij SBP schetsen:
Tegen 10.10u aangekomen. Alle accomodatie was mooi aangeduid en duidelijk te bereiken.
Dan een eerste fietsje testen: Cube reaction.
Was van plan hiermee op het gemak het parkoers af te bollen om daarna dan de xc/marathon fullies te testen.

Begin testparkoers was mooi aangeduid, gele bordjes en pijlen op de grond. Dus ik volg verder en, in navolging van de ardense TT's, doe dit aan de hand van de pijen op de grond. Ik vind dit makkelijker.
Ik kom een bordje 5km tegen en denk, aha zal er bijna zijn dan. Maar komt geen einde aan. Tegen dat ik een bordje van 10km tegen kom heb ik door dat de SBP pijlen de gele aan de bomen zijn ... Ik was mooi de raid aan het rijden van maandag. (dus toch 10km hiervan gevolgd)

Snel terug gedraaid en op mijn weg nog een 5 tal bikers gezegd dat we mis zaten.
Tweede poging was met een endorfin VP4-SL. Eerst goed praatje geslaan met de man van cameleonbike en dan afstelling en vertrekken. Deze fiets was een grote verrassing. Zeer goed frame, leuke afmontage (detail op frame zoals de endorfin die boven op de schuine buis liggen zijn ook zalig!) Wat ik spijtig vond is de rohloff. Hier geen fan van het systeem, te log bij lage trapfrequentie was mijn gevoel. Schakelen was ook niet ZO vlot. Deze keer wel het juiste parkoers gevolgd en nu was het al heel wat technischer en mooie paadjes.
Derde poging was een Cannondale Rush. hiermee spijtig genoeg lekke band gereden in de helft van het parkoers en dus terugstappen geblazen.
Vierde poging: KONA heihei supreme. Voor mij de bike van de testsessie. Super stijf, lichtvoetig frame. Strak sturend. Een XC race kanon pur sang. (prijskaartej 5000€ dus dat mag dan ook wel) Echt een hele positieve verrassing deze fiets.

Hierna was ik uitgeput. Mede door de 10km extra van in het begin maar ik had de indruk dat heel het parkoers langer dan 5km was?? klopt dit? Je kon wel stukken afsnijden maar ik volg liever de correcte paden zodat bij panne mij niets kan worden kwalijk genomen.

Al bij al een geslaagde dag.
Pluspunten:
- weinig volk en dus geen wachttijd.
- man van cameleonbike (eerlijk en ervaring op vlak van met zijn eigen bikes rijden droop eraf)
- Mooi parkoers, kon je echt alles op testen (snelle afdaling met sprongetje, afdaling met trapjes, single trail , steile bergop, bergop op stenen, harde moddersporen met bulten, -> goede samenstelling voor testparkoers CHAPEAU! (beter dan HBD was daar was het te technisch voor sommige fietsen te testen vond ik))
- Genoeg merken (spijtig dat enkele toppers er niet bij waren)
- Goede locatie

Minpunten:
- Weinig volk en daardoor iets minder sfeer
- Sommige mannen op de standen waren nog meer noob dan ik op vlak van afstellingen... Dit kan in mijn ogen niet want dan doe je een misschien perfecte fiets oneer aan door foute afstellingen
- Bepijling testparkoers: ik was ZEKER niet de enige die verloren was gereden op de paden van de raid...
- Vrij dure sandwichkes (1,40€ voor 3 happen)
- Geen sportdrank te verkrijgen van de voor niet (of toch goedkoop), dit was dan weer veel beter op happy bike days...

Al bij al goed geamuseerd en ik vond het spijtg voor de organisatoren dat er zo weinig volk was. Het as nogthans de moeite!
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Het was TOP.
++ prachtig waardig testparours
++ vele testfietsen, zeker voor ieder wat wils
++ tijd om een babbeltje te slaan met de vertegenwoordigers om een woordje uitleg te krijgen
++ goede accomodatie, douches en zo
++ lekkere pasta 's avonds

de afwezigen hadden groot ongelijk
het was een TOP dag

=D> =D>

foto's volgen één van de komende dagen
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

K2-er schreef: de afwezigen hadden groot ongelijk
Ik heb toch mijn bedenkingen.

Heb getwijfeld om af te komen maar gebrek aan programma heeft me doen kiezen voor de TT in Seraing.

Ik heb de indruk dat er van de oorspronkelijke planning niet veel overgebleven is? Was het eerst niet de bedoeling om zaterdag al van start te gaan met een tocht en BBQ 's avonds?
Nu had ik niet veel zin om tot Theux te rijden enkel om wat fietsen te testen, dat er vandaag de mogelijkheid was om de AT te rijden is niet echt een pluspunt voor mij, ik betaal niet graag 20€ voor een TT.

Ik ben in Chimay ook geweest en toen vond ik het interessant, maar toen wilde ik eens wat fully's testen.

Dit is niet om het evenement af te breken, maar gezien de magere opkomst denk ik dat ik niet alleen er zo over denk?

Misschien voor volgend jaar een mooi programma ineenknutselen?
Plaats reactie