Hoe vonden jullie het ??

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
kleinboy
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 21 nov 2005 13:29
Rijdt met: KLEIN attitude VX '07 / TREK8000ZR
Contacteer:

Hoe vonden jullie het ??

Bericht door kleinboy »

sorry mannen, maar HET mountainbike evenement dat de zomertourtochten zou inluiden valt vies tegen ! Ik ben zelf van de streek en had gehoopt hier alle mooie stukken die ZEKER aanwezig zijn in en rond Dilsen-Stokkem aanéén te sluiten tot een fantastische tour... wat een saaie bedoeling.
Achteraf polshoogte gaan nemen bij een paar medewerkers... 't verhaal zou dus als volgt gaan: Er was een tip-top, state-of-the-art, parcour uitgezet zijn. Dit in samenwerking met de groene instantie. Maar deze groene mannen hebben verleden week hun keutel terug ingetrokken !!
Waarom... ?? OM DE EEKHOORNTJES OP HUN GEMAK TE LATEN POEPEN !! Hallo mannen, mensen van 't Antwerpse, van de vlaanders en andere komen van ver om deze mountainbike hemel in 't klein te verkennen, nl dat van het verrassende sportieve groene fietsend Limburg... tja, ze waren eraan voor de moeite. Sorry mannen... behalve het "terril" rondje was er geen hol aan !
Dit moest even van mij af... morgen mijn traditioneel ritje rijden... 10keer plezanter. En gratis voor niks... pas op, ik respecteer het groen als geen ander... maar dit ging te ver.

De groeten...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik vind dat je niet op deze manier kan reageren, het verhaal van de boswachter klopt dus de crew van mtb.be kan er niets aan doen dat de mooiste stukken links bleven liggen.

De crew kennende ben ik er heel zeker van dat ze een fantastische toer klaargestoomd hadden in deze streek maar als er dan zo'n onnozele boswachter moeilijk komt doen....
Er waren maar twee mogelijkheden, ofwel illegaal toch de toer doen ofwel een aangepaste rit ineensteken net voor het event....

Spijtige zaak maar zo gaat het nu eenmaal in de Limburgse bossen :(
Gebruikersavatar
ridley
Mountainbiker
Berichten: 245
Lid geworden op: di 07 jun 2005 16:03
Rijdt met: Endorfin speed II
Contacteer:

Bericht door ridley »

De toertocht zelf heb ik niet gedaan dus daar ga ik ook niks over zeggen. Ik ben enkel gekomen voor fietsen te testen. Ik vond het goed georganiseerd, toch veel vette fietskes getest: cannondale, scott, turner,commencal,granville, rocky mountain...beter als vorig jaar dus =D>

Iedereen heeft ook nog eens pakketje gekregen met onder andere een binnenband en reskin pleister, dat is al bijna de waarde van de inkom =D>
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Vandaag ook in Rotem geweest op het Summer Bike Plus evenement.
Moet zeggen dat we ons heel goed geamuseerd hebben.

Goede sfeer, veel testbikes, ...

Een RUIM verslag en een honderd foto's staan online op:
http://www.mtb-freak.be

Volgend jaar zijn we er weer !!!
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Hallo,

Vandaag ook in Rotem geweest en was ook een beetje teleurgesteld in het parkoers. Zeer leuke stukken afgewisseld met ... .

Als een organisatie pas op 't laatste nippertje op de hoogte wordt gebracht dat je voor een gans stuk geen toelating meer krijgt die je eerder had, dan is dat enorm spijtig.
Wanneer je door bossen trekt die beheert worden door het agentschap Natuur & Bos dan zit je van 1 april tot en met 30 juni met een verbod van georganiseerde tochten. Daarbij komt dat je voor georganiseerde tochten lang niet uit het ganse arsenaal aan paden waar je mag op rijden toelatingen krijgt voor georganiseerde tochten.
Het agentschap laat ook maar 1 tocht per maand meer toe per domeinbos of een geheel van aan elkaar grenzende domeinbossen.
Het best is dat je de regels volgt, zodat je enerzijds een boete of een totaalverbod kan vermijden. Dit laatste kan zeker niet de bedoeling zijn.

Conclusie : Men doet niet zomaar wat men wenst.

Vooraleer ik mijn volgende bike bestel wou ik er een aantal testen.
1 van de merken was aanwezig, maar hadden geen testbikes mee.
De andere 3 bikes heb ik geprobeerd en er blijven er nog 2 open staan.
't Budget is gereserveerd, nu nog de keuze.

Misschien heeft zulk een organisatie meer succes op een zondag.

Groetjes en tot de volgende.

Joeke
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je in godsnaam die toertocht had gedaan. Je bent van de streek, je fiets hier meermaals per week en er staan daar een hoop fietsen die je kunt testen!!!! Je voelt me waarschijnlijk al aankomen zeker.

Ik zelf heb met k2-er en susxt me rot geamuseerd met het testen van al dat leuk speelgoed. Ik ken die bossen nog beter dan mijn eigen broekzak en toch heb ik geen enkel bordje van dat testparcours gezien als je begrijpt wat ik bedoel.

Je moest eens weten wat deze mensen allemaal hebben gedaan om alles toch nog in goede banen te kunnen leiden.

Maar ja, hoe luidde dat spreekwoord: beste stuurlui staan aan wal?
taxi
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 jun 2007 17:23
Rijdt met: granville

Bericht door taxi »

ik ben vandaag ook gaan testen in rotem prachtige organisatie .heb met granville fuse en corratec carbon gereden knap fietske.ik ben volgend jaar terug van de partij.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: Hoe vonden jullie het ??

Bericht door SusXT »

kleinboy schreef: Ik ben zelf van de streek en had gehoopt hier alle mooie stukken die ZEKER aanwezig zijn in en rond Dilsen-Stokkem aanéén te sluiten tot een fantastische tour...
Die doen we morgen tijdens het gidsen. :wink: Jammer genoeg werd de route waarvan men in januari zei dat we ze mochten rijden, afgekeurd. Al onze voorstellen werden van tafel geveegd. Je krijgt een kaart met wat paden op waartussen je kan kiezen, veldwegjes, meer niet. Het voorstel van B&G was via een veldweg naar de Blosoroute van Genk te rijden. #-o Betalen om een saaie en gratis bepijlde route te gaan rijden hadden de meesten ons niet in dank afgenomen. We hadden dus maar één oplossing : de Maasvallei.
We hebben gedaan wat we konden. Vraag de volgende keer aan de organisatie waarom de mooie stukken er niet in zaten alvorens hier je erg motiverende commentaar :roll: te posten. Denk je echt dat we de mooie stukken niet weten liggen of er vrijwillig niet insteken?
Ik ben toch blij dat deelnemers die hier nooit waren geweest het toch een mooie route vonden en dat het testparcour alles bevatte om een goed beeld te krijgen van je testfiets.
gr00tmeest0r
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mei 2007 20:19
Rijdt met: 2x Specialized Rockhopper disc (2007)
Contacteer:

Bericht door gr00tmeest0r »

kvond het wel de moeite, ik heb de toer ook ni meegefietst, vooral fietsen getest, en kvond het wel geslaagd gedaan :)
siempre
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 17 jan 2007 14:40
Rijdt met: Cube Acid 2007

Bericht door siempre »

Ik vond de toertocht ook saai, maar kende de ware toedracht hiertoe niet (ik dacht wel al dat er iets verdacht aan de hand was). Maar de ware toedracht kennede begrijp ik het wel honderd procent. Volgende keer beter.
Maar het testen van fietsjes maakte alles dubbel en dik goed, dus geen klachten van mij maar een positieve ervaring :).
Plaats reactie