Hoe vonden jullie het ??

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Miep Demuynck
Freelance medewerker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 jan 2007 21:58
Rijdt met: Trek 6500 WSD

Bericht door Miep Demuynck »

Beste forummers,

Even een stem van Mountain Bike Plus.

Allereerst onze dank dat jullie er waren. En tof dat er hier toch overwegend goede of minstens opbouwende reacties komen. De pijnpunten kennen we en daar wordt aan gewerkt!

Voorts wil ik alle medewerkers bedanken, van Mountainbike.be, Mountain Bike Plus, en mtb-school.com die dit evenement hebben mogelijk gemaakt. Naast het ‘zichtbare’ werk het weekend zelf zijn er maanden van ‘onzichtbare’ voorbereiding en werk aan het evenement vooraf gegaan. Locatie zoeken, overleggen met domein, gemeente, politie, brandweer en Rode Kruis, exposantendorp samenstellen, routes uitdokteren, vergunningen aanvragen (die dan geweigerd worden waarna je van voren af aan kunt beginnen), sponsoring zoeken, bevoorrading voorzien, catering organiseren, promotie voeren, medewerkers optrommelen, deelnemerspakketjes vullen, signalisatie aanbrengen, … het neemt allemaal veel meer tijd in beslag dan je zou denken, al is het met plezier gedaan. Maar ook in die maanden van voorbereiding hebben beide organisatoren intensief samengewerkt.

Wat de opmerking betreft dat een jaar ruim moet volstaan om de perfecte locatie te vinden: je kunt onmogelijk op diverse locaties routes uitstippelen, overal vergunningen aanvragen en dan pas beslissen. Het duurt ettelijke weekends voor een route ‘af’ is en minstens 8 weken voor je al dan niet goedkeuring krijgt. In dit geval hebben we voortgebouwd op een gegeven woord dat achteraf is gebroken (zelfs een getekend verslag had daar niets aan veranderd). Maar daar is intussen genoeg over geschreven. Wie de Maasvallei-route heeft gereden, moet overigens beamen dat dit best een waardige oplossing was voor een deel van het parcours.

We hebben er ook bewust voor gekozen elk jaar een andere locatie aan te doen. Daardoor kunnen we jullie telkens een ander stukje België (of misschien wel eens Nederland) laten zien, maar we maken het er onszelf ook moeilijk mee. Op welk ander evenement vind je trouwens een combinatie van alles wat je op Summer Bike Plus aangeboden wordt?

Wij blikken -ondanks de tegenslagen- tevreden terug en u was een klein maar fijn publiek!

Wie zijn reactie ook aan Mountain Bike Plus kwijt wil, kan dat op de website of op summerbikeplus@mountainbikeplus.com.

Groeten,
Miep Demuynck.
jack haze
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 nov 2005 19:11
Rijdt met: Cube Reaction '06 // Fox F80RL // Hayes HF-X 9

Bericht door jack haze »

Laten we beginnen met het feit dat we ons super geamuseerd hebben! Ondanks de problemen een leuke toertocht gehad met een super bevoorrading, mag ook een keer gezegd worden!

Goed eten, met name de bbq en dit alles voor een zeer democratische prijs.

Testfietsen waren super, misschien wat minder merken, maar ik heb me daarom niet minder geamuseerd met Nicolai en Turner.

Alleen wat we wel heel jammer vonden, was dat we na 3km van de begeleide tocht alle begeleiding kwijt waren. Na het eerste stuk bos zijn we die asfaltweg van het industrieterrein overgestoken, daar kreeg mijn fietsmaat wat problemen met zijn voorderailleur, we hebben een minuut stil gestaan, en we hebben niemand meer terug gezien. Zowel de groep die voor ons lag, als het deel dat achter ons. We kwamen nog iemand tegen die net hetzelfde als ons aan de hand had, alleen had hij de pech dat zijn vriendin in de achteropliggende groep lag.

Dus hebben we zelf maar een beetje rondgereden, wat een mooie streek om te biken! We hebben ons helemaal dood gereden op al die mooie singletrack paden.

We komen volgend jaar zeker weer
lisa
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 17 mei 2007 10:33
Rijdt met: trek

hoe is het eigenlijk begonnen

Bericht door lisa »

Ik vraag me af hoeveel er al van die summerbike s geweest zijn. Hoe het is begonnen. Wie heeft het uitgevonden en zo
Gr. Elize
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

jack haze schreef: Alleen wat we wel heel jammer vonden, was dat we na 3km van de begeleide tocht alle begeleiding kwijt waren. Na het eerste stuk bos zijn we die asfaltweg van het industrieterrein overgestoken, daar kreeg mijn fietsmaat wat problemen met zijn voorderailleur, we hebben een minuut stil gestaan, en we hebben niemand meer terug gezien. Zowel de groep die voor ons lag, als het deel dat achter ons. We kwamen nog iemand tegen die net hetzelfde als ons aan de hand had, alleen had hij de pech dat zijn vriendin in de achteropliggende groep lag.
Sorry, het was onze eerste keer. De volgende keer best gewoon terug rijden, dan kom je bij de achtervolgers uit. Bij ons zal er de volgende keer in kleinere groepjes vertrokken worden.
Laatst gewijzigd door SusXT op di 26 jun 2007 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
board
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00

Bericht door board »

Voor mij was het een Beetje KLOTE ](*,).
Maar daar kan SBP zeker niks aan doen.
Is een tijdje geleden begongen met knieproblemen. dus in aanloop naar SBP knietjes wat gespaard.
Dacht dat het over was en ik rij zat. voormiddag de toertocht van 20km en natuurlijk hallo knie terug pijntje. Ni echt hard maar had wa schrik om het erger te maken dus ni echt meer geamuseerd maar rustig blijven rijden en hoe meer ik reed hoe minder last ik kreeg :-).
En dan in de namiddag 2 tochtjes met den endorfin gaan rijden en door hem een paar prachtige stukjes leren kennen waarvoor dank!!! :wink:
Tijdens 2de trip 10 min onderweg een stortvlaag op ons dak maar blijven rijden, ZALIG!
Nadien gewassen en beetje later barbeque, die enorm gesmaakt heeft.
Maar paar uur nadien wat moe geworden dus slaapje doen, van +/- 20:00h tot 9:00 bijna zonder onderbreking geslapen (wa zeker ni mijn gewoonte is)
Smorgens iets gegeten en graag nog mee de zondagse tocht meegereden maar de fut was er uit, mijn schoenen waren nog nat van de vorige tocht en had veel last van jeuk (dacht van mugge) :roll: benen en armen staan bijna vol!!
Dus rustig tentje opgebroken en rustig naar huis.

Hierbij verontschuldig ik me bij die waar ik geen afscheid heb kunnen nemen! :cry:

Tijdje laten thuis op de zetel in slaap gevallen tot s'avonds, vandaag naar den dokter geweest een verkoudheid/griep en een paar dagen thuis!
Vandaag nog meer last van jeuk maar ondertussen ingesmeerd en is al beter, maar kan ni anders zijn dan van rups (of zwerm van +/- 1000 mugge) want da is te veel voor een mugske!
Spijtig voor voor wie mijn beurt aan de toog heeft opgevangen, maar ging echt ni.



Dus in mijn ogen kant volgende keer alleen beter zijn!
=D> voor de organisatie, zat goe in één.

En als terug in één stuk ben dan zal ik zeker meedoen met dien gidstocht want wat ik er ginder van gezien heb von ik zeker de moeite!!!!!
Gebruikersavatar
laserpower
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 21:22
Rijdt met: Cube Reaction

Bericht door laserpower »

Mijn broer en ik hebben erg genoten van de summerbike. :-D
De test rides waren erg leuk en ik denk dat ik nu weet wat mijn volgende fiets gaat worden.
De les van MTB-school was zeer leerzaam en heb hem gelijk in die gevaarlijke afdaling kunnen toepassen.
We hebben in de middag de lange route gereden en ook daar van genoten.
De lange steile klim was voor ons nog wat te veel, niet zo gek als je uit de flevopolder komt, met als hoogste heuvel 3 a 4 meter.
De dag was voor ons wat te kort.
We kwamen pas terug toen de bbq al een hele berg vlees had gemaakt.
Kwam ook doordat mijn broer in de gevaarlijke afdaling een foutje maakte dat gelijk werd afgestraft.
En 10 km voor het einde reed ik nog lek.
Dat krijg je als je voor vertrek er nog nieuwe banden opgooid.
Gebeurde ook al met mijn vorige set banden, eerste rit lek gereden en daarna geen 1 keer meer met die banden.
Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
De route was zeer goed uitgepijld.
Het eten was goed verzorgd.
Het enige wat we jammer vonden was dat het na de bbq zo goed als afgelopen was.
Op de zondag had de uitgepijlde route er ook nog mogen staan wat ons betreft.
Zeker omdat we niet bekent zijn met deze opgeving.
Gebruikersavatar
-= isimo
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 28 mar 2005 10:34
Rijdt met: Commençal SuperNormal, Kona King Kikapu
Contacteer:

Bericht door -= isimo »

nog iets anders, hebben jullie ook dat straffe northshore parcours gezien ???
wist helemaal niet dat er zoiets was in limburg
Na de 2 terrils en de lange houten trap omhoog, lag dat aan de linkerkant
in de afdaling.
Zag er zeer aantrekkelijk uit, heel mooi gemaakt =D> , maar van dichtbij gaan kijken
en toch maar wijselijk beslist er niet op te gaan, miljaar,
hevige jumps, pad dat zich vernauwd tot balkbreedte, serieuze drop-offs ...

zou daar graag eens wat pro's aan t werk zien !

-=mo
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

-= isimo schreef:nog iets anders, hebben jullie ook dat straffe northshore parcours gezien ???
wist helemaal niet dat er zoiets was in limburg


zou daar graag eens wat pro's aan t werk zien !

-=mo
Hier staan foto's van pro's aan het werk daar... :wink:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=36700
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

jack haze schreef:
Alleen wat we wel heel jammer vonden, was dat we na 3km van de begeleide tocht alle begeleiding kwijt waren. Na het eerste stuk bos zijn we die asfaltweg van het industrieterrein overgestoken, daar kreeg mijn fietsmaat wat problemen met zijn voorderailleur, we hebben een minuut stil gestaan, en we hebben niemand meer terug gezien. Zowel de groep die voor ons lag, als het deel dat achter ons. We kwamen nog iemand tegen die net hetzelfde als ons aan de hand had, alleen had hij de pech dat zijn vriendin in de achteropliggende groep lag.

Dus hebben we zelf maar een beetje rondgereden, wat een mooie streek om te biken! We hebben ons helemaal dood gereden op al die mooie singletrack paden.
:oops: :oops: :oops: :oops:

Ook hier mijn oprechte excuses, laat onze onervarenheid in het gidsen een excuus zijn.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

ik ben er niet geweest dit jaar - omwille van 1 grote reden eigenlijk ...
veel te ver rijden vanuit west-vlaanderen (ben van tegen het zeetje) om dan een vrij kleine tocht te rijden ... (fietsen testen doe ik best niet want dan wil ik ene kopen :drunk: ).

maar als ik een paar goede tips mag geven (van eigen ervaringen)
- laat alles op papier zetten, met datum, naam en handteking
- maar van iedere vergadering een verslag op (liefst ter plaatste opstellen en printen + tekenen)

dan heb je zoals bij het voorval van afgelopen weken, een officieel document in handen waarmee je eventueel zelfs naar een rechter in kortgeding kan stappen (wij hebben dit ooit gedaan bij het inrichten van een event op zondag ... en gelijk gekregen omdat we over getekende documenten beschikten).

en voor de rit op zondag ...
neem walkie talkies voor de begeleiders - vorig jaar in de alpen reed er iemand voor en steeds iemand achter en stonden constant in verbinding met elkaar ... had er iemand pech dan werd de eerste man verwittigd en kwam de groep tot stilstand. De persoon die achter rijd draagt dan ook de verantwoordelijkheid dat er niemand alleen achterblijft ... en dit werkt perfect ... en neem geen te grote groepen - max. 20 man (en dat is al veel hoor om goed samen te houden)

en mss een minitipje voor volgend jaar ...
- ietsje later zodat je zeker niemand treft die nog examens hebben
- en een langere tocht doen (+80 km) kweet het, het is veel werk, maar zo is het voor mensen die van ver moeten komen (+/- 235 km enkel reis #-o ) ruimschoots de moeite om toch af te zakken ...

ook de reden waarom je ieder jaar een andere locatie wilt aandoen kan ik begrijpen, maar is volgens mij geen goede optie ... zo zal je nooit een groot event kunnen organiseren, simpelweg omdat je altijd een andere locatie zoekt ... + jullie maken het je onnodig extra lastig ... en neem aub een vaste datum ... dat helpt ook al pakken ...

enfin eigenlijk heb ik geen recht van spreken want ik was er niet - maar dit bovenstaande redenen zijn wel degene waarom niet ben gekomen dit jaar ... mss heb je er toch wat aan ...

maar wat ik wel nog onthouden heb van chimay vorig jaar ... super ambiance en doe zeker voort met een grote toer erin :wink: en ik ben ervan overtuigd dat veel west-fluten en anderen de reis (want dat is het bijna) zullen maken om af te komen :wink:
Plaats reactie