Hoe vonden jullie het ??

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

nebraz M/29j. schreef:Vorig jaar naar Chimay geweest. Parcours waren goed maar voor de rest niet veel zaaks. Je kon duidelijk merken dat deze organisatie nog in hun kinderschoenen stond.
Nu ja, dit jaar gekozen voor de ardennaise omdat we niet meer op zoek waren naar een bike en we het te ver vonden. Een kleine 50km meer en we zitten in het mtb-paradijs van België.
De plaats van de lokatie lag dus helemaal niet centraal.

Het feit dat de tocht diende ingekort te worden getuigd voor mij dat deze organisatie nog veel moet leren. Als je voor zo'n evenement een jaar de tijd hebt om voorbereidingen te treffen kan je zeker een lokatie vinden waar je een deftige TT kunt in elkaar steken.

Spijtig voor het vele werk dat jullie erin hebben gestoken maar misschien komt er nog eens een goeie SBP in de komende jaren. :-)
ik denk dat je de vorige pagina's niet helemaal goed hebt gelezen.
en wat betreft mtb-paradijs moet Dilsen zeker niet onderdoen voor de Ardennen, vraag dit maar eens aan de mensen die zondag de gegidste tocht hebben meegereden, zij zullen dit zeker beamen.
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

en ik ben den eersten om te zeggen dat je gelijk hebt K2-er.
:wink:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

K2-er schreef:
ik denk dat je de vorige pagina's niet helemaal goed hebt gelezen.
en wat betreft mtb-paradijs moet Dilsen zeker niet onderdoen voor de Ardennen, vraag dit maar eens aan de mensen die zondag de gegidste tocht hebben meegereden, zij zullen dit zeker beamen.
Ik neem de gewoonte om vooraleer te reageren eens de andere reacties door te nemen. Misschien heb ik er over gelezen: Wat heb ik niet gelezen dan?
Over smaken van parcours ga ik niet discuteren dit is een persoonlijke smaak maar wat ben je met mooie parcours als er slechts enkelingen kunnen op rijden. #-o
Dan nog voor een tocht van 45km kan je mij en waarschijnlijk vele anderen geen uren in de wagen krijgen.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

nebraz M/29j. schreef:
Dan nog voor een tocht van 45km kan je mij en waarschijnlijk vele anderen geen uren in de wagen krijgen.
Idd, zo denk ik er ook over... Als ik 1u in den otto moet zitten (enkel), dan wil ik toch minstens een uur of 3 - 4 op m'n fiets kunnen zitten...
Maar ja, voor diegene die graag de lange afstanden fietsen was er afgelopen weekend de Ardennaise :-)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

nebraz M/29j. schreef:Vorig jaar naar Chimay geweest. Parcours waren goed maar voor de rest niet veel zaaks. Je kon duidelijk merken dat deze organisatie nog in hun kinderschoenen stond.

Dit is de enige alinea waar ik je gelijk in kan geven.. :wink:

Nu ja, dit jaar gekozen voor de ardennaise omdat we niet meer op zoek waren naar een bike en we het te ver vonden. Een kleine 50km meer en we zitten in het mtb-paradijs van België.
De plaats van de lokatie lag dus helemaal niet centraal.

Dilsen ligt naar mijn weten vrij centraal als je rekening houd met de mede organisator.

Het feit dat de tocht diende ingekort te worden getuigd voor mij dat deze organisatie nog veel moet leren. Als je voor zo'n evenement een jaar de tijd hebt om voorbereidingen te treffen kan je zeker een lokatie vinden waar je een deftige TT kunt in elkaar steken en je achteraf niet moet beroepen op excuses als "de groenen" en "den boswachter".

Ik ben er vrij zeker van dat de gidsen een fantastische tocht ineen gestoken hadden. Dit is een goede lokatie om de perfecte TT ineen te steken. Blijkbaar ben jij nog nooit op de meeting's in Dilsen geweest.... Excuses waren deze keer wel terecht, als je weet dat de boswachter pas op het laatste moment van gedacht is verandert. Als dit niet gebeurt was ben ik er zeker van dat er niets dan lovende commentaar kwam op de TT. De personen die op zondag zijn gaan rijden met SusXT en K2-er zullen dit zeker bevestigen, net als alle anderen die ooit op paasmaandag meegereden hebben in Dilsen.
Ik ben ook de eerste om naar de Ardennen te trekken en de Limburgse TT's te laten voor wat ze zijn maar deze streek komt aardig in de buurt van het mtb-paradijs van België.


Spijtig voor het vele werk dat jullie erin hebben gestoken maar misschien komt er nog eens een goeie summer bike plus in de komende jaren. :-)
Waarom ik hier op reageer is omdat door al deze negatieve commentaar over de TT de streek hier onterecht in een slecht daglicht geplaatst word. Mensen die de streek nog niet kennen zouden niet te zeer op de slechte commentaar moeten afgaan, het is echt een prachtige buurt!
Ik hoop dus echt dat er nog eens een mini meetingske zoals zondagvoormiddag gehouden wordt om te bewijzen hoe mooi het hier wel is.
Ook voor jou, Nebraz, je zal je met je Rush zeer goed kunnen amuseren hier.

Bij deze doe ik een oproep aan Susxt en K2-er om op één van volgende zondagen het nog eens over te doen, dan kan ik er ook bij aanwezig zijn want spijtig genoeg heb ik het weekend moeten missen.

Er zijn al genoeg meetings geweest om te bewijzen dat het hier goed fietsen is.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=21711
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=12589
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=13886
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Swannie schreef:
nebraz M/29j. schreef:
Dan nog voor een tocht van 45km kan je mij en waarschijnlijk vele anderen geen uren in de wagen krijgen.
Idd, zo denk ik er ook over... Als ik 1u in den otto moet zitten (enkel), dan wil ik toch minstens een uur of 3 - 4 op m'n fiets kunnen zitten...
Hier zullen de organisatoren rekening mee moeten houden voor een volgende editie. Al denk ik hier anders over.
Ik zou zelfs zonder fiets op zaterdag afgezakt zijn, die zou ik niet nodig hebben, laat mij maar een hele dag op andere fietsen zitten. :wink:
Ik zou enkel voor het testen en voor de sfeer gekomen zijn (moest die bruiloft niet uit de hand gelopen zijn)
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

kawa schreef:Bij deze doe ik een oproep aan Susxt en K2-er om op één van volgende zondagen het nog eens over te doen, dan kan ik er ook bij aanwezig zijn want spijtig genoeg heb ik het weekend moeten missen.
U vraagt, wij draaien. Geef een datum en we zullen hier iedereen overtuigen, maar dan ook iedereen. Ik wed er ene bak leffe op
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ang schreef:
kawa schreef:Bij deze doe ik een oproep aan Susxt en K2-er om op één van volgende zondagen het nog eens over te doen, dan kan ik er ook bij aanwezig zijn want spijtig genoeg heb ik het weekend moeten missen.
U vraagt, wij draaien. Geef een datum en we zullen hier iedereen overtuigen, maar dan ook iedereen. Ik wed er ene bak leffe op
Sorry Ang, jij zat ook bij de gidsen he.... :oops:
Omdat ik er zelf niet bij was weet ik ook niet zeker wie de gidsen juist waren.... en aangezien ik SusXt en K2-er al persoonlijk ken kwamen die namen het eerst bij me op....
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

De gidsen die voor al dit leuks hebben gezorgd waren SusXT, K2-er en mezelf
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ang schreef:De gidsen die voor al dit leuks hebben gezorgd waren SusXT, K2-er en mezelf
Ok, en hebben jullie nog eens zin om het tochtje nog eens te gidsen?
Zaterdag, zondag, weekdag, mij allemaal goed... [-o< :wink:
Plaats reactie