10/02/2007 Mountainbike.be winterdag te Weelde

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

10/02/2007 Mountainbike.be winterdag te Weelde

Bericht door farmer/cowboy »

De winterdag 2007 zal doorgaan te Weelde (Ravels) op zaterdag 10 februari. We komen samen op de parking van sporthal 't Molenslop, Gemeentelaan te Weelde (fusiegemeente Ravels). Aangezien dit landelijke dorp gelegen is in de noorderkempen willen we iedereen de kans geven om tot daar af te zakken en daarom niet te vroeg te vertrekken. We denken eraan om tussen 10 en half 11 samen te komen en ten allerlaatste om 11 uur 'het startschot' te geven.

Het traject is zo plat als ne pannenkoek dus iedereen kan deelnemen. Toch rijdt het parcours heel aangenaam, een stevig percentage singletracks dat weinig moddergevoelig is nodigt uit om stevig op de pedalen te drukken. Daarom zullen we bij een behoorlijke opkomst opsplitsen in twee groepen, een snelle
(niet TE snel want het blijft een meeting) en een ... minder snelle groep. :lol:

Kleedkamers en douchemogelijkheid zijn uiteraard voorzien en de cafetaria leent zich vanzelfsprekend voor een hapje en een stevige après. :drunk:

Brand alvast een kaarsje voor goed weer... [-o< :wink: dan wordt het vast een prettige dag.

Tot dan!!!!!!!!! :wink:
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Janman en Wallie zullen aanwezig zijn!


Dus de officiele inschrijflijst.

1. Janman
2. Wallie
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Mmmmmmmmmm hoor ik daar singeltracks? Kan men dit zowat vergelijken met Herentals, Kasterlee?
Ander wil ik ook wel van de partij zijn :lol: dan kunnen jullie die ambetanten Madrista ook is in het echt ontmoeten en op zijnen smoel djoefen!!! :lol: :lol:

Ga dit alvast noteren, als er hier bij ons niets te doen is kom ik dan zekers af
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

MADRISTA666 schreef:dan kunnen jullie die ambetanten Madrista ook is in het echt ontmoeten en op zijnen smoel djoefen!!!
Ga dit alvast noteren, als er hier bij ons niets te doen is kom ik dan zekers af
Blij dat je komt als er niets anders te doen is..... nu maar hopen.... en elk mag kiezen voor wat :lol:

En ja we zullen er bijzijn met onze dochter en vrienden. Het is de kans om elkaar (andermaal) eens "live" te zien en de mensen die het allemaal voor ons klaarstomen te bedanken

1. Janman
2. Wallie
3. Nathalie
4. DDM
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

Heb nog niks gepland voor die dag en tis nie zo heel ver dus de kans dat ik ga afkome zit er dik in ;)

1. Janman
2. Wallie
3. Nathalie
4. DDM
5. Strikybart

C u There!

Grtz
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Kunnen de mods iets meer uitleg geven over het parcours? aub?

afstand, %baan, %singeltracks,... want is wel een eind rijden voor me en moet dus echt wel de moeite zijn hé :wink:
Gebruikersavatar
crash biker
Mountainbiker
Berichten: 855
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:13
Rijdt met: Merida TFS 500

Re: 10/02/2007 Mountainbike.be winterdag te Weelde

Bericht door crash biker »

farmer/cowboy schreef:
Het traject is zo plat als ne pannenkoek dus iedereen kan deelnemen. Toch rijdt het parcours heel aangenaam, een stevig percentage singletracks dat weinig moddergevoelig is nodigt uit om stevig op de pedalen te drukken. Daarom zullen we bij een behoorlijke opkomst opsplitsen in twee groepen, een snelle
(niet TE snel want het blijft een meeting) en een ... minder snelle groep. :lol:
vraagsken :

kunnen "kids" mee met de minder snelle groep of is er voor hen iets apart ?

crash biker
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Re: 10/02/2007 Mountainbike.be winterdag te Weelde

Bericht door farmer/cowboy »

crash biker schreef:
farmer/cowboy schreef:
Het traject is zo plat als ne pannenkoek dus iedereen kan deelnemen. Toch rijdt het parcours heel aangenaam, een stevig percentage singletracks dat weinig moddergevoelig is nodigt uit om stevig op de pedalen te drukken. Daarom zullen we bij een behoorlijke opkomst opsplitsen in twee groepen, een snelle
(niet TE snel want het blijft een meeting) en een ... minder snelle groep. :lol:
vraagsken :

kunnen "kids" mee met de minder snelle groep of is er voor hen iets apart ?

crash biker
We hebben geen kidstoer opgezet, rekening houdend met de kans op minder goed weer. De zomerdag zal weer in ere hersteld worden en daar zal hoogst wss WEL een aparte kidstoer inzitten.

Maar gasten van een jaar of 12-13 (of zelfs iets jonger) zullen zeker niet onderdoen in de trage groep.
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Ah, prima initatief! Zie dit zeker zitten. Net gezien op mappy dat het een 50 km van hier is. Dus als mijn kameraad (Tabias) en ik het nodig vervoer tot ginder vinden, zijn we daar.

Dus, onder voorbehoud ben ik zeker daar.
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

MADRISTA666 schreef:Kunnen de mods iets meer uitleg geven over het parcours? aub?

afstand, %baan, %singeltracks,... want is wel een eind rijden voor me en moet dus echt wel de moeite zijn hé :wink:
Het traject: (ongeveer)

Sporthal- 3,5 km verhard - 3 km bosdreef - 17km singletrack afgewisseld met korte stukjes dreef- 3km bosdreef - 3,5 km verhard tot de spothal.

Bij straaaaalend weer kan evt de 17 km singletrack nog uitgebreid worden.

En parcours is niet echt vergelijkbaar met bloso Herentals:

Herentals is 170 hm en momenteel één modderpoel na de doorkomst van meer dan 2000 bikers van TT herentals 10 dagen geleden.

Het winterdagparcours is mss maar 10 hm maar echt niet moddergevoelig. Zelfs bij zware regenval de dagen voordien zullen de singletracks niet in een modderpoel omgedoopt zijn. Bij de aanlooprit zullen dan wel een aantal plassen op de bosdreven staan, maar daar kun je langs met een beetje stuurkunst :lol:
Maar neem het van mij aan: het rijdt er prettig al zijn er geen technische stroken te overwinnen. Het hoofddoel van een meeting is toch dat zoveel mogelijk deelnemers meekunnen en dat we weer een aantal nieuwe gezichten op die nicknames kunnen plakken...

pittig detail : het stenen fleske zal ook weer op het appel zijn :drunk:
Gesloten