lokatie 2007

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gast

Bericht door Gast »

edse schreef:La Roche is eigenlijk niet zo ver van vielsalm en daar gaat in september het MTB weekend door in samenwerking met sunparcs.dat zouden dan 2 evenementen zijn in dezelfde regio.Misschien toch ergens anders zoeken?
het probleem is dat er wel altijd ergens een evenement in de buurt is
bv namen daar zijn de testdagen van O2 bikers dat gaat dan ook niet
mol kunnen we dan ook niet naar voor schuiven omdat er daar ook een weekend is van sunparks elk jaar
nu dit jaar is er een weekend in ieper dus daar in de buurt mag/kan dat ook niet
Houffa daar is de houffa marathon, buillion daar is er ook een marathon,...
enzo.....
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

ik weet niet wanneer jullie het 2de evenement volgend jaar precies zullen laten doorgaan maar aangezien er idd verschillende evenementen zijn is het misschien interessant om dan naar de data van de anderen te gaan zien zodanig dat die dan niet te dicht opeen zouden vallen.
Tist
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 19 jun 2006 20:05
Rijdt met: Giant X.O

Bericht door Tist »

Ik stem voor Kluisbergen. Of wel de Pottelberg in Kortrijk :-D

Mvg
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Tist schreef:Ik stem voor Kluisbergen.
Mvg
Kluisbergen zou wel tof zijn [-o< [-o< [-o<

Groeten,
Casper :lol:
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

Ik stem ook voor Kluisbergen! :wink:
Tist
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 19 jun 2006 20:05
Rijdt met: Giant X.O

Bericht door Tist »

Ja komaan misschien een poll doen alsda mag??


Mvg
Gast

Bericht door Gast »

een poll gaat er niet komen
vroeger hebben we al eens een paar maal zo'n poll opgestart ivm meetigs
en deze werden bijna allemaal vervalst of serieus gemanipuleerd
kichi
Kerstman
Berichten: 32
Lid geworden op: di 02 mei 2006 23:35
Rijdt met: RIDLEY Tiger

Bericht door kichi »

Die lokatie zal altijd een bron van discussie blijven. Maar we wonen wel in België : een zakdoek groot. We gaan hier dus niet redetwisten over 50km. Er zijn voetbalsupporters die elk weekend gans het land afbollen voor...voor wat ja ? Veel gaan ze toch niet zien. Dus waarom zo'n dag dan niet houden in de Ardennen ? Zoek geen lokatie die door menig TT al "plat" gereden is. Ik denk dan vooral de buurt van Kluisbergen, Geraardsbergen (die Muur en Bosberg komen ondertussen wel mijn keel al uit). De Ardennen blijven steeds een prachtige lokatie. En als je dan daar toch een lokatie zoekt : waarom niet in de buurt van een autoweg ? Buurt van Rochefort, Wellin en Daverdisse bijv.
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Bericht door tpl »

Langdorp!

1. De bosberg en omstreken is prachtig biken (hagelandse chrono, finale visa flanders cup, ...). Al weet ik niet hoe het zit met toelatingen e.d.
2. Een weide vinden om het evenement te laten plaatsvinden is ook al geen probleem ('t zit hier altijd vol scouts en chiro :wink: )
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Bericht door serre »

Ik heb sinds 2003 deelgenomen aan zoveel mogelijk mountainbike.be bikers dagen.
Als ik heel de discussie hier, en ook deels de kritieken op de voorbije summerbike plus lees, heb ik het gevoel dat er een heel deel mensen zijn die de oorspronkelijk doelstelling van deze dagen uit het oog verloren zijn: op een ontspannen manier een aantal collaga's achter de nick's in levende lijve leren kennen. Dat door middel van een MTB tocht en randfenomenen om makkelijker contact te leggen. Dat je ondertussen ook nog eens je techniek kan bijschaven en een aantal fietsen uittesten is mooi meegenomen.

Summerbike plus en de voorgaande mountainbike.be bikers dagen zijn niet de zoveelste TT op de kalender. Daarvoor zijn er wekelijks TT's genoeg denk ik en overal over dit kleine landje verspreid. Als je graag eens in de ardennen, vlaamse ardennen, het hageland of de maasvallei wil rijden, moet je echt niet wachten tot mountainbike.be daar iets organiseert dacht ik zo.

De organisatie van een event zoals summerbike bike plus vraagt een niet te onderschatten inzet van (helaas een te beperkt) aantal vrijwilligers. Ik vind het dan ook maar normaal dat, als er mensen zijn die schreeuwen dat de volgende editie bij voorkeur in xxxx moet georganiseerd worden, er naar de praktische kant van de zaak gekeken wordt:
- zijn er voldoende vrijwilligers in regio xxxx bereid 6 maanden lang 1/2 dag of meer per week de handen uit de mouwen te steken om het event voor te bereiden?
- zijn er voldoende contacten op lokaal bestuursniveau om de nodige toestemming te krijgen voor de tocht, de lokalen, de camping, etc (iets wat de voorbije summerbike plus de organisatie parten gespeeld heeft)
- zijn er mensen die de regio goed kennen zodat er een rit kan uitgestippeld worden die zelfs de locals die de streek menen te kennen verrast?
- etc

Waar de volgende summerbike plus ook georganiseerd wordt, er zullen altijd forum leden zijn die daar in de streek wonen, maar dat is volgens mij geen reden om niet deel te nemen, integendeel, makkelijk vlakbij in de buurt.

Dus Maurice, Kenneth, Gert, Filip, Jan, en alle andere drijvende krachten achter de organisatie van de volgende summerbike plus, kies een lokatie waar je niet al te veel afhankelijk bent van de goodwill van personen waarvan je niet weet of je er kan op rekenen.
Voor mij maakt het geen moer uit waar het in Belgie is. Ik kom voor de sfeer, de babbel, het sociaal contact en de fun. Als je hulp nodig hebt bij de voorbereiding kan je trouwens altijd iets laten weten, twee handen meer maken het werk altijd lichter.
Laatst gewijzigd door serre op vr 11 aug 2006 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie