lokatie 2007

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

Pecrot , Archennes of Nethen

lekker dichtbij, en klinkt toch alsof 't in de Ardennen is .. :drunk:

:wink:
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Serre, je verwoord uitstekend ook mijn mening. Waar het ook weze twee tot drie uur onderweg is nog de moeite voor die gezellige babbel die je niet zo maar vind op de meeste TT.
De Mountainbike.be-dag heeft er een plus bij met de nieuwe partners maar voor mij blijft het ook een ontmoetingsevenement. Voor diezelfde reden hoeft er geen 70 km of meer km. bij te zijn. Een parcours van 30 km. goed uitgebalanceerd en dus rekening houdend met zij die het "net iets minder goed" doen is reeds een hele opdracht. Een prachtige dag zoals we die kennen is reeds heel wat werk.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

DDM schreef:Serre, je verwoord uitstekend ook mijn mening. Waar het ook weze twee tot drie uur onderweg is nog de moeite voor die gezellige babbel die je niet zo maar vind op de meeste TT.
De Mountainbike.be-dag heeft er een plus bij met de nieuwe partners maar voor mij blijft het ook een ontmoetingsevenement. Voor diezelfde reden hoeft er geen 70 km of meer km. bij te zijn. Een parcours van 30 km. goed uitgebalanceerd en dus rekening houdend met zij die het "net iets minder goed" doen is reeds een hele opdracht. Een prachtige dag zoals we die kennen is reeds heel wat werk.
Ok, maar wanneer je fietsen kan testen, moet je hier ook een bijpassend parcour voor hebben. Een fully moet je niet testen in Blankenberghe. #-o :lol:
Ik ben afgelopen week in La Roche geweest. Het had en heeft er veel geregend, maar de padden lagen er niet extreem modderig bij mede omdat het een rots- ipv een leemstreek is. De rotsen kunnen wel glad zijn ,maar modder is nog een graadje erger. Er zijn ook prachtige en technische hellingen die nog niet tot een vaste route behoren, dus potentiële paden zijn er in overvloed. Ook kan je de moeilijkheidsgraad een beetje aanpassen. Het noord-oosten van LaRoche is erg stijl en technisch met grote hoogteverschillen. Het zuiden is dan iets "platter" en minder technisch.
En als er twee dagen van worden gemaakt, heb je de mogelijkheid om de clinics te volgen, fietsen te testen, een tocht te rijden en de gezellige mtb.be-meute leren kennen. :lol: En dat laatste is toch iets wat niet mag ontbreken. :wink:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik sluit me aan bij SusXT.
Voor mij maakt het eigenlijk niet uit hoe ver ik dan al moet rijden voor een meeting.

Het mooiste is natuurlijk dat we ergens terecht komen waar er een mooie omgeving is om de tocht te rijden, en een uitdagend stukje waar we de testfietsen aan de tand kunnen voelen. Plus natuurlijk een plaats waar je kan camperen en die de mogelijkheid geeft om te douchen.

Een mooie streek waar dikwijls TT's worden georganiseerd horen hier niet bij vind ik. Het mag ne keer iets anders zijn.
Voorstellen in O en W-Vlaanderen lijken mij nu ook niet echt interessant al ga ik misschien nu tegenwind krijgen. OK, je hebt er misschien ook wel wat hoogteverschillen maar echt techinsche parcours zal je er volgens mij niet vinden, zeker niet a la Ardennen...
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Thuin :bounce:
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

kawa hier heb je uw eerste tegenwind al ... technische tochtjes in overvloed hoor in Heuvelland. Een tochtje zoals in chimay kan je daar ook wel samensteken hoor. Onlangs een tochtje gedaan in Cassel (OK net over de franse grens), je kon twee kanten uit, een dificille en een facile route. Amai mijn frak die difficile was meer een downhillparkoer dan wat ander. Er zat een afdalingetje in waar ik 10 min heb zitten twijfelen of ik het ging doen of niet. Uiteindelijk verstand op -10 gezet en naar beneden laten bollen.

Ik denk dat het moeilijkste is om een privéterrein te vinden waar je een stukje technisch parkoer mag zelf aanleggen. Want de meeste uitgestippelde tochten en routes zijn voor de geoeffende bikers geen probleem. De clinic die wij heeeelemaal op het einde gedaan hebben (het traject dat ze oorspronkelijk gingen doen, maar bij nader inzien toch maar niet hebben genomen), was werkelijk om van te snoepen, en op een gewone uitgestippelde tocht kom je dit volgens mij niet tegen, want een iets minder ervaren biker die zonder begeleiding daar fietst, breekt zo goed als zeker een been ...

enfin ik kijk met spanning uit waar het zal zijn ...
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Vooral de locatie zelf is idd een speerpunt. Heb je een privedomein ter beschikking dan biedt dit voordelen zoals in Chimay, waar we het parcours voor de biketest en clinic op hte domein zelf hebben kunnen uitstippelen. Neem je bijv een sporthal als locatie, heb je wellicht een betere infrastructuur zoals douches, parking,....maar of je daar bijv een kamping gaat mogen organiseren weet ik zo niet hoor.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Neem een bivakoord. Dat kan voor een weekend gehuurd worden (buiten de grote vakantie!) en je hebt er douches ter beschikking. Je kan er kamperen als er wat natuur in de onmiddelijke omgeving is. En kampplaatsen zijn er wel genoeg in België, niet? :-)
Gast

Bericht door Gast »

SusXT schreef:Neem een bivakoord. Dat kan voor een weekend gehuurd worden (buiten de grote vakantie!) en je hebt er douches ter beschikking. Je kan er kamperen als er wat natuur in de onmiddelijke omgeving is. En kampplaatsen zijn er wel genoeg in België, niet? :-)
Hier dacht ik zelf ook aan. Mensen die trouwens mee willen werken aan de volgende editie mogen zich altijd alvast kandidaat stellen. Het gaat hier om het oprichten van een team dat zich met alle aspecten gaat bezighouden. Gaande van de coordinatie tot het uitvoeren.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

maurice schreef:
SusXT schreef:Neem een bivakoord. Dat kan voor een weekend gehuurd worden (buiten de grote vakantie!) en je hebt er douches ter beschikking. Je kan er kamperen als er wat natuur in de onmiddelijke omgeving is. En kampplaatsen zijn er wel genoeg in België, niet? :-)
Hier dacht ik zelf ook aan. Mensen die trouwens mee willen werken aan de volgende editie mogen zich altijd alvast kandidaat stellen. Het gaat hier om het oprichten van een team dat zich met alle aspecten gaat bezighouden. Gaande van de coordinatie tot het uitvoeren.
Ben hiervoor wel te vinden.
En ik vind die kampplaatsen zeker geen slecht gedacht.
Plaats reactie