lokatie 2007

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

kogaboy schreef:
Explicarmelo schreef:Het Hageland :wink:

Oud-Heverlee, Nethen, Pécrot, Grez-Doiceau, oftwel mijn weledele prachtige woonplaats: Langdorp! Heeft zowat alles te bieden wat zo'n evenement moet hebben!

en ligt toch vrij centraal in belgie niet :wink:
Reken maar van yes! =D>
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

Waals-Brabant lijkt mij wel wat, ik ben vroeger vaak verbaasd geweest hoe schoon de sreek (Villers-la-Ville, La Roche,....) wel is. Daar eens rond fietsen zou ook wel leuk zijn.
Ook de Voerstreek is een prachtige regio. Misschien kan je daar neerstrijken rond het voetbalterrein van SK Moelingen de Fiets happening van het gelijknamige magazine heeft er al enkele keren zijn uitvalbasis gehad. Echter een groot nadeel van de Voerstreek zijn de vele meidoornhagen; als deze dan net gesnoeid zijn ...
Gast

Bericht door Gast »

Da's dan weer goed voor de plaatselijke economie toch. :lol: :lol: de fietsenmaker zal ons daar graag zien komen.

Ff gefilterd uit de tot nu toe ontstane voorstellen, dit zien wij alvast zitten. Niet in deze volgorde trouwens.:

Lanklaar
Voeren
La Roche
Ottignies
Langdorp
Poperinge
Gast

Bericht door Gast »

langdorp en het hageland zou ik niet zo direct doen
en eerste er zijn heir in de buurt al zoveel toertochten zodat het moeilijk is om nog een orginele tocht te maken
ten tweede is het ook al wat moeilijker om de nodige vergunningen enzo hier te verkrijgen (wegens overaanbod van TT's)
ik zou eerder over de taalgrens uitwijken
dit omdat de vergunningen daar soepeler zijn
plus daar gaat niet iedereen rijden en zijn er veel minder TT's
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

afgelopen winter heb ik een toertocht gedaan in Braine le compte. Prachtige omgeving en het parkoer dat we daar hebben gedaan is zelfs bij overvloedige regen goed bereidbaar. De eerste 20 km van die tocht waren zo goed als constant in het bos waarvan het overgrote deel dan nog over single tracks. Je kan daar zonder problemen een tocht van 50-60 km doen die voor 80% off-roud is. Bovendien zitten er nog redelijk wat hoogtemeters ginder te rapen. Ik denk ook niet dat ze heel moeilijk zullen doen over door het bos rijden, want die organisatie had volgens mij ook zelf tracks gemaakt door het bos.
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

Ik wil wel benadrukken dat ik niet La Roche en Ardennes bedoel maar wel degelijk in Waals Brabant
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Het echte La Roche is anders ook niet mis
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

K2-er schreef:Het echte La Roche is anders ook niet mis
Ik zal het volgende week eens verkennen. 't Is slecht weer, dus daar kan ik ook al rekening mee houden :wink:
Gebruikersavatar
edse
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 20 nov 2003 14:55
Rijdt met: Flanders x-light:shimano LX - Trek Fuel EX8('08)

Bericht door edse »

La Roche is eigenlijk niet zo ver van vielsalm en daar gaat in september het MTB weekend door in samenwerking met sunparcs.dat zouden dan 2 evenementen zijn in dezelfde regio.Misschien toch ergens anders zoeken?
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Ik stem voor de Ardennen :drunk:
Deze keer zal ik er wel bij zijn :wink:
Plaats reactie