SBP 2006 - Aftertalk

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Bericht door J!nX »

lok 36000 schreef:@katrien 20: Clinics te Spa leg eens uit ik val hier uit de lucht, heb ik iets gemist
mtb-school geeft clinics voor beginners (op terrein van maasvallei geloof ik) en voor gevorderden in spa (op wereldbekercircuit als ik me niet vergis)
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Dat is helemaal correct.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

maurice schreef:Welke plannen hebben we al voor de volgende editie;

Een pasta party op zaterdag avond.
Een profesionele catering.
Zeker douches.
Een lokatie die meer geschikt is voor het organiseren van dit event.
Een beter uitgeruste infrastructuur met een goede bewegwijzering.
Het gebruik van plastic pijlen in wit of fluo geel.
Verschillende kleuren voor TT en Clinic.
Spreiding over 2 dagen met beide dagen een tocht en op zondag de biketesten. zaterdag lange en korte tocht en zondag enkel een korte tocht.
Een andere ( lees vroegere ) datum. Ergens eind Juni

Onze vragen aan jullie;

Zouden jullie het fijn vinden mochten er commerciele stands aanwezig zijn inzake kleding e.d. Met de mogelijkheid om aankopen te doen.

Is kinderannimatie mogelijk een ontbrekende schakel.

de aanwezigheid van een fietshersteller zoals bij de LCMT.

Zondagavond afsluiten met een spetterende fuif ?
@Maurice,
Mijn mening:
Maak er in ieder geval geen superorganisatie van met alles erop en eraan. Dat brengt heel veel werk met zich mee waar je uiteraard veel tijd in steekt en hulp van anderen voor nodig hebt. Maak er een puur mountainbike treffen van waar MTB centraal staat. Zorg voor een perfecte toertocht die alles uit de lokale streek haalt ( duidelijke afpijling, goede bevoorrading, degelijke afspuitstand, snelle pechdienst en warme douches). Als je er al in slaagt een super TT te organiseren dan komt de rest vanzelf. Ik kom voor het moutainbiken, als ik de ene dag mijn technieken kan verbeteren in clinics en een paar fietstesten kan doen en de dag daarop kan deelnemen aan een super-TT dan is mijn weekend geslaagd. De rest interesseert mij niet. Dus, sorry maar voor kinderanimatie, luxecampings, een knalfuif met 3 sterren catering en dergelijke meer kan je naar andere evenementen. Er zijn hier trouwens enkele goede tips gemeld zoals die van Katrien20 die voorstelt een soort badgesysteem te maken waar naam + nickname op hangen: zo leer je op heel korte tijd veel mensen v/h forum kennen en kun je een gezicht plakken achter hun nick/naam !!
Laatst gewijzigd door Schijfrem op di 08 aug 2006 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

J!nX schreef:
lok 36000 schreef:@katrien 20: Clinics te Spa leg eens uit ik val hier uit de lucht, heb ik iets gemist
mtb-school geeft clinics voor beginners (op terrein van maasvallei geloof ik) en voor gevorderden in spa (op wereldbekercircuit als ik me niet vergis)
Is er een site waar je hieromtrent iets meer info kan bekomen? Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

S k u l l schreef:http://www.mtb-school.com/ :wink:
Dat ziet er heel inerressant uit maar wel niet goedkoop. Prijs wordt natuurlijk ook bepaald door de kleine groepjes van max 6 personen
Gebruikersavatar
grumpy
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 13 nov 2002 21:18
Rijdt met: Lapierre x-contr. 440team; thompsonpro,trek6500

Bericht door grumpy »

-ik ben nu nog maar terug vanuit de streek van Chimay,dus is ondertussen zowat alles gezegd wat er te zeggen was en ben met 't meeste ook wel akkoord.Maar een fietsen hersteller voor een eendagsevenement die een ganse winkel moet meeslepen amai zunne;shimano...,sram....,tubeless,velgremmen, schijfremmen etc .Zelfs op de lcmt bij echte panne stond je op jezelf aangewezen.
De zondag heb ik daar in de streek nog het blauw parcours gereden waarvan ook stukken de zaterdag in het parcours zaten ;moesten we daar onderweg eventjes bijna dwars door een maisveld het pad was kennelijk verdwenen .Voor de rest een mooie tocht die toch langer leek dan de opgegeven kilometers en maandag nog een rondje rond het lac 'd eau 'd heure gedaan en dan huiswaarts.Nog groetjes aan de rest van 't gezelschap .
Gebruikersavatar
koen123
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 03 sep 2005 10:01
Rijdt met: Canyon Nerve RC 8.0

Summer Bike Plus - Aftertalk

Bericht door koen123 »

ik heb overwogen om mee te doen, maar 30km is nu toch wel een heel korte rit, zeker een verplaatsing van 200km in acht genomen. Er zou moeten keuze zijn tss 30, 50 en 70km bijv. of eventueel nog langere tochten.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

ohoooo koen 70 km of nog langer met zo'n parkoer in die omstandigheden en ik denk dat er heeeeeel veeeeeel met een ambulance gingen afgevoerd mogen worden, onderschat dat perkoerke van "slechts" 32 km niet hoor. Jammer dat je er niet was, want het was best de moeite. En ik denk niet dat je de enige bent hoor die meer dan 200 ging moeten rijden, van mij was het iets van een 217 km dacht ik.
Gebruikersavatar
koen123
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 03 sep 2005 10:01
Rijdt met: Canyon Nerve RC 8.0

Bericht door koen123 »

het zou mij toch verwonderen dat dit parkoer veel zwaarder is dat bijv. een Meirhaeghe, een Houffa of een Grand Raid de Godefroid, die toch een stuk boven de 100km liggen; die laatste zelfs 160km. En ik zeg niet dat iedereen dat dan maar moet doen, maar de mogelijkheid zou er moeten zijn.
Hoe zwaar het parkoer ook moge zijn, veel geoefende MTB'ers zullen zich geen 200km verplaatsen voor een tocht van 30km. Ik weet dat ik 70km op een loodzwaar parkoer aankan, en ik ken een pak mensen die heel wat meer aankunnen.
Plaats reactie