SBP 2006 - Aftertalk

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Alvast bedankt! En ge moogt mij al inschrijven voor het geval er weer een stop zit op 500!
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Hierbij wil ik ook even kort mijn reactie op het evenement uiten.

- Algemene indruk: Zeer positief! Alhoewel ik een halve valpartij heb gemaakt bij het bochtenwerk na de tunnel of love, heb ik een aangename dag achter de rug. Dat ik hiervoor naar de Ardennen moest rijden, vind ik absoluut niet erg.

Positieve punten:
- De clinic was heel interessant!
- De testbikes
- De Ardense barbecue

Punten ter verbetering:
- De bepijling. Ik ben rond 10u30 toegekomen en het heeft tot 12u geduurd voor het mij duidelijk was waar het testparcours was. Het parcours van de clinic leek me nogal kort en het technisch stuk in het bos (rechts van de clinic) leek wel heel erg technisch.
- Aan de medewerkers die je fiets in de koestal zetten, zou ik ook een pedaalsleutel geven (Desnoods via een lang touw een paal binden). Zo kan je bij het inleveren van je fiets je pedalen afschroeven om te kunnen testen.

Andere:
-De locatie vond ik ook goed. Maar bij mooi weer was het wellicht te klein.
-één douche leek me ook nogal beperkt.
-Over de toertocht kan ik me niet uitspreken wegens niet afgelegd.

Antwoorden op de vragen van Maurice:
- Commerciele stands: Deze had ik eigenlijk dit jaar al verwacht. Stands met sportdrank/voeding, tools en accessoires. Voor mij geen probleem.
Waar ik persoonlijk ook in geinteresseerd zou zijn, is enkele stands waar je banden kunt testen. Maar misschien is dat praktisch minder haalbaar (voortdurend banden wisselen).

- Over kinderanimatie kan ik me moeilijk uitspreken. Bij mij is dat nog niet aan de orde.

- Een fietshersteller kan wel interessant zijn. Zeker als het twee dagen zou worden.

- Een fuif hoeft voor mij niet.


Alhoewel ik niet twijfel aan de inzet en de goede bedoelingen van de organisatie, wil ik er toch voor waarschuwen het evenement niet te grootst te maken. Een beperking van de inschrijvingen lijkt me geen overbodige luxe.
witje
Kerstman
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 15 jun 2005 21:56
Rijdt met: orbea OIZ
Contacteer:

Bericht door witje »

ik sluit mij aan bij de laatste commentaren, maak er aub geen massa evenement van. er waren misschien wel een paar dingentjes die beter konden maar wie daar op let [-X
het gaat toch om de sfeer, biken met vrienden, de prachtige omgeving, zelfs de 5 uur in de auto heen en terug vond ik niet vervelend.
kortom, ik heb genoten van deze bikedag. =D>
Gebruikersavatar
Dozer
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 06 aug 2006 23:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper comp

Bericht door Dozer »

Het voorstel van Maurice lijkt me ideaal!

Nog enkele tips:

- auto's op de parking blijven toelaten aub, het is niet leuk om 37keer overenweer te lopen tussen camping en auto.
- misschien bewaakte bike-parking voorzien voor 's nachts
- de fuif zou ik eerder zien als een grote drankgelegendeid met ne lange toog (de meeste onder ons zijn toch geen 16 meer hé :-? )
als er genoeg gedronken wordt en goei muziek is, zullen er wel vanzelf de nodige danskes geplaceerd worden...
- misschien in de vooravond nog één of ander ludiek wedstrijdje ineen steken (heuvelklim, trial...)

EN :

- gratis mountainbike.be t-shirt voor iedere deelnemer !! :-D :-D :-D
wheel
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 14:57
Rijdt met: rockrider 8.1 - 2002

Bericht door wheel »

Sorry mannen, zat in de verkeerde topic! :oops:


yo de mannen (en vrouwen),

Ook nog even mijn idee;
Misschien val ik in herhaling voor een aantal dingen, doet mij alleen maar vermoeden dat het een algemeen gegeven was!

Waar het evenement nu al of niet moet plaatsvinden, vind ik minder belangrijk (daar komen jullie wel uit) dan wel de kwaliteit van dit event in het algemeen.


Ik meen dat de algemene teneur er wel degelijk één was van goed tot zeer goed wat betreft het zuivere sportieve. (was mijn indruk ?)

De negatieve reacties die ik heb gehoord, hadden bijna allemaal te maken met het extra sportieve en dus in mijn ogen veeeel belangrijker om daar de nodige lessen uit te trekken. Want wat ben je met een prachtige toertocht, biketesting en andere leuke clinics, als de douches veel beter kunnen, overnachtingsmogelijkheid veel beter kunnen en vooral de catering voor veel verbetering vatbaar was.Spijtig genoeg hebben wij nu éénmaal snel de neiging om alleen het negatieve te onthouden, maar wees gerust, ik heb heel wat biker(ster)s gehoord die zeer blij waren met de tocht en dat was volgens mij toch wel een beetje het opzet, niet?

Naar mijn bescheiden mening denk ik dat de volgende locatie zeker moet beschikken over ;

1) Betere opvang en meer uitgebreidde en deftige gelegenheid tot douchen
2) zeer goed georganiseerde en kwalitatief betere catering met meer keuze in aanbod en in bepaalde gevallen aan meer democratische prijzen
3) meer en betere mogelijkheden mbt tot overnachting ( sporthal, camping & B&B?)

tot slot nog dit;

Proficiat aan de organisatoren en laat dit vooral een stimulans zijn om verder te doen

greetz

wheel
Gebruikersavatar
Mountain Bike Plus
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 aug 2006 16:57
Rijdt met: testbikes

Bericht door Mountain Bike Plus »

Beste Summer Bike Plus-bezoekers,

In de volgende uitgave van Mountain Bike Plus magazine (oktober-november) zullen we de uitkomsten van de fietstesten publiceren en tevens een uitgebreid verslag van de eerste editie van Summer Bike Plus brengen. Voor dit verslag zijn we benieuwd naar jouw impressies van deze dag. Je kunt ze ons (beknopt!) e-mailen op summerbikeplus@mountainbikeplus.com. Wie weet lees je iets van je impressies terug in het verslag!

Meer info vind je in het volgende bericht op onze website: http://www.adremmagazines.be/mountainbi ... ews_id=168.

Met vriendelijke groet,

Coen Aarts

_______________________
Mountain Bike Plus magazine
www.mountainbikeplus.com
Jorphi
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 10:55
Rijdt met: CUBE AMS Pro

Cube mannen

Bericht door Jorphi »

De Cube mannen uit Limburg vonden het ook geweldig.

In het begin zaten we wel met onze caravans te sukkelen op de parking bovenaan omdat er onder niet aangegeven stond waar we met de caravan moesten zijn. Toen we terug onder kwamen had men net papieren gehangen waar de camping op aangegeven stond.

Zaterdagochtend werden we wakker van een serieuze regenbui en vreesden al een beetje dat de hele dag in het water zou vallen. Gelukkig was het even later terug droog en in de namiddag kwam de zon er zelfs door. Perfecte dag.

De natuur tijdens de TT was ronduit prachtig.
De clinic was zeer nuttig. Veel van die tips heb je nog al eens gehoord, maar je past ze eigenlijk niet toe, terwijl je er hier echt op wordt gewezen als je iets niet goed doet.
Ikzelf heb geen bike getest, maar de andere 'Cube mannen' wel. Over Trek waren ze niet te spreken.

Volgende keer zullen we er zeker weer bij zijn !!!

@Katrien20 : Dat van die badge of gewoon naamkaartje is een zeer goed idee. Jijzelf en je man/vriend hadden al zo'n kaartje rond de nek hangen. In eerste instantie dacht ik dat jullie ook van de organisatie waren terwijl jullie ook boven aan het zoeken waren naar de camping.

De Cube mannen :
Philip (Jorphi)
Benny
Patrick
David (Daffy)
Stefan (De Wijchmaler)
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Bericht door BEASTY »

yep,

ik heb nog een vraag :bounce: is het mogelijk om mij een kopie van het parcour op stafkaart te bezorgen? :oops:

het is voor het volgende, we zouden met een paar vrienden naar virelles gaan en dat is niet zo ver van chimay en ik heb mee gereden aan de tt van summer bike plus, en ik vond het de max nu zou ik met mijn vrienden ook dat parcour afrijden waar we mogen é.
waar we niet mogen zouden we een staf kaart gebruiken om terug op het parcour te geraken.

gr

THE BEAST
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik kan u eventueel de track van de route bezorgen.
Stuur me een PM als je hem wil. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de originele stafkaart hier liggen en heb die nu over., nu ze nog bij jou krijgen. :wink:
Plaats reactie