03/07/05 Meetingske den Opittertoer

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Misschien kom ik de zondag ook nog eens af.
Normaalgezien stond La Filip Meirhaeghe (Vielsalm 130km) op mijn planning, maar door een klein bike-accidentje in het ziekenhuis beland vorige week. De drang om terug op de bike te kruipen is groot, maar ik vrees dat ik me in Vielsalm toch maar in de vernieling zal rijden.

Opitter lijkt me dan een leuk alternatief om lekker terug op 't gemakske in vorm te geraken. Ik zal vrijdag eens een testritje maken op de weg, en dan zie ik wel of ik al in staat ben om zondag mee te kunnen rijden of niet.
Gebruikersavatar
Spyder
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 10:02

Bericht door Spyder »

't word goe weer !
volgens www.meteo.be 28graden , wel beetje bewolking maar droog !!

tot zondag ;););)
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Bericht door HIM-250 »

Hebben jullie een gedacht rond wat uur we terug in bergeven gaan zijn?
En hoeveel km het gaat worden? (ben niet meer zo fel getraind, als dat al ooit zo was :oops: )

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ik schat rond de 50km en verwacht dat we rond 15u terug zijn in Bergerven. Als je iets wil drinken en douchen dan zal je rond 16u / 16u30 zeker terug thuis zijn.
't Is wel maar een schatting, he :-?
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Bericht door HIM-250 »

Mischien dat ik dan wat eerder ga afhaken, want als het weer meevalt staat er in de namiddag nog een moto ritje op het programma denk ik zo.

Maar zien we dan wel
Gebruikersavatar
Spyder
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 10:02

Bericht door Spyder »

HIM-250 schreef:Mischien dat ik dan wat eerder ga afhaken, want als het weer meevalt staat er in de namiddag nog een moto ritje op het programma denk ik zo.

Maar zien we dan wel
'tis toch op't gemak za
as ik da kan volgen gij zeker ;)
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

ja mannen, 't zal zeker rustig aan zijn.
er zitten een paar straffe bergskes in, en ik vind dat we iedereen rustig de tijd moeten geven om eens te proberen,
nu nog hopen op mooi weer, en dan komt het allemaal in orde :lol:
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

laat die straffe bergskes maar komen... :-({|= :bounce:
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Die zitten d' er in! Wees gerust.
De tocht is zo goed als uitgestippeld. 't Zal een 35 a 40 km zijn. Niet zo lang, maar wel vermoeiend. Zeker met dit weer. Het ligt er nat bij. Het voordeel is wel dat het zand is aangeregend en je daar niet erg in wegzakt. Neem je zwembroek en zwembandjes mee, want er zijn serieuze plassen (waar we rond fietsen). Spatlappen zijn geen overbodige luxe, zeker als er zaterdag nog een fikse bui uitvalt.

Enkele concrete afspraken :
1. We vertrekken om 10u.
2. Parkeer je auto op de parkeerplaats van de camping "Bergerven". Zo kan je na het fietsen vanop het terras je kostbaar fietsje in het oog houden. Rij daarom door tot je vanop de parking het cafetaria ziet liggen (=achteraan links).
Om tot Bergerven te rijden moet je naar Neeroeteren rijden. Op de weg Neeroeteren naar Opoeteren met je links een straatje in. (Kom je van Opoeteren dan moet je dus rechts afdraaien =D> )Er staat een GROEN BORD met HOGE KEMPEN op geschreven. Er staat ook een geel bordje met Bergerven aan de andere kant van de weg. Dan moet je altijd recht door, het kruispunt oversteken en bergop rijden. Halverweg kan je rechts de camping op draaien.
3. Neem genoeg reservebanden mee, want op sommige stukken kunnen wat doornen liggen. #-o
4. Voor wie een boterhammetje wil eten.... dat moet je zelf meebrengen. We houden onderweg wel even halt indien nodig.
5. Douchegerief mag je ook meebrengen. In ruil voor een consumptie in het cafetaria mogen we een "gratis" douche nemen.
6. Neem je hoogtemeter mee, want we gaan enkel bergop en bergaf. :wink:

Tot zondag!
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Ik ga ook proberen om af te komen. Als ik er om 10.00u niet ben dan moet ge niet wachten op mij,wij hebben zaterdag nog een verjaardagsfeestje van enkele leden die 65j. zijn geworden. =D> =D> =D> :drunk: :drunk: Maurice die kent mij en zal jullie wel vertellen of ik er ben of niet. :lol: :lol:
Plaats reactie