29/01/05 Mountainbike.be meeting Oudenaarde

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Blubberduck schreef:@ Epic, start jij ook van bij jou thuis met de bike, zoja kunnen we misschien samen naar Oudenaarde rijden??
Ik weet dat nog niet, hoogstwaarschijnlijk wel, ik geef je dan nog wel mijn adres. Vertrek hier wel rond 09u25, tijd genoeg.

Eerlijk gezegd wordt het met zo'n grote groep niet bepaald ideaal, het parcours leent zich niet makkelijk tot gidsing van veel volk (steil, zwaar, etc.).
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Juist Epic, als je er alleen voorstaat is het niet doenbaar de groepte leiden. Zelf heb je er niks aan. Ik kan je best begrijpen. In feite zou je zelf een beslissing moeten treffen om de groep te splitsen. Ook voor de veiligheid van de deelnemmers te waarborgen. Maar dat is een raad welk ik wil meegeven. Jij beslist en weet wel beter. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Ben & ken ook wel genoeg van de streek, dus Epic ik zal je wel effekens meehelpen om iedereen in "goede banen- lees single tracks" te begeleiden.

let me now if your intrested, :wink:

greetz
8)
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

dat is een mooie gebaar en teken van solidair zijn. Goed dan. Sportieve groeten. Rudy VdE
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Da's inderdaad een goed idee, ik zal het parcours opschrijven en je donderdagavond mailen. Onderweg naar Oudenaarde kunnen we het nog altijd bespreken mocht het niet duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Een goed idee, zo'n gidsing, maar de groep lijkt mij wat te groot op een dergelijk parcours (sta niet graag veel stil met dit koude weer). Een andere keer ben ik er graag weer bij...
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Als ik het goed geteld heb zijn er 18 die op het forum iets laten weten hebben. Ik ben ook van de streek, je mag het parcours ook altijd doorsturen :wink:
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

18 is eigenlijk veel te veel, het parcours heb ik in gedachten maar kan dat onmogelijk beschrijven via mail. Het is ongeveer 50 à 60km met minstens 1000hms en daar zit inderdaad het probleem, met zoveel volk wordt dat veel wachten. Een drietal plaatsen laten toe om mensen via de hoofdweg terug te keren naar Oudenaarde. Ik hoop dus dat iedereen weet waaraan hij of zij begint!
Enkele tips:
- zorg voor voldoende eten en drinken
- steek een goede noppenband want het is daar altijd heel drassig
- warme kledij

Beschrijving parcours:
- geen donkvijver in het begin wegens tijdsgebrek (teveel volk)
- rechtstreeks op rode bloso route richting koppenberg, vlak voor die modderafdaling omhoog om dan bovenop het plateau uit te komen
- van daar richting kortekeer, etc. naar ronde van vlaanderen straat
- afdalen richting Knokteberg, die natuurlijk omhoog en dan wat bekomen op het vlakke in't bos (enclus du haut)
- terug afdalen, kluisberg offroad omhoog vanaf orroir tot aan de toren (ouch!), afdalen tot commercieel gedeelte en terug omhoog (offroad) en dan richting vierschaar, afdalen...
- richting kwaremontplein, via paterberg terug richting zulzeke
- het mooie offroadgedeelte nu in omgekeerde richting tot aan korte keer (zal pijn doen)
- we arriveren terug aan de koppenberg, al dan niet terug omhoog en van daaruit terug naar de recrean
- indien mogelijk nemen we nog een toerke rond de donkvijver en aanverwanten om dan langs het station terug te keren (wel 7km vlak maar volledig offroad)
- in totaal 13 klimmetjes waarvan 9 die heel zwaar zijn, alles is natuurlijk doenbaar want ik rij nu geen 'illegale paadjes' met zo'n groep ;)

Ik stel wel voor om af te spreken aan de Recrean ipv aan het zwembad. Stel maar vragen indien nodig.
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

Epic schreef: Beschrijving parcours:
- geen donkvijver in het begin wegens tijdsgebrek (teveel volk)
- rechtstreeks op rode bloso route richting koppenberg, vlak voor die modderafdaling omhoog om dan bovenop het plateau uit te komen
- van daar richting kortekeer, etc. naar ronde van vlaanderen straat
- afdalen richting Knokteberg, die natuurlijk omhoog en dan wat bekomen op het vlakke in't bos (enclus du haut)
- terug afdalen, kluisberg offroad omhoog vanaf orroir tot aan de toren (ouch!), afdalen tot commercieel gedeelte en terug omhoog (offroad) en dan richting vierschaar, afdalen...
- richting kwaremontplein, via paterberg terug richting zulzeke
- het mooie offroadgedeelte nu in omgekeerde richting tot aan korte keer (zal pijn doen)
- we arriveren terug aan de koppenberg, al dan niet terug omhoog en van daaruit terug naar de recrean
- indien mogelijk nemen we nog een toerke rond de donkvijver en aanverwanten om dan langs het station terug te keren (wel 7km vlak maar volledig offroad)
- in totaal 13 klimmetjes waarvan 9 die heel zwaar zijn, alles is natuurlijk doenbaar want ik rij nu geen 'illegale paadjes' met zo'n groep ;)
Ge hebt die route toevallig nergens op een plannetje zeker ? Kan ze dan keer op mijn gemak doen een andere keer, zaterdag zou het voor mij veel te snel gaan, vrees ik.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Sorry, heb ik niet. Een eigen route heb ik eigenlijk niet, rij hier meestal maar naar waar ik zin in heb. Nu heb ik er gewoon voor gezorgd dat we op legale paden blijven en zo weinig mogelijk zelfde paden tweemaal doen (stuk of 3 wel maar ze zijn super in beide richtingen).
Plaats reactie