Banden "bewaren"

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Banden "bewaren"

Bericht door Genius »

Hallo

Ik heb nu hier en daar al wat banden liggen(ondertussen al zes). Tzijn er niet veel maar toch, ze liggen altijd onder men voeten. Dus nu dacht ik ergens een haak te maken aan de muur om ze aan op te hangen ofzo. Maar ik heb vroeger eens een band opgehangen aan heel lange schroef, maar na een lange tijd hangen was er zo'n soort 'inkeping' in de band waar de band op de schroef hing. Dat vermoeilijkte het opleggen van de band omdat de binen band er dan uitkwam, maar na lang wringen kwam dat wel goed. Maar mijn vraag is nu: hoe moet je dit nu vermijden, of wat is de beste manier om je banden te "bewaren"?

groeten
Simon
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Als het om vouwbanden gaat zou ik ze terug opvouwen.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

het gaat om UST light black jack en die heb ik opgevouwen, hij is dan ook vouwbaar. Maar de rest zijn gewone met zo'n draad doorgetrokken ofzo, niet vouwbaar dus.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ofwel zorgen voor een bredere haak. Immers hoe breder de haak, hoe beter het gewicht verspreid wordt.

Ofwel neerleggen. Maar dit neemt dan weer meer plaats in.

Hoe lang heeft het overigens geduurd vooraleer die inkeping erin kwam?
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Nu liggen de banden voorlopig neer op elkaar, maar ik kan daar niet eeuwig blijven opstapelen.
Ik zal eens voor een bredere haak kijken.
Die inkeping kwam er vrij snel in, na een maand ofzo. Dus als die dan een seizoentje moet hangen... Zie ik toch niet zitten.
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Het orakel van Eeklo (inside joke) heeft me ooit eens gezegd dat je die moet neerleggen, ergens in een donkere, droge ruimte. Op zolder of zo ... Of in pa zijne wijnkelder :wink: Zo kan je die banden jarenlang bewaren.
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

Thierry schreef:Het orakel van Eeklo (inside joke) heeft me ooit eens gezegd dat je die moet neerleggen, ergens in een donkere, droge ruimte. Op zolder of zo ... Of in pa zijne wijnkelder :wink: Zo kan je die banden jarenlang bewaren.
inderdaad .......

Het orakel van Gent had het ook al eens over inspuiten met haarlak ......
en donker bewaren......
maar of het hier effectief over fietsbanden ging kan ik mij niet goed meer herinneren.... :drunk:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Talkpoeder? Zwitsal ruikt erg lekker :drunk: :roll: :oops: #-o
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Bericht door midas »

Thierry schreef:Het orakel van Eeklo (inside joke) heeft me ooit eens gezegd dat je die moet neerleggen, ergens in een donkere, droge ruimte. Op zolder of zo ... Of in pa zijne wijnkelder :wink: Zo kan je die banden jarenlang bewaren.
Het orakel van Eeklo ... :lol: :lol: :lol: Zoals altijd heeft 'em een punt, banden sterven af onder invloed van UV-licht, donker bewaren dus (alhoewel dit voor een paar maand nu niet echt veel verschil gaat maken).
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

midas schreef:banden sterven af onder invloed van UV-licht
Kheb juist gecheckt, de mijn waren al dood 8-[ Ik ZWEER het!

Ben ik nu strafbaar?

:wink:
Plaats reactie