raad voor wedstrijd???

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

Hoe zit dat met "bevooradingen" tijdens de wedstrijd?Is er altijd een plaats waar je iemand kan zetten of neem je gewoon 1bus mee?
Ik ga volgende zondag eens een xc meedoen(winterslag) en ik ben echt eens benieuwd,rijd normaal enkel chrono's en marathons....Heeft het zin om je band te repareren als lek rijd of is het game over?
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

In veel wedstrijden is er een bevoorradingszone voorzien. Op andere plaatsen mag je dan in principe niet bevoorraden, al wordt deze regel heel dikwijls genegeerd.
In Winterslag is er zeker een bevoorradingszone.
Maar als je bij de funklasse rijdt, duurt de wedstrijd maar 1 uur, en kom je toe met 1 drinkbus van 500 ml.

Wat betreft lekrijden: een goede uitslag zal je dan waarschijnlijk niet meer halen, maar als je een punt maakt om te finishen is het het zeker waard.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

nothing 's impossible schreef:Fluffy,
Als ge het tactisch wil spelen kunt ge winnen of verliezen!

Als ge u op de 1' of 2' stek had gezet dan had ge die problemen niet gehad.

Bedenk ook eens wat jij in die situatie zou doenals je in de ander zijn schoenen stond!!
Inderdaad, ik had verkeerd gegokt, dacht dat hij iets van plan was maar hij zat er door... Ik had er dan ook geen problemen mee om een extra paar meters te moeten doen... Maar toen hij zelf al voelde dat hij niet meer vooruit geraakte, kon hij me toch laten passeren?! Eens we op een plaats kwamen waar er genoeg plaats was, ging ik hem toch voorbij vliegen... Dat wist hij goed genoeg, waarom kon hij me dan niet voorlaten? Hij kon zijn fiets evengoed dwars over de weg gezet hebben en ondertussen effekens een hapke gaan eten in de hoop weer op krachten te komen, terwijl de rest staat te wachten...

In zijn plaats zou ik de ander zeker voorbij laten...
Gebruikersavatar
stoney
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 15 jul 2004 19:05
Rijdt met: cannondale f2000 sl

Bericht door stoney »

zo lastig was het niet eigenlijk, zat een lang stuk afdaling in, kheb mijn kilometerteller compleet vern*ukt in de eerste ronde, de zender draaide in mijn wiel, en kheb heel het boelke er af gesnokt. mijn voorderailleur is ook bijna naar de eeuwige jachtvelden, ik maakte meest lawaai van heel het peloton
kben uiteindelijk 17de gefinishet sleery is 27ste denk ik[/quote]

Dan moet dat een zeker Dirk zijn , we hebben altijd samen gereden .
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

aja neen tis Wim hij is 29ste :wink:
en de rangschikking van de bond trekt weer op iets zulle, ik sta er 2 keer in onder 2 verschillende namen, er staat een voor mij die int totaal eigenlijk maar 24 punten heeft maar er toch aan 38 raakt enz... :roll:
Plaats reactie