raad voor wedstrijd???

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Stoney,

Ge moet ook meedoen om redelijk te eindigen hé, uw eigen wedstrijd rijden, maar als ge voelt dat ge meekunt moet ge ook geen cadeaukes geven, ge gaat er ook geen krijgen!!!

Van degenen achter u moet ge u niet teveel aantrekken, iedereen voor zich.
Het is geen TT waar ge vriendelijk plaats maakt voor iemand die sneller is!!!
DUS:
Kies altijd het snelste traject, laat u niet doen door iemand die in u gat zit te duwen, die moet maar over de hobbelstrook passeren of achter blijven!!
Als ze binnendoor proberen zonder dat er plaats is deur toe en schouder ertegen.
=D> =D>

PS. Ik rijd niet mee :wink:
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

gij hebt nogal chance, of ik hield de deur dicht :lol:
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

Voral optijd eeten en drinken.
Gebruikersavatar
stoney
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 15 jul 2004 19:05
Rijdt met: cannondale f2000 sl

Bericht door stoney »

voila mijn eerste koers achter de rug, ja man wat een lastig parkoer zeg maar allé ik heb het toch uit gereden en dat was mijn bedoeling . Ik was mijn 26ste. :oops:
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Lastig parcours????

Waar hebben ze je heen gestuurd dan???
Der is toch enkel aan dat stukje achter de vijver een technische passage mogelijk!

Maar ik zal eens gaan spoorzoeken één van de volgende dagen :wink:
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

nothing 's impossible schreef:Stoney,

Ge moet ook meedoen om redelijk te eindigen hé, uw eigen wedstrijd rijden, maar als ge voelt dat ge meekunt moet ge ook geen cadeaukes geven, ge gaat er ook geen krijgen!!!

Van degenen achter u moet ge u niet teveel aantrekken, iedereen voor zich.
Het is geen TT waar ge vriendelijk plaats maakt voor iemand die sneller is!!!
DUS:
Kies altijd het snelste traject, laat u niet doen door iemand die in u gat zit te duwen, die moet maar over de hobbelstrook passeren of achter blijven!!
Als ze binnendoor proberen zonder dat er plaats is deur toe en schouder ertegen.
=D> =D>

PS. Ik rijd niet mee :wink:
Daar ben ik niet mee akkoord... moest ik meedoen voor de overwinning, dan zou ik ook naar niemand kijken, maar ik weet van mezelf dat ik toch niet meekan met de eersten, dus ga ik ook op kant als ze komen aangestormd... waarom zoudt ge iemand hinderen?

In Merelbeke reed er ook zo enen voor mij... eerst wou hij geen kopwerk doen op het asfaltstrookje, maar dat kon ik nog aanvaarden, want later bleek dat hij er al door zat... maar dat hij me later niet wou laten passeren op een helling kon ik toch niet begrijpen... heb dan maar in de afdaling een risico moeten pakken om hem voorbij te steken... Had hij me dat in dat bosje gelapt waar er geen volk stond, dan had hij met zijn lompe kloten in den decor gelegen...

Maar allez, als ik u eens achter mij heb op wedstrijd, weet ik hoe ik moet reageren als ge wilt voorbij steken...
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Fluffy, ik denk dat ge nog eens moet lezen wat er staat:
Ik zeg niet dat ge iemand moet hinderen, maar dat ge het ideale traject niet moet afgeven.
(Zelf de kant in om iemand te laten passeren??? Op TT's JA, maar op wedstrijden [-X ).
Laat de snelle jongens maar langs de kant passeren.

Ik zeg ook dat, als er geen ruimte is om te passeren, ge u niet in de kant moet laten duwen.

Maar aan uw commentaar te merkenj hebt gij een ander idee over "goede manieren" tijdens een wedstrijd.
In Merelbeke: op de asfalt, als die mens geen kopwerk wou doen, dan waart ge hem toch voorbij #-o.
Hoe kunt ge der dan nog last van hebben in de klim????

Of waart ge uit op een wiel op de asfalt??? Eerst wat wieltje zuigen en dan verschieten dat dië mens geen zin heeft om problemen te riskeren alleen om u te laten passeren????

Wat waart ge trouwens van zin om in dat bosje uit te spoken????

ZEEEER SPORTIEF !!!! =D>

PS. De wedstrijden zijn voor na de winter, en dan ga ik er van uit dat iedereen zo goed mogelijk wil eindigen, dat niemand voor mij opzij moet, ik zal zelf wel even de mindere strook nemen om te passeren (en zonder die mens de gracht in te duwen als ik terug op het spoor kom)!
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

nothing 's impossible schreef:Fluffy, ik denk dat ge nog eens moet lezen wat er staat:
Ik zeg niet dat ge iemand moet hinderen, maar dat ge het ideale traject niet moet afgeven.
(Zelf de kant in om iemand te laten passeren??? Op TT's JA, maar op wedstrijden [-X ).
Laat de snelle jongens maar langs de kant passeren.

Ik zeg ook dat, als er geen ruimte is om te passeren, ge u niet in de kant moet laten duwen.

Maar aan uw commentaar te merkenj hebt gij een ander idee over "goede manieren" tijdens een wedstrijd.
In Merelbeke: op de asfalt, als die mens geen kopwerk wou doen, dan waart ge hem toch voorbij #-o.
Hoe kunt ge der dan nog last van hebben in de klim????

Of waart ge uit op een wiel op de asfalt??? Eerst wat wieltje zuigen en dan verschieten dat dië mens geen zin heeft om problemen te riskeren alleen om u te laten passeren????

Wat waart ge trouwens van zin om in dat bosje uit te spoken????

ZEEEER SPORTIEF !!!! =D>

PS. De wedstrijden zijn voor na de winter, en dan ga ik er van uit dat iedereen zo goed mogelijk wil eindigen, dat niemand voor mij opzij moet, ik zal zelf wel even de mindere strook nemen om te passeren (en zonder die mens de gracht in te duwen als ik terug op het spoor kom)!
Ik had iemand ingehaald en ben direct op kop gaan rijden, halverwege de klim deed ik teken dat hij moest over nemen, die jongen deed dat direct... zo zijn we samen kop over kop verder gereden... paar rondes verder hadden we iemand ingehaald die aanpikte... ik deed weer kopwerk, deed teken om over te nemen en hij schudde met zijn hoofd... die andere gast riep ook direct dat hij moest overnemen, maar hij wou niet... ik heb dan het tweede deel van de klim voor mijn rekening genomen, en die andere gast het derde deel... ik hing toen in de derde positie toen we aan de klim begonnen omdat ik dacht dat hij iets van plan was, maar blijkbaar kon hij gewoon niet beter... Toen ging bij dienen ambetanerik het licht uit waarop de andere jongen demarreerde... toen ik hem vriendelijk vroeg om mij te laten voorgaan, wou hij niet... heb het een paar keer gevraagd en heb dan in de afdaling toeren moeten uithalen om hem toch nog voorbij te kunnen steken... die andere jongen was dan natuurlijk al te ver vooruit om hem nog in te halen...

Had hij me dat gelapt in dat bosje, dan had ik hem zeker de kant in gereden... Ik zal zelf altijd uit de weg gaan voor snellere renners en vraag ook vriendelijk om voor mij op kant te gaan, maar ik laat niet met mijn voeten spelen...
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

stoney schreef:voila mijn eerste koers achter de rug, ja man wat een lastig parkoer zeg maar allé ik heb het toch uit gereden en dat was mijn bedoeling . Ik was mijn 26ste. :oops:
zo lastig was het niet eigenlijk, zat een lang stuk afdaling in, kheb mijn kilometerteller compleet vern*ukt in de eerste ronde, de zender draaide in mijn wiel, en kheb heel het boelke er af gesnokt. mijn voorderailleur is ook bijna naar de eeuwige jachtvelden, ik maakte meest lawaai van heel het peloton
kben uiteindelijk 17de gefinishet sleery is 27ste denk ik
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Fluffy,
Als ge het tactisch wil spelen kunt ge winnen of verliezen!

Als ge u op de 1' of 2' stek had gezet dan had ge die problemen niet gehad.

Bedenk ook eens wat jij in die situatie zou doenals je in de ander zijn schoenen stond!!
Plaats reactie