Zithouding

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Sunn Xtreme schreef:
Foxy schreef:Als je het zadel er af haalt is het handiger om de hoogte eens aan te voelen terwijl je rijdt... zo moet je niet constant de zadelpen verlagen en verhogen. Na het rijden zal je duidelijk zien waar je zadelpen moet komen.
die is nieuw .......en erg nutteloos om te doen.
en geen aanrader, tenzij je er een bruine zadelpen en pijnlijk achterste aan wil overhouden. :lol:
ewel just daarom da ge goed gaat zien waar de ideale hoogte is he... waar t bruin streepke stopt :P
Extra stimulans zijn kasseien !

(ok tbegint der over te gaan zo vroeg in de morgen)
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

Ik heb mijn fietsen alletwee laten afstellen door Filip Adams van "fietsadvies adams" in Dentergem.

http://www.fietsadviesadams.net/

Hij meet je volledig op en stelt dan je fiets en je schoenplaatjes af op prestaties én comfort.

Ik kan je verzekeren dat je na een bezoek bij hem geen last meer hebt van pijn of ongemakken op gelijk welke plaats, en dat je meer kracht kunt ontwikkelen met minder moeite, en dus meer plezier beleeft op je mtb.
En neen, je moet echt geen profcoureur of mtb-er zijn om dit te doen.
Ik weet niet hoe het elders is, maar bij filip adams is iedereen welkom en voor de prijs moet je het zeker ook niet laten.

Op mijn Cube had ik het gevoel dat hij bijna perfekt afgesteld was door de fietsenmaker, maar ik kreeg wel gauw last van 'slapende armen'.
Daarom er ook mee bij filip geweest en ik stond er van te kijken hoeveel aanpassingen hij toch heeft moeten doen: zadel, stuurpen, remtrekkers, versnellinghandels en bar-ends versteld en het stuur 8 centimeter versmald.
Het effect is meteen voelbaar.

Ik kan het alleen maar aanraden =D>



Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

en het stuur 8 centimeter versmald
Het effect is meteen voelbaar.
Dat zal wel, je stuurt nu veel directer en met meer controle nu??
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

_alain_ schreef:
Dat zal wel, je stuurt nu veel directer en met meer controle nu??
Ik heb idd. veel meer controle over mijn fiets, want dat stuur was echt veel te breed.
Ik vraag me af hoe die fietsfabrikanten er bij komen om zo een "gewei" op een mountainbike te monteren... :-?

Als ze die fietsen echt zo intensief testen als ze bij Cube beweren, moeten ze toch ook ondervinden dat je met zo een breed stuur al snel in de problemen komt op smalle passages, zoals je er toch dikwijls tegen komt als mountainbiker, en dat je er niet nauwkeurig mee kunt sturen?
Misschien is het wel handig voor downhill toestanden of zo, maar met een eenvoudige hardtail zoals mijn fiets ga je toch geen downhill gaan doen? :roll:


Gebruikersavatar
Vintage
Mountainbiker
Berichten: 525
Lid geworden op: di 25 jul 2006 20:04

Bericht door Vintage »

urbambo schreef:_alain_ schreef:
Dat zal wel, je stuurt nu veel directer en met meer controle nu??
Ik heb idd. veel meer controle over mijn fiets, want dat stuur was echt veel te breed.
Ik vraag me af hoe die fietsfabrikanten er bij komen om zo een "gewei" op een mountainbike te monteren... :-?

Als ze die fietsen echt zo intensief testen als ze bij Cube beweren, moeten ze toch ook ondervinden dat je met zo een breed stuur al snel in de problemen komt op smalle passages, zoals je er toch dikwijls tegen komt als mountainbiker, en dat je er niet nauwkeurig mee kunt sturen?
Misschien is het wel handig voor downhill toestanden of zo, maar met een eenvoudige hardtail zoals mijn fiets ga je toch geen downhill gaan doen? :roll:

Hoeveel mm was je stuur? 8 cm lijkt me toch veel hoor :P
+ des te breder je stuur, des te beter de controle!
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

Vintage schreef
Hoeveel mm was je stuur? 8 cm lijkt me toch veel hoor
+ des te breder je stuur, des te beter de controle!
Mijn stuur was 67 cm. breed en is nu nog 59 cm.
Ik had helemaal niet het gevoel dat ik meer controle had toen het nog breder was, integendeel. [-X


Gebruikersavatar
Vintage
Mountainbiker
Berichten: 525
Lid geworden op: di 25 jul 2006 20:04

Bericht door Vintage »

urbambo schreef:Vintage schreef
Hoeveel mm was je stuur? 8 cm lijkt me toch veel hoor
+ des te breder je stuur, des te beter de controle!
Mijn stuur was 67 cm. breed en is nu nog 59 cm.
Ik had helemaal niet het gevoel dat ik meer controle had toen het nog breder was, integendeel. [-X

Mja ieder zijn ding waarschijnlijk.. De tendens is wel dat iedereen breder en breder gaat in zijn stuur hoor. Ik heb zelf ook met een relatief smal stuur gereden en het is echt een wereld van verschil tov mijn 660 riser nu.
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

Vintage schreef:
Mja ieder zijn ding waarschijnlijk.. De tendens is wel dat iedereen breder en breder gaat in zijn stuur hoor. Ik heb zelf ook met een relatief smal stuur gereden en het is echt een wereld van verschil tov mijn 660 riser nu.
Het zal idd. weer elk zijn meug zijn zoals altijd, maar ik denk dat mijn stuur er qua breedte op berekend is om voldoende controle EN een correcte rijhouding te hebben.
Ik heb het volste vertrouwen in Filip Adams, die mijn fiets afgesteld heeft op mijn lichaam.



Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Bericht door mx#41 »

Kostprijs voor de 2 fietsen te laten afstellen??
Ben ook van daar in de streek vandaar.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

urbambo schreef: Misschien is het wel handig voor downhill toestanden of zo, maar met een eenvoudige hardtail zoals mijn fiets ga je toch geen downhill gaan doen? :roll:
Ach jij bent die éne die overal te voet naar beneden wandelt :roll:
Plaats reactie