Zithouding

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

RigolleM schreef:
urbambo schreef: Misschien is het wel handig voor downhill toestanden of zo, maar met een eenvoudige hardtail zoals mijn fiets ga je toch geen downhill gaan doen? :roll:
Ach jij bent die éne die overal te voet naar beneden wandelt :roll:
En jij die ene die overal te voet naar boven gaat ? :lol:
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

mx#41 schreef:
Kostprijs voor de 2 fietsen te laten afstellen??
Ben ook van daar in de streek vandaar.
Voor mijn fiets waar ik laatst mee geweest ben heb ik 40 euro betaald, maar ik moest niet meer uitgemeten zijn gezien dat in het verleden al eens gebeurd was.
Misschien is het 50 euro als hij je eerst nog moet opmeten, maar ik ben daar wel niet zeker van, ik ben dat vergeten.

Je reservefiets(en) afstellen is normaalgezien inbegrepen in die 40 of 50 euro.



Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

RigolleM schreef:
Ach jij bent die éne die overal te voet naar beneden wandelt
Grapjas... =D>


Mijn stuur is echt nog wel breed genoeg om op een ordentelijke manier een afdaling te nemen.



Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Bericht door mx#41 »

urbambo schreef:mx#41 schreef:
Kostprijs voor de 2 fietsen te laten afstellen??
Ben ook van daar in de streek vandaar.
Voor mijn fiets waar ik laatst mee geweest ben heb ik 40 euro betaald, maar ik moest niet meer uitgemeten zijn gezien dat in het verleden al eens gebeurd was.
Misschien is het 50 euro als hij je eerst nog moet opmeten, maar ik ben daar wel niet zeker van, ik ben dat vergeten.

Je reservefiets(en) afstellen is normaalgezien inbegrepen in die 40 of 50 euro.


Thx voor de info!
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

mail van de man in kwestie...

Opmeten van uw lichaam en afregelen van de zitpositie op uw koersfiets(of mtb ) kost 50 €. Deze opmeting en afstelling duurt ongeveer 2 uur . vooreerst wordt uw fiets gemeten;daarna wordt uw lichaam opgemeten( beenlengte , romplengte , armlengte en drukpunt van de voeten) en wordt uw positie bekeken terwijl u op een tacx aan het rijden bent. dan bepaal ik welke verbeteringen er kunnen gebeuren en worden uw voetplaatjes van uw schoenen juist geplaatst en via de zadelhoogte en de stand van uw zadel wordt naar een optimale krachtoverbrenging naar uw pedalen gestreefd. Daarna wordt het stuur juist geplaatst op verte, diepte en hoek. Dit alles wordt telkens aangepast terwijl je op de tacx aan het rijden bent. Indien het weer het toelaat wordt ook een test op de weg gedaan om nog alles eens te bekijken. Kadermaat bepalen kost 10€ maar komt in mindering als de fiets wordt afgesteld.









Uw fiets en schoenen (mogen meerdere paren zijn)zeker meebrengen ;liefst een korte broek meebrengen zodat de beweging van de knieen goed kan bekeken worden. Schoenplaatjes mag je meebrengen maar ik heb er ook liggen( indien ze versleten zijn) indien je nog stuurpennen liggen hebt thuis is het beter dat je ze meebrengt,indien er moet aangepast worden aan de fiets is het meestal de stuurpen. Voor elke bijkomende fiets (ook mtb) komt er 15€ bij.( binnen eenzelfde seizoen). Gebeurt de afstelling op dezelfde dag mag je rekenen nog een uurtje erbij. Ik heb een job in een tweeploegenstelsel, dus ben ik ofwel bereikbaar in de voormiddag van 8u tot 12u ofwel inde namiddag van 14u30 tot 21u30.Best me contacteren op mijn gsm, kan ik juist niet antwoorden spreek dan wat in op de voicemail, dan contacteer ik je van zodra ik kan. Afstellingen gebeuren de ene week in de voormiddag , de andere week in de namiddag ofwel de zaterdag, maar dan de ganse dag. Je mag rekenen op een tiental dagen wachttijd. Kadermaat bepalen kan natuurlijk vroeger omdat dit zoveel tijd niet in beslag neemt. Mijn gsm nr.:0472/438620.Mailen kan ook voor een afspraak maar per telefoon kan ik natuurlijk direct bevestigen.
Gebruikersavatar
swoosher
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 25 nov 2007 17:28
Rijdt met: Specialized Rockhopper comp disc ( custom)

Bericht door swoosher »

thx rock rider voor de info.
ga ook eens een afspraak maken. want die pijnlijke schouder blijft terugkomen na lange tochten.
wihameke
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 19:28
Rijdt met: Canyon 29'er

Bericht door wihameke »

Vandaag ook de feedback gekregen dat ik veel te recht zit op mijn mtb en dat mijn stuur veeeeeel te breed is.... 72 cm is idd te breed en dat wist ik al dus daar gaat binnenkort zeker 5 cm af aan beide kanten.

Stuurpen heb ik ook eens omgedraaid en kan nu nog met de spacers spelen om nog wat te zakken...

tja als je met 168cm hoogte op een 29 er rijd zit je gewoon compact he 8)
Gebruikersavatar
johnydj
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 22:47

Re: Zithouding

Bericht door johnydj »

Ik heb net minder last met dat brede stuur ,
toegegeven het is minder op smalle doorgangen ,
mijn bloedsomloop word niet meer afgesloten , met mijn vorige mtb had ik daar soms last van ( geen last meer van tintelende handen )
en ik voel me er gewoon veel beter bij
ook bij langere ritten
( al kan dat ook komen omdat ik een jaar of 14 motorcross gedaan heb en gewend ben aan een breed stuur )
Plaats reactie