racefiets of 28inch mtb wielen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adrenalinerush
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 01 sep 2007 07:47
Rijdt met: Trek 8500 '09

racefiets of 28inch mtb wielen

Bericht door adrenalinerush »

ben men trainingsritten op de baan serieus aan het verlengen en k sta nu wat te twijfelen om ofwel een racefiets ofwel 28inch mtb wielen te kopen... de mtb is een trek8500... Wat zouden jullie doen en waarom?
Gebruikersavatar
Madeiros
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 22:29
Rijdt met: Scott Spark 10
Contacteer:

Bericht door Madeiros »

Racefiets.
Er is altijd wel iets bij het wisselen met wielen,vb.schijven die aanslepen,2 kettingen.Ik heb het geprobeerd en vond het maar niks,een racefiets bolt nog 3 maal beter.
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Re: racefiets of 28inch mtb wielen

Bericht door BASSMAN »

adrenalinerush schreef:ben men trainingsritten op de baan serieus aan het verlengen en k sta nu wat te twijfelen om ofwel een racefiets ofwel 28inch mtb wielen te kopen... de mtb is een trek8500... Wat zouden jullie doen en waarom?
Ik heb toevallig dezelfde fiets en rij ook iedere zaterdag met wegrenners ritten van +- 80km.Ik heb mij een tweede stel mtb velgen(26") gekocht met erop 1.35 baanbandjes.Heb nu wel een paar reserve velgen voor eventueel.....Maar moet toegeven dat,als ze de kraan opendraaien,het moeilijk volgen is vanwege mijn mtb tov een koersfiets.Kan u verzekeren dat mijn konditie en snelheid zeker de hunne overtreft maar vanwege de handicap(mtb) ik nooit de snelste zal wezen,als dat al belangrijk voor u zou zijn.
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Bericht door Kinnie »

ik ben in mei in houffalize gaan fietsen (baanrit) en vroeg hier wat te doen.

1: mtb nemen met vaste carbon vork, baancassette erop, en stel slicks
2: m'n koersfiets nemen

wel, hoe graag ik ook met de mtb rij, ben blij dat ik m'n koersfiets genomen heb.
Ik reed ook vaak met de mtb op de baan, maar een koersfiets is toch nog steeds gemakkelijker hiervoor, vooral als het over langere afstanden gaat (en ook als het tempo iets hoger ligt)

dit is misschien niet echt op je vraag antwoorden, maar mijn mening is: koersfiets :wink:
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Bericht door IPPE »

Trainingsritten op de baan: koersfiets
Trainingsritten in't veld: MTB
Met een koersfiets kan je gerichter trainen op de baan en je hebt geen ombouwwerk.
Je kan op de laatste moment beslissen welke fiets je gaat nemen.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Cyclocrosser,
je doet je trainingen op de weg en als je die strook beton beu bent schiet je (even) het bos in.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

koersfiets, bolt op de baan beter dan eender welke MTB in eender welke setup volgens mij
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

met de mtb op dikke banden...
ik heb een koersfiets en rij er echt ni graag mee, na 15 min slapen mijn handen en is' t voor mij gedaan met de pret
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik stem voor een HT met 28" wielen (en een vaste vork), of een 29er misschien....


Maar een koersfiets bolt beter, dus als je mee wil met wielertoeristen ga je op den duur toch voor een koersfiets kiezen....

Ik rij nu nog mee met m'n vrouw (koersfiets) op m'n HT met 26" wielen en offroad banden, maar vrees dat ik tegen volgend jaar m'n setup ook ga moeten veranderen om deftig mee te kunnen...
Voorlopig nog geen zin in een koersfiets, we zien wel...
Gebruikersavatar
adrenalinerush
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 01 sep 2007 07:47
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door adrenalinerush »

t zal dus de koersfiets worden...kan ik in t voorjaar ook makkelijker de ronde van vlaanderen mee rijden enz... zal k nog wat moeten sparen :-D
thx voor de feedback
Plaats reactie