Zere schouders en nek

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steezz
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 22:37
Rijdt met: scott expert racing

Zere schouders en nek

Bericht door Steezz »

Na +- 2 uur te fietsen krijg ik telkens weer een zere nek en schouders. Wat moet ik veranderen aan men fietshouding? Greetzz Steezz
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Stuur hoger? Zadel naar voren? Goede verende vork? ... :roll:
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

algemene houding eens nakijken. Ik heb daar elke keer last van. Begint na zowat 2 uur op de fiets te zitten, stekende pijn op mijn rechterschouderblad, tot in menne nek.
Maar tijdens een vakantieperiode heb ik dat dan niet: dus voor mij een foute houding op men werk (kzit tamelijk veel achter ne pjoeter).
Ook een te gestrekte houding (XC - houding) op de fiets kan zoiets veroorzaken: je moet je nekspieren verwringen om ver vooruit te kijken.
Ga best naar den dokter: ik spreek hier voor mijn probleem en bij u kan dat natuurlijk een gans ander verhaal zijn. #-o
Gebruikersavatar
carl hungus
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 14:25
Rijdt met: merida matts tfs 900 magura

Bericht door carl hungus »

ik heb ook al alles ingesteld volgens de verschillende websites die hier op het forum circuleren. maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem en het is op exact dezelfde plaats als jullie beschrijven.

dokter: 'tja, 1 of andere verkeerde houding, moeilijk te zeggen wat.'
daar was ik ook al achter. het is voornamelijk bij lang en veel fietsen (bv. enkele dagen achter elkaar een zwaardere training).
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Uw spieren hebben gewenning nodig die je alleen krijgt na veel training en uren in het zadel.
De een heeft er al meer last van dan de ander...........geef het wat tijd en bekijk de zaak dan nog eens.
Ikzelf heb de Houffalize marathon en de Vulkanbike gereden met een vaste vork en heb hier geen last van, gewoon een kwestie van gewenning, op voorwaarde dat uw positie op de fiets normaal is.
Succes...... :wink:
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Flip FSR schreef:Stuur hoger? Zadel naar voren? Goede verende vork? ... :roll:
De vork speelt hierin geen rol hoor.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

vork speelt idd geen rol, op mijn vorige bike, die ooit dure gazelle reed ik met een vaste vork en nooit problemen mee gehad, ik rij zelfs graag met een vast vork, dit geeft op echt lastige bochten en BMX-parcours net iets betere controle dan een verend.

Ik heb persoonlijk zadel en stuur zo ver mogelijk uit elkaar, XC-houding dus, op ne gewone fiets kan ik gewoon geen lange tochten doen zonder om de 25KM af te stappen, met de hybride van onze pa heb ik dit echter niet.

stilzitten kan hier ook het probleem zijn, vaak heb ik onderweg na een TT last van mijn benen en een beetje zeer in de rug maar van zodra ik dan het bos induik en regelmatig rechtop op de trappers moet en van houding veranderen gaat dit over. Dit is natuurlijk niet na een kilometertje, maar als het een lange asfaltrit is krijg ik daar last van.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Ik heb daar een paar maanden terug ook last van gehad, bij mij heeft dat ook te maken met een vorm van reuma, en vooral last op de koers fiets, mtb was minder, omdat je veel meer van houding verandert, ik heb de houding op de fiets verschillende keren verandert, en ben nu terug gekeerd naar een lage houding op de beide fietsen =D> ik heb mijn schouders laten kraken, en mijne nek dat doe ik zelf #-o als ik u was dan ging ik toch eens naar de dokter, je zou er van staan zien hoeveel mensen van zoiets last hebben(reuma)
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Een oplossing=SYNTACE VRO
Stuurinrichting die je naar believen kan instellen zowel hoger lager voor naar achter +- 80mm variatie + de stuurpen kan up/down gebruikt worden.
Heb het zelf in gebruik op mijne fully en ben er zeer tevreden van.
Zo kan je een beetje experementeren tot je een voor u geschikte/aangename zithouding gevonden hebt zonder in dure onkosten te vallen en steeds de hele mik mak (stuur,stuurpen)te veranderen.
Plaats reactie