geven jullie ook signalen bij oversteken van baan ofzo?
zo in de aard van :JA, JA ok, doe maaaaaaaaaaaaaar :D
de 1 wel , de andere niet ==> soms vlieg je bijna op auto of net niet.
al enige misvaring had iemand daarmee?
mss eens dit item in de mtb code steken, tzou ni mis zijn
geven van signalen bij oversteken baan
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ik probeer in de mate van het mogelijk inderdaad ook te wijzen naar waar we moeten. Maar aan een oversteek rem ik toch meestal zelf goed af om met eigen ogen te zien of het ok is. Het probleem dat ik al een paar keer heb meegemaakt; "Er wordt geroepen dat er een auto komt maar er vlammen er toch nog enkele door. Gevolg is dat de laatste die denkt dat hij nog over kan rijden soms rakelings langs een auto rijdt." Daarom dat ik altijd snelheid minder, ik zal mijn kicks wel ergens anders zoeken. (bijv een mooie afdaling in het bos zonder auto's)
Bericht door Gast »
Dat is het voordeel als je bijna enkel in Luik rijdt. Daar kom je bijna geen wegen laat staan auto's tegen op je parcours.
Maar toen ik nog in de W-Vl velden tourde riep ik ook meestal. Allé in het begin van de tocht, want daar kruis je 2 maal per kilometer een drukke weg.
Maar toen ik nog in de W-Vl velden tourde riep ik ook meestal. Allé in het begin van de tocht, want daar kruis je 2 maal per kilometer een drukke weg.
- Black Phantom
- Mountainbiker
- Berichten: 499
- Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
- Rijdt met: Trek 4700
- Contacteer:
Bericht door Black Phantom »
Aanwijzingen geven is een gewoonte. Zeker wanneer je vooraan in een groepje rijdt, omdat jij dan alles het beste ziet.
Bij een oversteek luister ik wel naar de aanwijzingen, maar ga ik toch enkel voort op mijn eigen waarnemingen.
Zeker obstakels aangeven op het pad: paaltjes, putten, takken, stronken, tegenliggers ...
Een afslag aangeven met het handje (als de ondergrond dat toelaat) en anders vocaal.
Maar ge moet dan wel dezelfde richting roepen als de pijl aangeeft, en niet omgekeerd zoals ik vandaag een aantal keren.
Bij een oversteek luister ik wel naar de aanwijzingen, maar ga ik toch enkel voort op mijn eigen waarnemingen.
Zeker obstakels aangeven op het pad: paaltjes, putten, takken, stronken, tegenliggers ...
Een afslag aangeven met het handje (als de ondergrond dat toelaat) en anders vocaal.
Maar ge moet dan wel dezelfde richting roepen als de pijl aangeeft, en niet omgekeerd zoals ik vandaag een aantal keren.
- Serge R
- Mountainbiker
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
- Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
richting dezelfde roepen als de pijl aangeeft
Is me gisteren ook overkomen heeft toch niets met slechte wil te maken maar meer met het slechte ontwerp van peiltjes (of rijd ik te snel .)Black Phantom schreef:Maar ge moet dan wel richting dezelfde roepen als de pijl aangeeft, en niet omgekeerd zoals ik vandaag een aantal keren.