geven van signalen bij oversteken baan

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
renaat
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 03:54
Rijdt met: specialized s works m5 ( crossmax sl , fox rlc 100 )FSA crank en de rest full SRAM X9

geven van signalen bij oversteken baan

Bericht door renaat »

geven jullie ook signalen bij oversteken van baan ofzo?
zo in de aard van :JA, JA ok, doe maaaaaaaaaaaaaar :D

de 1 wel , de andere niet ==> soms vlieg je bijna op auto of net niet.
al enige misvaring had iemand daarmee?
mss eens dit item in de mtb code steken, tzou ni mis zijn :wink: =D>
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

je moet wel opletten, ingeval van ongeval zou je wel eens verantwoordelijk gesteld kunnen worden.
Maar ja, ik roep ook wel JAH als het vrij is.
en HOOOOOOOOOOOOOOO als er een auto aankomt.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Ik probeer in de mate van het mogelijk inderdaad ook te wijzen naar waar we moeten. Maar aan een oversteek rem ik toch meestal zelf goed af om met eigen ogen te zien of het ok is. Het probleem dat ik al een paar keer heb meegemaakt; "Er wordt geroepen dat er een auto komt maar er vlammen er toch nog enkele door. Gevolg is dat de laatste die denkt dat hij nog over kan rijden soms rakelings langs een auto rijdt." Daarom dat ik altijd snelheid minder, ik zal mijn kicks wel ergens anders zoeken. (bijv een mooie afdaling in het bos zonder auto's)
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Ik hanteer hetzelfde systeem als den Adri. :D
Gast

Bericht door Gast »

Dat is het voordeel als je bijna enkel in Luik rijdt. Daar kom je bijna geen wegen laat staan auto's tegen op je parcours.
Maar toen ik nog in de W-Vl velden tourde riep ik ook meestal. Allé in het begin van de tocht, want daar kruis je 2 maal per kilometer een drukke weg. #-o
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Aanwijzingen geven is een gewoonte. Zeker wanneer je vooraan in een groepje rijdt, omdat jij dan alles het beste ziet.
Bij een oversteek luister ik wel naar de aanwijzingen, maar ga ik toch enkel voort op mijn eigen waarnemingen.
Zeker obstakels aangeven op het pad: paaltjes, putten, takken, stronken, tegenliggers ...
Een afslag aangeven met het handje (als de ondergrond dat toelaat) en anders vocaal.
Maar ge moet dan wel dezelfde richting roepen als de pijl aangeeft, en niet omgekeerd zoals ik vandaag een aantal keren. ](*,)
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Black Phantom schreef:Maar ge moet dan wel dezelfde richting roepen als de pijl aangeeft, en niet omgekeerd zoals ik vandaag een aantal keren. ](*,)
Das waarschijnlijk voor de spanning erin te houden?
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

richting dezelfde roepen als de pijl aangeeft

Bericht door Serge R »

Black Phantom schreef:Maar ge moet dan wel richting dezelfde roepen als de pijl aangeeft, en niet omgekeerd zoals ik vandaag een aantal keren.
:oops: Is me gisteren ook overkomen heeft toch niets met slechte wil te maken maar meer met het slechte ontwerp van peiltjes (of rijd ik te snel :wink: .)
Plaats reactie