Forumoverzicht Techniek Tips en tricks Problemen XT '04 ?

Problemen XT '04 ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Moderators: Reflex, Angelo., Test team


Bericht wo 07 jul 2004 13:35
Black Phantom Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 913
Mijn bike: Trek 4700

PiggyOffThe Hill schreef:
Toch nog effe wat uitleg ; hetgeen ik bedoel is als je spurt,je normaal gezien aan je stuur 'trekt' langs de zijkanten van je barends,maar als je een versn hoger wilt schakelen,je sowieso je handen weer bovenop je stuur moet plaatsen en in principe compleet stilvalt

En kon je daarvoor met rapidfire shifters wél schakelen terwijl je je barends vasthad?
Ik zou het straks eens effe moeten nakijken, maar ik denk niet dat ik vanaf mijn barends kan schakelen (rapidfire).

Bericht wo 07 jul 2004 13:41
Mick Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 635
Mijn bike: Vosselaar

PiggyOffThe Hill schreef:
Toch nog effe wat uitleg ; hetgeen ik bedoel is als je spurt,je normaal gezien aan je stuur 'trekt' langs de zijkanten van je barends,maar als je een versn hoger wilt schakelen,je sowieso je handen weer bovenop je stuur moet plaatsen en in principe compleet stilvalt...nu effe gaan liggen na deze uitleg...of neen,een betere oplossing : niet meer spurten !

Dit moet je toch ook doe met de oude shifters... ik zie daarom het probleem niet?
Met een spurt hou je gewoon het stuur vast in plaats van aan je bar-ends, dan is het probleem toch opgelost. :wink:

Bericht wo 07 jul 2004 13:49
Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 2785
Mijn bike: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM Ultra 27,5"

Black Phantom schreef:
PiggyOffThe Hill schreef:
Toch nog effe wat uitleg ; hetgeen ik bedoel is als je spurt,je normaal gezien aan je stuur 'trekt' langs de zijkanten van je barends,maar als je een versn hoger wilt schakelen,je sowieso je handen weer bovenop je stuur moet plaatsen en in principe compleet stilvalt

En kon je daarvoor met rapidfire shifters wél schakelen terwijl je je barends vasthad?
Ik zou het straks eens effe moeten nakijken, maar ik denk niet dat ik vanaf mijn barends kan schakelen (rapidfire).


Haha,damn,nu begin ik zelf al te twijfelen...het voelt alleszins onhandiger aan omdat je die complete remhendel moet neerdrukken,bij de LX ging het echt wel vlotter,daar ben ik alvast zeker van.

Bericht wo 07 jul 2004 20:35
JanMan Avatar gebruiker
Moderator

Berichten: 2422
Mijn bike: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata
Hmm ik zie je probleem ook nie echt maar kom. Der zijn der wel meer die hetzelfde probleem hebben denkik. Bij de ploegenvoorstelling van Cannondale zag je op de scalpels een verlenging van de XTR shifters staan zodat je vanaan de barends kon schakelen en remmen. Bart Brentjes heeft overlaatst ook zoiets op zijne Giant gemaakt. :D

Bericht wo 07 jul 2004 20:52
Gast

Je gaat toch niet schakelen als je recht op de trappers staat? #-o
Of koop je graag elke maand een nieuwe ketting en cassette? T zal ook een duur grapje worden met xt.
Gewoon de juiste versnelling kiezen en dan gaan rechtstaan. :wink:

Bericht wo 07 jul 2004 21:14
Kurt Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 149
Mijn bike: Specialized / Trek

En vanop de bar-ends kan je nog wel lichter schakelen met de dual control, soms wel handig.

Bericht wo 07 jul 2004 22:16
ToM5 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 329
Mijn bike: Specialized Sworks M5(04) SID XTR04 XmaxSL
voor al degeen die hier zitten te spoken op de dual's: rijdt er eerst eens mee (wel de dual's aanpassen op je zithouding hé) en dan zullen we nog eens spreken, want de positie van de grepen is zeer belangrijk naar het gebruik en andere, zeer snel zal je merken dat de duimknoppen overbodig zijn en je ze eraf gooit gelijk ikke, en dan kunde daar de remote zetten van de lock (RS) knop :wink:

Bericht do 08 jul 2004 00:01
Gomez Mountainbiker

Berichten: 94
Mijn bike: Specialized Epic Marathon 2004

dual control rocks! Geen aanpassingsproblemen ondervonden en de flippers gebruik ik nooit. Het schakelt allemaal heel soepel en het naar beneden of omhoog drukken van de hendel gaat makkelijk. Wel is het belangrijk dat het geheel goed op het stuur staat en op de juiste plek.

Bericht do 08 jul 2004 09:29
Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 2785
Mijn bike: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM Ultra 27,5"

mtbhurricane schreef:
Je gaat toch niet schakelen als je recht op de trappers staat? #-o
Of koop je graag elke maand een nieuwe ketting en cassette? T zal ook een duur grapje worden met xt.
Gewoon de juiste versnelling kiezen en dan gaan rechtstaan. :wink:


Ja hàllo,als je spurt tegen iemand en je voelt dat je met een te klein verzet bezig bent ?? Probeer je maar op gang te trekken op een 44X11 zonder 5 meter te verliezen!

Bericht do 08 jul 2004 10:04
Tiles02 Mountainbiker

Berichten: 491
Mijn bike: Rotwild
PiggyOffThe Hill schreef:
mtbhurricane schreef:
Je gaat toch niet schakelen als je recht op de trappers staat? #-o
Of koop je graag elke maand een nieuwe ketting en cassette? T zal ook een duur grapje worden met xt.
Gewoon de juiste versnelling kiezen en dan gaan rechtstaan. :wink:


Ja hàllo,als je spurt tegen iemand en je voelt dat je met een te klein verzet bezig bent ?? Probeer je maar op gang te trekken op een 44X11 zonder 5 meter te verliezen!


Ge moet maar direkt goe leggen he.... Da's ook een deel van de ervaring...

VorigeVolgende

Keer terug naar Tips en tricks