voor de eigenaars van een citroen berlingo/peugeot partner

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
belgske
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 03 nov 2009 16:47
Rijdt met: cube attention

Bericht door belgske »

zou mss makkelijker zijn mocht ieder van zijn "ontwerp" een foto plaatsen...
is mss niet altijd makkelijk om er een beeld van te vormen he...

(ik ben nml ook iets ah uitdokteren voor mijn citroen nemo (lichte vracht))

mvg
Gebruikersavatar
Rikki
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 19:03
Rijdt met: FRERA Delta 27 2009 - Centurion 1988
Contacteer:

Bericht door Rikki »

Ik heb een renault express iets ouder, maar is ook een kleine camionette. Ik heb een riem gemaakt aan het dak (langs de binnenkant zijn er mogelijkheden genoeg) ik zet de fiets in de wagen en klik de riem rond de baar van de fiets. Dan hangt deze vast en hij kan niet weg omdat het stuur tegen de zijkant staat.
Wel zou ik nog graag zo'n systeem namaken dat ze voor moto's hebben, voorste wiel rijd erin en dan klikt het automatisch vast en de moto staat.
Ik weet de naam niet van het systeem, anders zocht ik er een foto van om het duidelijker te maken
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

Dit is enkel te gebruiken bij de lichte vracht uitvoering van een partner/berlingo.
K'rij zelf met een 5 deurs partner ( quicksilver edition ) , als ik de zetels inklap krijg ik hier 2 downhill fietsen in als ik ze schuins zet.
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

Ik heb het mij nog veel gemakkelijker gemaakt; ik heb een Renault Kangoo en had nog een fietsendrager op het dak van mijn vorige Renault. Was eerst van plan om die te verkopen. Die fietsendrager zet ik nu gewoon achteraan in de Kangoo en klaar is kees. Geen wielen uit de fietsen en ze blijven mooi staan.
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

wil ook wel eens wat foto's zien. Mijn vrouw gaat een partner of berlingo kopen, die ik dan ook ga gebruiken voor de fietsen
Gebruikersavatar
Dirty Daddy
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: di 27 mei 2008 18:58
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)
Contacteer:

Bericht door Dirty Daddy »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zo heb ik dit gemaakt in menne "Berlingo"

2 Bladhaken, Koperen leiding, snelspanner en enkele schroeven....Heb dit dubbel gemaakt zodoende ik "schoonbroerke" ook elke week kan mee sleuren naar de (modder) paradijzen.... :bounce:
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

Havik schreef:waarom maakt iedereen altijd zo'n zaken om het voorwiel eruit te halen? Ik heb een lefty dus da gaat niet bij mij.

voor de rest goed gevonden
ik denk dat als ge zo'n ding maakt met een echteras, dat dan ook lukt met uwen lefty.

ge kunt zo van die askes hebbem met een houder voor uwen ketting voor als ge onderhoud aan een velo doet zonder dat het wiel der in zit
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

komaan manne zet hier eens een paar foto's op.
Gebruikersavatar
X6 3.5biturbo
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 20 sep 2009 18:27
Rijdt met: scott scale 30 2010

Bericht door X6 3.5biturbo »

ik heb ook een berlingo, ik steek mijn fiets met het voorwiel links tussen zetel en carrosserie (wiel ter hoogte van gordel lv), dan pak ik een snelbinder en bevestig die aan de haak ter hoogte van de wielkuip la, dan doe ik die rond de achterliggende arm van de fiets en maak die terug vast aan de haak. Fiets is in 10 seconden ingeladen en blijft mooi rechtstaan. Geen gedoe met wielen demonteren maar wel een mooi systeem bedacht.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

X6 3.5biturbo schreef:ik heb ook een berlingo, ik steek mijn fiets met het voorwiel links tussen zetel en carrosserie (wiel ter hoogte van gordel lv), dan pak ik een snelbinder en bevestig die aan de haak ter hoogte van de wielkuip la, dan doe ik die rond de achterliggende arm van de fiets en maak die terug vast aan de haak. Fiets is in 10 seconden ingeladen en blijft mooi rechtstaan. Geen gedoe met wielen demonteren maar wel een mooi systeem bedacht.
Ik op dezelfde manier maar dan met het achterwiel tussen zetel en carosserie en dan een koord rond een vorkbeen en vast aan de wielkuip achter.
Kan geen kant meer op en kunnen zo 2 fietsen in, aan de andere kant ook een.
Plaats reactie