voor de eigenaars van een citroen berlingo/peugeot partner

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

ik heb een berlingo en een canyon mtb en die past erin (zelfs 2 canyons naast mekaar :bounce: ) zonder een wiel te verwijderen =D> ..maar desalniettemin mooi gemaakt :wink:
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Bericht door Kinnie »

Dit zijn allemaal berlingos / partners als lichte vracht, hoe word dit gedaan bij de "uitvoering met zetels" ?
Even gemakkelijk, of meer gepruts met de zetels?

Mij laten wijsmaken dat er een mtb met voorwiel dwars in kon, en dan nog 2 zitplaatsen achteraan vrij :-?
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

Kinnie schreef:Dit zijn allemaal berlingos / partners als lichte vracht, hoe word dit gedaan bij de "uitvoering met zetels" ?
Even gemakkelijk, of meer gepruts met de zetels?

Mij laten wijsmaken dat er een mtb met voorwiel dwars in kon, en dan nog 2 zitplaatsen achteraan vrij :-?
normaal heb je bij de zetelversie achteraan 1 zetel die je apart kan opklappen zodat je daar je fiets kan zetten...Dan kan je de andere 2 zetels nog gebruiken voor passagiers..allee..zo was het bij mijne peugeot partner voor ik de berlingo erbij had.
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Bericht door king_of_nothing »

Is wel geen berlingo, maar in een opel corsa krijg je ook een fiets :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
La chouffe 77
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 14 jan 2010 22:51
Rijdt met: Specialized M5,Ridley orca Scandium

Berlingo lv 2011

Bericht door La chouffe 77 »

Fiets er in plaatsen zonder iets te moeten demonteren =D> deze zijn heel snel en makkelijk er in te plaatsen zonder beschadigingen te moeten maken ,zou de foto's er bij zetten maar krijg ze niet online .
Sowier
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 22 jan 2012 14:38
Rijdt met: Focus Black Raider LTD 2010; Bulls Desert Falcon 2009
Contacteer:

Bericht door Sowier »

Ik rij met een Partner. 'k Haal het voorwiel eruit (30 seconden werk met hydr. velgremmen) en plaats hem gewoon in de breedte in de koffer. 'k Heb wel een rubberen kofferbeschermplaat die zowel vloer als de achterkant van de zetels beschermt.

Geen zetels plat, 1 minuut werk en klaar. Als je hem wat schuin legt, beweegt hij ook helemaal niet tijdens het rijden.
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: voor de eigenaars van een citroen berlingo/peugeot partn

Bericht door D'Haese »

Hallo

Omdat ik zelf een tijdje uitgezocht heb hoe ik het vlotst mijn mtb in de partner kon krijgen, zonder het voorwiel eruit te halen, zal ik mijn manier van laden hier posten. Ter info: fiets is een 29er...

Ik mijn caminonette had ik 2 jaar geleden wel al een vloer en zijpanelen gemaakt uit multiplex. Multiplex is afgewerkt met feuterdoek (spul waarmee flightcases e.d. ook worden afgewerkt).

In de Koodza een fietsrekje van €12 en een beetje gekocht. Die rekje op mijn (houten) vloer bevestigd.

Voorwiel erin
spanband rond stuur
spanband rond zadelpen
- voilà- 30 seconden werk zonder een wiel uit te halen.

Fiets staat muurvast.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

zie foto hieronder ('s avonds met gsm genomen, niet al te veel licht meer...):

Afbeelding

Groeten
Thomas
Gebruikersavatar
lachouff77
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 06 sep 2012 19:01
Rijdt met: S-Works HT29 2014, Specialized Camber

Re: Berlingo lv 2012

Bericht door lachouff77 »

Fiets er in plaatsen zonder iets te moeten demonteren =D> deze zijn heel snel en makkelijk er in te plaatsen zonder beschadigingen te moeten maken .
Een handige constructie waarbij het wiel uit de fiets nemen niet meer nodig is. De fiets word niet beschadigd en kan vlug worden vast gemaakt in de voorziene beugels.
Er is plaats voorzien voor 3 fietsen maar als ze niet in de voorziene beugels staan en met de wielen in dezelfde richting kunnen er makelijk 6 in.

http://imageshack.us/photo/my-images/12" onclick="window.open(this.href);return false; ... 172xw.jpg/[img]
http://imageshack.us/photo/my-images/14" onclick="window.open(this.href);return false; ... 168gm.jpg/[img]

[/img]
Plaats reactie