voor de eigenaars van een citroen berlingo/peugeot partner

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

foto's van die manier van laden
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

inderdaad, zonder fotos is he tooit moeilijk in te beelden hoe jullie dit doen...
met die koorden en snelbinders ook geen krassen op de bike??
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

hoe zit da hier nu mee die foto's??
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

gewoon stuk betonplaat op maat achterkant zagen met 2 klemmen voor bedliner pick up voor mensen met lefty of 15mm of 20 mm vooras zijn er verschillende klemmen of omvormers

klemmen zijn van xport

fiets vastzetten met extra spanband rond zadel klaar is kees
mijn auto is een partner
Afbeelding
op amazon vind je verschillende soorten rond 20 dollar
Afbeelding

omvormers voor verschillende vorken lvb lefty, 20mm as 15 mm as
Afbeelding

zie hurricane components
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

Afbeelding

deze gevonden voor slechts 7 dollar
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Voor eigenaars met een peugeot partner/citroën berlingo met vijfde kofferdeur staat er een interessante tip van mij in O2 bikers januari 2010.

Namelijk een systeem om je kofferdeur te 'blokkeren' waardoor je uw fiets er aan kan ophangen . Dit blokkeren gaat door middel van een aluminium U profiel (in elke doe het zelf te krijgen) met afmetingen 10mm x 10mm (dikte flens 1,25mm). Dit U profiel zaag je af op de lengte van het gechromeerde deel van de pompveren van het kofferdeksel.
Schuif dit U profiel over de gechromeerde delen en je kofferdeksel staat vast. Bij de Peugeot Partner hangt een lus reeds aan het kofferdeksel, waar je gemakkelijk de tip van het zadel kan doorsteken. Zo heb je snel een mobiele werkplaats!
Gebruikersavatar
mehari
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 14:20

Bericht door mehari »

Heb een Berlingo Multispace en vervoer mijn fiets(en) door één deel vd achterbank op te klappen, fiets erin met zadel tegen de zetel die niet opgeklapt is, en veiligheidsgordel rond zadelpen.
geen gedoe met snelbinders of zelfgemaakte constructies en muurvast zelfs bij een noodstop.
2 fietsen op zelfde manier, wel een oude handdoek oid ertussen.
Voordeel: kan nog volk meerijden achterin

en nee, heb hier geen foto's van :wink:
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

gewoon er plat insmijten en tis toch gedaan zekers, kan zeker niet meer omvallen en zelfs bij een korte remactie vliegt de fiets niet tot van voren #-o :^o

neej alle zevers in pakskes, ik hou mijn ogen ook goed open want met mijn nieuwen auto dat er aan komt wil ik de fietsen ook wat deftig zetten.

Die snelspanners, zijn die ergens te verkrijgen in Belgenland? Want aankopen bij amazone en dan dikke transportkosten betalen is ook niet echt logisch (tenzij het dan nog steeds goedkoper uitvalt natuurlijk :wink: ).
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

ik had in mijn ex-berlingo een systeem gemaakt waardoor ik 4! fietsen kon vervoeren en deze namen slechts plaats in van de voorste zetels tot aan het begin van de wielkappen. dus het gedeelt van kofferdeur tot wielkappen inbegrepen was nog vrij voor ander materiaal.

ik ben zo op reis geweest met 4 fietsen, 4 valiezen, een hele berg eten en nog wat drankvoorraad.

ik zal eens kijken of ik foto's staan heb :wink:
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

CUBE-blackrider schreef:ik had in mijn ex-berlingo een systeem gemaakt waardoor ik 4! fietsen kon vervoeren en deze namen slechts plaats in van de voorste zetels tot aan het begin van de wielkappen. dus het gedeelt van kofferdeur tot wielkappen inbegrepen was nog vrij voor ander materiaal.

ik ben zo op reis geweest met 4 fietsen, 4 valiezen, een hele berg eten en nog wat drankvoorraad.

ik zal eens kijken of ik foto's staan heb :wink:

foto's ondertussen gevonden:

Afbeelding

wat uitleg:

ik heb dus 2 draadstangen gebruikt en vleugelmoeren. dus iedere vorkpoot wordt vastgezet met 2 vleugelmoeren en eventueel rondellen (per vork dus 4). de draadstang wordt aan de zijkant vastgemaakt door L beugels (zelf te maken) met een gat in geboord met de diameter van de draadstang. Deze worden vastgezet door borgmoeren. in de zijpanelen van de berlingo zijn sleuven/gaten. hieraan heb ik de L beugels bevestigd. Het hout op de foto zijn een soort steunpilaren, zodat de draadstang minder doorbuigt. Kan je natuurlijk ook in aluminium of metaal maken. Dit was een prototype, maar werkt perfect! en gedurende de 16u lange rit via slingerende bergpasjes naar frankrijk, geen enkel probleem gehad! oja, ik maakte de fietsen nog wel eens extra vast met binnenbanden rond het zadel.
:-D
Plaats reactie