Beveiliging bike

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Is jullie bike gegraveerd ?

Ja
5
6%
Neen
81
94%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Soms graveren ze ook op de onderzijde van de buizen. (onderzijde trapas bij mijn vorige bike was dit zo gedaan)
Op een graveersesie van de politie.
Ge moet er dus wel goe naar kijken of da t ie gegraveerd is

Marja as ge t uitzicht nie wilt verpesten
Gebruikersavatar
InSaNe_ClowN
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 18:10
Rijdt met: Giant Terago/Orbea Aspin

Bericht door InSaNe_ClowN »

awel ja , is da dan geen mogelijke oplossing , onderaan de frame laten graveren :drunk:
Gebruikersavatar
RacScott
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 06 jul 2002 02:00
Rijdt met: Scott Comp Racing
Contacteer:

Bericht door RacScott »

Iedereen zal zijn bike toch wel kennen of toch opletten als hij dezelfde ziet. Als je dan aan de berijder ervan vraagt of je het frame nummer mag bekijken en je zegt de reden, zal die toch geen bezwaar maken als die recht in zijn schoenen staat. Anders is het verdacht of wel is het een eikel.
Kies wel het juiste moment ui, bv niet juist tijdens een steile klim ofzo of tijdens nen chrono.

Bij het graveren kun je daar niet gewoon je framenummer geven of moeten die hun eigen nummer ingeven bij de politie?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

't Is meestal uw rijksregistercode, dacht ik.

Maakt het gemakkelijk om u op te sporen MOCHT uw bike door de politie gevonden worden.
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

Maar waar staat geregistreerd dat je framenummer bij jou hoort? ik heb ooit op de cannondale website al die nummers in moeten geven maar kan niet meer vinden waar :-?
Gebruikersavatar
sportyboy
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 09 jul 2004 19:22
Rijdt met: Canyon AL 9.0 2009

Bericht door sportyboy »

Mijn fietske had standaard een eigen framenummer dat tevens ook nog is in de database zit van Velo Pro Europe, hierbij komt ook nog is een persoonlijke fietspas waarbij de belangrijkste eigenschappen van uw bike opstaan.

het nummer is gegraveerd helemaal onderaan de trapas, dus niet zichtbaar voor het blote oog.

Moest hij nu niet gegraveerd zijn zou ik dit toch laten doen, er zullen mss wel krassen bijkomen maar die kome anders ook wel hoor, en ik heb precies toch nog altijd liever een fiest met wat krassen dan helemaal geen fiets.
Plaats reactie