Beveiliging bike
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Justin
- Mountainbiker
- Berichten: 815
- Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
- Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Beveiliging bike
Zijn er onder jullie mensen die hun bike hebben laten graveren ?
Ik zou dat willen doen, maar ik denk dat het de fiets in zijn geheel misschien gaat "ontsieren".
Wat is jullie mening ?
Ik zou dat willen doen, maar ik denk dat het de fiets in zijn geheel misschien gaat "ontsieren".
Wat is jullie mening ?
- Jeanlth
- Mountainbiker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 02 mei 2004 16:18
- Rijdt met: Scott comp racing
- Contacteer:
graveren
De fietsenmaker raadde mij dit af omdat dit de garantie op je kader zou doen vervallen.
Of dit klopt, durf ik niet met zekerheid zeggen.
Tot nu toe zet ik op een TT met fiets altijd op slot met zo'n Safeman kabeltje.
Meestal blijft een iemand van de groep op de fietsen letten, tijdens de inschrijving, lijkt me nog steeds het veiligst.
Of dit klopt, durf ik niet met zekerheid zeggen.
Tot nu toe zet ik op een TT met fiets altijd op slot met zo'n Safeman kabeltje.
Meestal blijft een iemand van de groep op de fietsen letten, tijdens de inschrijving, lijkt me nog steeds het veiligst.
- GT
- Mountainbiker
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
- Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9
Ze doen dat meestal op uw bovenbuis, onder de kabels ... ge kunt het met andere woorden wel goed 'bekijken' als ge aan het biken zijt ... en ze graveren ook nog eens redelijk grof Én of het echt veel uithaalt ...Justin schreef:'t Is daarom ook dat ik aan't twijfelen ben.GT schreef:... Ik weet niet of je het ooit al gezien hebt, maar je bike wordt er niet mooier door ...
Als het nummer niet zichtbaar is, schrikt het niet af, maar als hij wel zichtbaar is, wordt de bike ontsiert.
Bij mijne RM staat die vanuit de fabriek uit gegraveerd. Er staat een serienummer onderaan de bracket gegraveerd m.a.w. op een plaats waar je het helemaal niet ziet (tenzij ge uwe fiets ondersteboven zet natuurlijk) en dus ook niet ontsiert..
Serienummer wordt dan op RM site ingegeven met persoonlijke gegevens om de garantie te doen gelden.
En zo is het frame nr. dadelijk ook gelinkt aan uwe naam ... 2 vliegen in ééne klap .. handig !
Serienummer wordt dan op RM site ingegeven met persoonlijke gegevens om de garantie te doen gelden.
En zo is het frame nr. dadelijk ook gelinkt aan uwe naam ... 2 vliegen in ééne klap .. handig !
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Graveren is inderdaad niet het beste voor het frame, buizen zijn niet al te dik.
De graveur moet al weten waar hij wel of niet mag slaan hé.
Verder, ooit al eens controle gezien op framenummers?
Kan u alleen helpen als ge denkt uwe fiets teruggevonden te hebben, dan kunt ge tenminste bewijzen dat het den uwen is.
Maar uw wielen, groep,.... zetten ze op een ander frameke, ofwel is den boel al lang vertrokken naar oost-Europa.
Op de TT's is het supersimpel om een fiets te pikken, ge komt toe in uitrusting, stapt op een fiets en bolt ermee weg.
dus gewoon fiets vastzetten met een klein slot, remmen dichtdraaien, aan deraileurs prutsen als fiets stilstaat,...
Als ge uw fiets wat in de gaten hebt zullt ge het zeker zien en of horen als er iemand mee vertrekt, en ze zullen wat rapper een fiets nemen waar ze wel zomaar weg mee kunnen.
Verder een dik slot rond de fietsen als ze achteraan de auto hangen en ge zijt pinten aan het pakken.
De graveur moet al weten waar hij wel of niet mag slaan hé.
Verder, ooit al eens controle gezien op framenummers?
Kan u alleen helpen als ge denkt uwe fiets teruggevonden te hebben, dan kunt ge tenminste bewijzen dat het den uwen is.
Maar uw wielen, groep,.... zetten ze op een ander frameke, ofwel is den boel al lang vertrokken naar oost-Europa.
Op de TT's is het supersimpel om een fiets te pikken, ge komt toe in uitrusting, stapt op een fiets en bolt ermee weg.
dus gewoon fiets vastzetten met een klein slot, remmen dichtdraaien, aan deraileurs prutsen als fiets stilstaat,...
Als ge uw fiets wat in de gaten hebt zullt ge het zeker zien en of horen als er iemand mee vertrekt, en ze zullen wat rapper een fiets nemen waar ze wel zomaar weg mee kunnen.
Verder een dik slot rond de fietsen als ze achteraan de auto hangen en ge zijt pinten aan het pakken.
Doe het niet, want van bij onze Noorderburen komt Dé oplossing.
In elke fiets word een chip ingebouwd. Als je fiets gestolen word, kan de politie, of een andere officiële instelling, elke fiets willekeurig controleren. Als blijkt dat de fiets als gestolen opgegeven is, dan kan die direct in beslag genomen worden, en aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven worden.
Wie weet, maken we ooit mee, dat we onze fiets niet meer hoeven te sluiten (al vrees ik hiervoor)
In elke fiets word een chip ingebouwd. Als je fiets gestolen word, kan de politie, of een andere officiële instelling, elke fiets willekeurig controleren. Als blijkt dat de fiets als gestolen opgegeven is, dan kan die direct in beslag genomen worden, en aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven worden.
Wie weet, maken we ooit mee, dat we onze fiets niet meer hoeven te sluiten (al vrees ik hiervoor)
Mijn huidige bike is gegraveerd op de klassieke manier, maar die heeft een cromolystalen frame. Eerst was ik enorm beteuterd van het zicht, maar dat went enorm snel en het geeft toch een meer gerust gevoel. Nu, intussen heeft 'ie al enkele jaartjes en is de kans dat ie op een TT gestolen wordt al veel kleiner. Buiten toertochten maakt elke deftig uitziende blinkende MTB kans om gejat te worden, volgens mij.
Mijn toekomstige bike zal eenlasergravure hebben. Een gewone gravure lijkt me riskant op een dun alu frame.
Mijn toekomstige bike zal eenlasergravure hebben. Een gewone gravure lijkt me riskant op een dun alu frame.