Beveiliging bike

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Is jullie bike gegraveerd ?

Ja
5
6%
Neen
81
94%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Beveiliging bike

Bericht door Justin »

Zijn er onder jullie mensen die hun bike hebben laten graveren ?
Ik zou dat willen doen, maar ik denk dat het de fiets in zijn geheel misschien gaat "ontsieren".
Wat is jullie mening ?
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Ik ben destijds met mijn bike naar zo een graveerinitiatief van de gemeente gereden, gelukkig waren ze gesloten toen ik arriveerde (middagpauze #-o ) ... spijt heb ik er niet van. Ik weet niet of je het ooit al gezien hebt, maar je bike wordt er niet mooier door ... :-?
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

GT schreef:... Ik weet niet of je het ooit al gezien hebt, maar je bike wordt er niet mooier door ... :-?
't Is daarom ook dat ik aan't twijfelen ben. :-?
Als het nummer niet zichtbaar is, schrikt het niet af, maar als hij wel zichtbaar is, wordt de bike ontsiert.
Gebruikersavatar
Jeanlth
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 02 mei 2004 16:18
Rijdt met: Scott comp racing
Contacteer:

graveren

Bericht door Jeanlth »

De fietsenmaker raadde mij dit af omdat dit de garantie op je kader zou doen vervallen.
Of dit klopt, durf ik niet met zekerheid zeggen.
Tot nu toe zet ik op een TT met fiets altijd op slot met zo'n Safeman kabeltje.
Meestal blijft een iemand van de groep op de fietsen letten, tijdens de inschrijving, lijkt me nog steeds het veiligst.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Justin schreef:
GT schreef:... Ik weet niet of je het ooit al gezien hebt, maar je bike wordt er niet mooier door ... :-?
't Is daarom ook dat ik aan't twijfelen ben. :-?
Als het nummer niet zichtbaar is, schrikt het niet af, maar als hij wel zichtbaar is, wordt de bike ontsiert.
Ze doen dat meestal op uw bovenbuis, onder de kabels ... ge kunt het met andere woorden wel goed 'bekijken' als ge aan het biken zijt :-? ... en ze graveren ook nog eens redelijk grof :-? Én of het echt veel uithaalt ... :roll: :cry:
Gebruikersavatar
fets
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: do 15 jan 2004 18:57
Rijdt met: te veel....

Bericht door fets »

Bij mijne RM staat die vanuit de fabriek uit gegraveerd. Er staat een serienummer onderaan de bracket gegraveerd m.a.w. op een plaats waar je het helemaal niet ziet (tenzij ge uwe fiets ondersteboven zet natuurlijk) en dus ook niet ontsiert..
Serienummer wordt dan op RM site ingegeven met persoonlijke gegevens om de garantie te doen gelden.

En zo is het frame nr. dadelijk ook gelinkt aan uwe naam ... 2 vliegen in ééne klap .. handig !
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Graveren is inderdaad niet het beste voor het frame, buizen zijn niet al te dik.
De graveur moet al weten waar hij wel of niet mag slaan hé.

Verder, ooit al eens controle gezien op framenummers?
Kan u alleen helpen als ge denkt uwe fiets teruggevonden te hebben, dan kunt ge tenminste bewijzen dat het den uwen is.

Maar uw wielen, groep,.... zetten ze op een ander frameke, ofwel is den boel al lang vertrokken naar oost-Europa.

Op de TT's is het supersimpel om een fiets te pikken, ge komt toe in uitrusting, stapt op een fiets en bolt ermee weg.
dus gewoon fiets vastzetten met een klein slot, remmen dichtdraaien, aan deraileurs prutsen als fiets stilstaat,...
Als ge uw fiets wat in de gaten hebt zullt ge het zeker zien en of horen als er iemand mee vertrekt, en ze zullen wat rapper een fiets nemen waar ze wel zomaar weg mee kunnen.

Verder een dik slot rond de fietsen als ze achteraan de auto hangen en ge zijt pinten aan het pakken.
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

Best niet laten graveren, ik heb mijnne gewone fiets waar ik mee naar school ga soms laten graveren. Dikke krassen staan op de kader nu, dus best niet op uwe goeie mtb laten doen.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Doe het niet, want van bij onze Noorderburen komt Dé oplossing.

In elke fiets word een chip ingebouwd. Als je fiets gestolen word, kan de politie, of een andere officiële instelling, elke fiets willekeurig controleren. Als blijkt dat de fiets als gestolen opgegeven is, dan kan die direct in beslag genomen worden, en aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven worden.


Wie weet, maken we ooit mee, dat we onze fiets niet meer hoeven te sluiten (al vrees ik hiervoor)
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Mijn huidige bike is gegraveerd op de klassieke manier, maar die heeft een cromolystalen frame. Eerst was ik enorm beteuterd van het zicht, maar dat went enorm snel en het geeft toch een meer gerust gevoel. Nu, intussen heeft 'ie al enkele jaartjes en is de kans dat ie op een TT gestolen wordt al veel kleiner. Buiten toertochten maakt elke deftig uitziende blinkende MTB kans om gejat te worden, volgens mij.

Mijn toekomstige bike zal eenlasergravure hebben. Een gewone gravure lijkt me riskant op een dun alu frame.
Plaats reactie