Inner leg length

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Altijd Bergaf
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 05:38
Rijdt met: Cube LTD Five / Manitou Black Platinum / XT

Inner leg length

Bericht door Altijd Bergaf »

Ik ben van plan een Cube bike te bestellen bij Bike-Discount en ik vermoed dat voor mijn lengte (1m77-1m78) een 18" de juiste maat zal zijn. Er werd mij echter gevraagd mijn binnenbeenlengte op te geven, mijn vraag is echter hoe dit gemeten wordt?

Is dat van tegen het kruis tot de voetzool of echt de binnenkant van je been in die plooi waar je been begint aan de binnenkant? En is dit met schoenen aan?

Alle hulp is welkom!!
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Jack77 schreef:In verband met de maat, kijk mss eens hier.

Met de zoekfunctie (framemaat, maat, geometrie,...) ga je nog meer vinden.

Mvg
Voor zover ik weet:

- voeten zonder schoenen 15-20 cm uiteen (volgens sommigen op *reële* schouderbreedte)
- afstand meten vanaf de grond (midden tss je voeten) tot aan de onderzijde van je schaambeen. Om dat laatste te bepalen kan je een lat dwars tss je benen steken en naar boven trekken tot je echte weerstand voelt.
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

*Piepstemmetje* niet te hard naar boven trekken eh
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Zet je op blote voeten (naast elkaar) met de rug tegen de muur, en steek een boek tss je benen tegen je kruis en tegen de muur, hou het boek op die plaats en meet vanaf de grond tot bovenkant boek en klaar is kees.
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

Over da piepstemmek heb ik nog een opmerking, da moet wel hoor!!! Dus je voeten +/-20cm van elkaar zetten en stok of boek serieus goe naar boven trekken tot da ge eigenlijk een piepstemmek krijgt. Deze maat * 0.66= framemaat

zo staat het toch in mijn cursus....
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

@Tiles02: zeker van dat dat niet enkel voor klassieke fietsen en koersfietsen is?
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

nja, ge kunt natuurlijk stellen dat da met een sloopingframe nie van toepassing is he, maar toen ik mijn frame kocht (Be One) heeft mijn fietsboer mijn binnenbeenlengte ook gemeten. Ik ben 1m79 en de bereking toonde aan dak een 43 frame moest hebben. Dien wou da eerst nie bestellen omdat hij dacht dat het frame te klein zou zijn voor mij maar zit als gegoten.
In het geval van "Altijd Bergaf" telt dat (die berekening) dus niet, ze vragen hem alleen de binnenbeenlengte..
Plaats reactie