zin wat weg door steeds fiets te kuisen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Savage c
Mountainbiker
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 16:44
Rijdt met: Trek 6000
Contacteer:

zin wat weg door steeds fiets te kuisen

Bericht door Savage c »

iemand die het nog heeft... ik fiets heel graag, maar sinds ik wat nieuwe fietsen heb, merk ik dat ik rapper pas om te gaan als het wat slechter weer is, omdat ze anders te vuil worden en niet meer zijn zoals ze nieuw zijn, ik mankeer wat denk ik :-)
Gebruikersavatar
Airdip
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: do 17 jul 2008 15:12
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (editie 2006)
Contacteer:

Bericht door Airdip »

heb dat gevoel ook een tijdje gehad, maar dat gaat wel weer over na een tijdje :p

koop een goedkoper fietsje voor het zware baggerwerk?
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

je fiets niet zo pietpeuterig poetsen
Gebruikersavatar
em deka
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 05 jul 2008 07:20
Rijdt met: 2 geared, 1 fixed, 1 ss?

Bericht door em deka »

... en er niet zo mee inzitten als er eens een krasje op komt. :wink:
Anders moet je eens de tijd opnemen om te zien hoelang je erover doet om de fiets te kuisen en telkens proberen deze tijd te verbeteren.
Magnum_
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 mar 2009 18:14

Bericht door Magnum_ »

Dezer dagen valt dat al bij al nog mee vind ik, ik kuis hooguit 1x per week. Dat ligt misschien gedeeltelijk aan mijn traject-keuze :-)

En OK, hier en daar wat modder-spatjes, maar ik kan er mee leven dat er wat modder op mijn bike hangt. Het ding dient ten slotte om mee te rijden, niet om mee te pronken. Zolang het vuil niet dermate erg is dat alles begint te schuren / slijten is er denk ik niet echt een probleem hoor :-)
Laatst gewijzigd door Magnum_ op di 28 jul 2009 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Savage c
Mountainbiker
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 16:44
Rijdt met: Trek 6000
Contacteer:

Bericht door Savage c »

awel moet eens uit men hoofd krijgen dat men ketting bladen enal niet meer kan zijn als in de winkel
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

ben dan toch niet alleen, ik zie meestal dat alles wat sluit, tandwielen, ketting, remmen en dergelijk goed proper en in orde zijn, als er nog een spatje modder op de onderbuis hangt, who cares

betrap me er nu zelfs op dat ik veel op de koersfiets zit, is niet zo vlug vuil als de mtb #-o
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Headshot schreef:betrap me er nu zelfs op dat ik veel op de koersfiets zit, is niet zo vlug vuil als de mtb #-o
ik ook... ik rij ook meer en meer op de racefiets dan op den mtb, gebruik enkel nog den mtb voor langere mtb ritten... als je na een ritje van 2u nog een half uur moet poetsen dan is m'n goesting ook over.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Bericht door Geoffe »

Ik doe dat kuizen of aan te MTB prusten anders wel "graag" ... in de kelder alleen met de MTB, een pintje en StuBru op ... dat uurtje kuisen vliegt voorbij :drunk:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

Goffe schreef:Ik doe dat kuizen of aan te MTB prusten anders wel "graag" ... in de kelder alleen met de MTB, een pintje en StuBru op ... dat uurtje kuisen vliegt voorbij :drunk:
ook een excuus om in de kelder te kunnen liggen zuipen met StuBru op de achtergrond :lol:
Plaats reactie