tips voor de beginner gezocht

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thommen270
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 feb 2004 22:42
Rijdt met: peugeot

tips voor de beginner gezocht

Bericht door Thommen270 »

ben nieuw in de fietswereld, heb voorgenomen om elke avond 30km te fietsen aan een deftig tempo (alé voor mij toch)
enkele vragen: :bounce: kunt ge overtrained geraken en kunt ge dit op voorhand voelen aankomen?
:bounce: welke voeding eet ge best? voedingssuplementen?
:bounce: als ge drinken meeneemt voor onderweg wat neemt ge dan het best mee? voorlopig neem ik water mee en kap daar een paar dextro druivesuikertjes in
:bounce: nog tips die een beginner best weet?


Greetzzz 8)
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Re: tips voor de beginner gezocht

Bericht door Dzjowie »

Thommen270 schreef:nog tips die een beginner best weet?
Allereerst: welkom!

Ten tweede: een tip die je vooral als beginnend forummer (en uiteindelijk ook als beginnend mountainbiker) heel hard op weg zal hebben: we hebben hier een zoekfunctie, je zal ervan verbaasd staan hoeveel van je vragen reeds beantwoord of besproken zijn :wink:
Gebruikersavatar
InSaNe_ClowN
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 18:10
Rijdt met: Giant Terago/Orbea Aspin

Re: tips voor de beginner gezocht

Bericht door InSaNe_ClowN »

Thommen270 schreef:ben nieuw in de fietswereld, heb voorgenomen om elke avond 30km te fietsen aan een deftig tempo (alé voor mij toch)
enkele vragen: :bounce: kunt ge overtrained geraken en kunt ge dit op voorhand voelen aankomen?
:bounce: welke voeding eet ge best? voedingssuplementen?
:bounce: als ge drinken meeneemt voor onderweg wat neemt ge dan het best mee? voorlopig neem ik water mee en kap daar een paar dextro druivesuikertjes in
:bounce: nog tips die een beginner best weet?


Greetzzz 8)
30km fietsen , is da mountainbike of op de baan ?
en voor die druivensuiker , moogt ge naar't schijnt ni doen !
( als ik eens een zwaar ritje doe neem ik meestal isostar mee voor
onderweg , zoon poeder dat je moet mengen met water)
heeft eens een topic hierover gestaan , moet je maar eens opzoeken.

http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondspor ... g/trainen/ -->staat veel info over trainen ( ni TE veel , of niet te weinig etc. )
Gebruikersavatar
Thommen270
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 feb 2004 22:42
Rijdt met: peugeot

Re: tips voor de beginner gezocht

Bericht door Thommen270 »

@ Dzjowie:bedankt voor het goede onthaal :wink:
(waar staat die zoekfunctie?) oeps ff overgekeken =D>

@InSaNe_ClowN: als ik ga fietsen is dat ongeveer 1/3 parkoer en 2/3 baan, en als ik op de baan fiets probeer ik toch zoveel mogelijk heuvels mee te pikken
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

da van die druivensuikertjes doe je inderdaad beter nie omdat da voor een boost van suiker zorgt, en daarna heb je precies altijd te weinig suiker, druivensuiker mag je pas gebruiken als je echt kapot zit dan heb je een kwartiertje alle energie van de wereld maar dan ist wel terug naar de knoppen.
Gebruikersavatar
Stibo
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 13:13
Rijdt met: Merida TFS 900

Bericht door Stibo »

van welke omgeving ben je?
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

elke avond 30km te fietsen aan een deftig tempo
Waarom aan een "deftig tempo", Trainen of "beter willen worden" wil niet zeggen steeds afzien. Je haalt als beginner méér baat uit een rustig rit dan gelijk een gek te vlammen :roll: (hartslagmeter is geen overbodige luxen en moet niet véél kosten 30-50 euro).

En dan....vervallen al je andere vragen bijna, want dan voltstaat simpel water perfect en geraak je niet overtraint.

Doe je het toch en wil je weten ben ik overtraint? Hartslag meten als je wakker wordt. +5 Bpm dan gewoonlijk = slecht teken (of ben ik hier mis in)
Plaats reactie