2 paar wielen of 1 ??

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

2 paar wielen of 1 ??

Bericht door BelAir_500 »

ik wou eens weten hoe jullie in het algemeen doen..2 paar wielen of het bij 1 paar houden ?

met 1 paar wielen : moet je dus steeds vooraf u Banden veranderen volgens het parcours..droog/nat/modder

is het slecht zo steeds veranderen van band (slecht voor band en velg) of maakt dat nie uit ?

met 2 paar wielen : de ene met meer het droog en baan Band en de andere wielen met meer het nat en modder Band

zodat met 2 paar wielen je eingenlijk meer het gemak hebt van gewoon de ene uit te doen en de ander in te steken

-een nieuw setje wielen kost al snel 600€,maar zou dit een goeie keuze en optie zijn ?
-of zeggen jullie een band is snel verandert en gewoon het bij 1 paar wielen houden en eens versleten der nieuw kopen ?
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

ik weet niet waar gij u wielen koopt maar gelijk bij van eyck hebt ge voor ongeveer 230€ al een setje xt wielen tel daar bandjes en schijven bij en dan zit ge rond de 350€. Persoonlijk heb ik maar 1 setje en wissel ik (gewoon omdat ik momenteel het geld niet heb voor een tweede setje)
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

Doe 't met 2 sets wielen, eentje met Racing Ralphs en een 11-32 en dan de baanset met xcr road en 12-25. Ik verander ook steeds de ketting (met powerlink op 2 sec.). Heb er hier wel al horen klagen dat je (in geval van schijfremmen) steeds ook moet de remmen centreren. Bij mij werkt 't perfect zonder gepruts aan de remmen. Heb wel in beide sets shimano CL naven zitten, XT en XTR en heb op beide dezelfde schijven gemonteerd. 600€ voor wielen, goedkoper kan ook hè :-D denk dat je al degelijke sets hebt voor 200-250€ ook hoor.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

oké tof nu weet ik toch al iets meer

het is idd een investering want er komt de shijf , de casette en de ketting nog bij

voor een setje wielen..momenteel rij ik met mavic crossride..ik dacht voor mavic crossmax st te gaan en onlangs bij bikesport geweest en daar zijn ze voor 600€ te koop.

best bij " mavic " blijven want idd had er ook aan gedacht van het probleem "steeds te centreren" .. dat probleem wil ik nu ook niet.
Gebruikersavatar
Roel J
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 aug 2007 12:28
Rijdt met: '07 Trek 8000, '08 Trek Fuel EX 9

Bericht door Roel J »

Hey,

Heb mij overlaatst (lees: 1 maand geleden) een 2de set wielen gekocht.

Op Kapaza een set Bontragers gekocht, met schijven Deore en Shimano 9 sp. Cassette voor € 90,00!

Naar de fietsenboer geweest, binnenbanden erin, Semi-slicks erop, alles laten nazien en afstellen en ik was gesteld voor € 40,00.

Dus: check geregeld de fora en wees kritisch bij een occasie.

HTH

Roel
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

Roel J schreef:Hey,

Heb mij overlaatst (lees: 1 maand geleden) een 2de set wielen gekocht.

Op Kapaza een set Bontragers gekocht, met schijven Deore en Shimano 9 sp. Cassette voor € 90,00!

Naar de fietsenboer geweest, binnenbanden erin, Semi-slicks erop, alles laten nazien en afstellen en ik was gesteld voor € 40,00.

Dus: check geregeld de fora en wees kritisch bij een occasie.

HTH

Roel
daar heb je gelijk in..een 2dr hands setje is idd goedkoper :p maar die moet je vinden hé..
..de mavic crossmax st die ik zou willen,daarmee rijden er nog nie veel mensen mee rond
Gebruikersavatar
parring
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: do 29 nov 2007 20:37
Rijdt met: CUBE LTD COMP 2008

Bericht door parring »

BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

mja niet slecht had ik ook gezien bij barracuda zijn de crossrides aan 85€..
..maar bij een nieuw setje kijk ik wel naar laag gewicht enzo,zoals de mavic st's,anders 2 zelfde paar wielen bof bof
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

ik heb een tweede setje gekocht hier pas opt forum niuwe met schijven er op de man heeft zo voor mij zelfs besteld ,met alles der op en der aan in perfecte staat mavic crossride heb nu 2setten mavicen liggen een modderbanden en andere set is slickes baan banden dus
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

BelAir_500 schreef:
mja niet slecht had ik ook gezien bij barracuda zijn de crossrides aan 85€..
..maar bij een nieuw setje kijk ik wel naar laag gewicht enzo,zoals de mavic st's,anders 2 zelfde paar wielen bof bof
Bij barracuda cossrides per set 172 euo(voor V-brakes)
voor disc, 88 euro voor het voorwiel alleen al. :-?

Moesten ze er voor 85 euro voor een set liggen, ik kocht er onmiddellijk 2 sets.

Greetz

Pike jr
Plaats reactie