Krijsende V-brakes: een oplossing!
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Bericht door Gast »
heb dit ook geprobeerd voor de achterkant korter bij de velg te zetten tov de voorkant
help dus gene zak om het zo te zeggen
omgekeerd heeft dit bij mij wel goed effect
dus de voorkant eerder de velg laten raken dan de achterkant(remblokje)
dit is de enige deftige methode
bij de andere methode heb je ook meer remkrachtverlies heb ik ondervonden
plus het piepen en krijsen blijft!
maar heb wel gemerkt dat bij veel gevallen het probleem is bij het parralle systeem waarop spelling op onstaan na verloop van tijd
dan krijg je met de beste wil van de wereld dat piepen er niet af
enigste oplossign is soms andere remmen stelen als of niet nieuwe parralell push systeem
help dus gene zak om het zo te zeggen
omgekeerd heeft dit bij mij wel goed effect
dus de voorkant eerder de velg laten raken dan de achterkant(remblokje)
dit is de enige deftige methode
bij de andere methode heb je ook meer remkrachtverlies heb ik ondervonden
plus het piepen en krijsen blijft!
maar heb wel gemerkt dat bij veel gevallen het probleem is bij het parralle systeem waarop spelling op onstaan na verloop van tijd
dan krijg je met de beste wil van de wereld dat piepen er niet af
enigste oplossign is soms andere remmen stelen als of niet nieuwe parralell push systeem
Laatst gewijzigd door Gast op zo 30 jan 2005 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Bericht door Gast »
toch nietBmweke schreef:Hier zijde wel surieus mis...
Maar ik denk dat dat eerder aan u ligt dan aan de manier van toepassen.
Ik en vele andere passen deze werking toe en zijn er zeer tevreden van.
Maarja er zijn er altijd ander die anders spreken
ben niet de enige die dat tegenspreekt
ik en vele andere hebben het ook uitgeprobeert
lukt niet op de manier waarop het beschreven staat
en tis niet dat ik onhandig ben,heb genoeg ervaring ivm met onderhoud van mtb's
oa twee fietsenmakers spreken dit ook tegen
maarja de ene denk dat hij beter weet dan de andere
Bericht door $mokeyJoe »
Wat dan als je in de modder fietst?Dan kan er toch modder/zand tussen het remblokje en de rem terechtkomen?Als je dan remt,zit het toch vol 'vuiligheid'?Of begrijp ik het mis?manitou. schreef:heb dit ook geprobeerd voor de achterkant korter bij de velg te zetten tov de voorkant
help dus geen kl*ten
omgekeerd heeft dit bij mij wel goed effect
dus de voorkant eerder de velg laten raken dan de achterkant(remblokje)
dit is de enige deftige methode
bij de andere methode heb je ook meer remkrachtverlies heb ik ondervonden
plus het piepen en krijsen blijft!
$mokeyJoe
Bericht door Gast »
je moet ze idd af en toe terug goed afstellenintruder schreef:als je blokjes schuin zet, slijten die dan niet recht?
dan gaat al u remkracht toch op het punt dat het eerste uw velg raakt? zit je dan van verloop van tijd niet terug met een remblokje dat uw velg recht raakt, en ge kunt daar toch nie aan blijven draaien?
maar dit heb ik er graag voor over om van dat gepiep af te zijn
liever af te toe ze terug afstellen(schuin de ene methode of de andere) dan met krijsende en piepende remmen rond te rijden
- SusXT
- Mountainbiker
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
- Rijdt met: ene met twee wielen
Awel, ik vind u methode ook maar vreemd. Maar soit, ieder zijn ervaringen, he!Bmweke schreef:Hier zijde wel surieus mis...
Maar ik denk dat dat eerder aan u ligt dan aan de manier van toepassen.
Ik en vele andere passen deze werking toe en zijn er zeer tevreden van.
Maarja er zijn er altijd ander die anders spreken
Doe dit eens : Koop drie-componentenblokjes van BBB. Ze zien er wit-grijs-zwart uit en kosten zo'n 10 euro voor de beide remmen. Zet ze er gewoon recht op. En als je het echt niet kan laten een heel heel heel klein beetje schuin zetten. Van voor dichter bij de velg dan van achter. Gebruik een velletje papier om het fijn af te stellen. Draai ze goed aan. En klaar is Kees. Ik heb nooit last gehad van fluitende remmen bij V-brakes. En 't was maar goedkoop spul (Promax en gewone dubbelwandige alu-velgen).
Succes!