Krijsende V-brakes: een oplossing!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
stefan00
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 jul 2004 20:42
Rijdt met: Giant nrs4, lx afgemonteerd

Re: krijsen

Bericht door stefan00 »

Willempie schreef:volgende maand discs steken :lol: dan zal het ook wel weg zijn zeker?maar het blijkt te werken dus daar gaat veel volk mee geholpen zijn! 8) grtz
Mijn vriend heeft disc's en die piepen als de kolere!
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

de meeste remmen piepen wel eens, bij mijne gewone velo in de regen is het ook niet om aan te horen, en als die dan is zou remmen, oftewel licht vertragen oftewel blijven hangen en wiel blokkeren.

tegenwoordig op de MTB weinig last van maar als de blokjes nog koud zijn piepen ze ook al een pak meer.
Gebruikersavatar
floris
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 11:12
Rijdt met: Stevens Cyclocross & Planet X Compo -- Hopelijk snel de Planet X inruilen voor een ander wapen

Re: krijsen

Bericht door floris »

stefan00 schreef:
Mijn vriend heeft disc's en die piepen als de kolere!
Zeg hem dan maar eens dat hij dringend zijn schijven kuist.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

De oplossing voor piepende remmen: een achteruit trap rem. :lol: =D> :drunk: #-o

Werkt onder alle omstandigheden, goed doserbaar, onderhouds vriendelijk, nooit versleten blokjes,...
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Als iedereen toch in een sticky aan het posten is: mijn Avid SD-7's kwamen met Koolstop blokskes die langs één zijde een schuin oplopende kant hebben. Voor zover ik mij kan herinneren tot nu toe nog geen gepiep gehad.
Gebruikersavatar
Bandit
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 09 nov 2004 20:12
Rijdt met: Zaskar LE ,GT i-drive race face/xt

Bericht door Bandit »

Yup

Heb dat vroeger ook gedaan. eigenlijk was het domweg gekomen omdat ik ze rap gemonteerd had en plots bleek het geluid weg te zijn.

MAAR nadeel, slijk en vuiligheid zoals zand kunnen rapper tussen velg en remschoen en de remmen zullen iets rapper slijten. Het zand kruipt in de spie die je vooraan creërt.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

en remt ook af, maar of dit veel verschil uitmaakt tegenover de normale plaatsing weet ik niet.
dolf
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 dec 2004 19:36
Rijdt met: nrs compleet xt

Bericht door dolf »

deze tip is dus prefect waarom heb ik deze ozo simpele oplossing niet zelf bedacht en de remwerking is dus niet minder geworden :D
flabbes
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 14:14
Rijdt met: Kinesis a500 frame rockshox judy tt en shimano deore

Bericht door flabbes »

het is een geweldige oplossing. mijn voorremmen maken namelijk zo een lawaai, dat als ik s'ochtends ga mtbe en ik gebruik de voorrem dat heel maasmechele wakker word :evil: . gelukkig maak ik nauwelijks gebruik van de voorrem en hebben de inwoners van maasmechelen dus nog wat rust. dankzij de tip, nu altijd
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Sorry dat ik even een oud topic terug naar boven haal...
@JFK(senior of junior :lol: ): Zoals 1 iemand aanhaalt...wat in modderige omstandigheden?Ik kan volgen met je tekening.Kontje beetje schuiner tegen de velg t.o.v het kopke.(bankkaart dikte :wink: )maar hindert dit de werking niet in modderige omstandigheden.Als je dan gaat remmen,ga je je 'dure' velgrand niet beschadigen doordat je zand tussen het remblokje en de velgrand hebt?
ik heb nl. ook sinds ik XTR-blokjes vooraan heb steken,wat last van gekrijs.(Avid Sl,Xtr Blokje,Mavic XL cera)Achteraan dan bv. heb ik geen last(zelfde rem,zelfde velg maar coolstop groene blokjes)
Groetjes,
$mokeyJoe
Gesloten