Krijsende V-brakes: een oplossing!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Heyntje
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 11 apr 2005 21:22
Rijdt met: bh team rs-sid full xt

Bericht door Heyntje »

Met de blokjes gemonteerd zoals jullie zeggen is het krijsen wel opgelost, maar als het nat weer is verlies ik wel enorm veel remkracht?
toch liever goed remmen en krijsen dan andersom :-?
Gebruikersavatar
frankex
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 10 mei 2005 18:51
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2005

Bericht door frankex »

Komt er dan niet teveel druk op de "vlimmen" waar de remblokken mee
vast staan ? Krijg je deze dan nog goed gedemonteerd ?
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

SusXT schreef: Doe dit eens : Koop drie-componentenblokjes van BBB. Ze zien er wit-grijs-zwart uit en kosten zo'n 10 euro voor de beide remmen!
Ik heb deze ook al wel eens gehad, maar gek genoeg doe ik langer met de gewone blokjes dan met deze. En als toppunt vanal, vorige week had ik zo een blokske vast en was er zo maar heel lichtjes mee aan het buigen en het breekt in twee op de plaats waar het van wit naar lichtgrijs gaat. Zijn er nog mensen die dit al hebben mee gemaakt!!!
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

SusXT schreef: Doe dit eens : Koop drie-componentenblokjes van BBB. Ze zien er wit-grijs-zwart uit en kosten zo'n 10 euro voor de beide remmen!
Ik heb deze ook al wel eens gehad, maar gek genoeg doe ik langer met de gewone blokjes dan met deze. En als toppunt vanal, vorige week had ik zo een blokske vast en was er zo maar heel lichtjes mee aan het buigen en het breekt in twee op de plaats waar het van wit naar lichtgrijs gaat. Zijn er nog mensen die dit al hebben mee gemaakt!!!
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

SusXT schreef: Doe dit eens : Koop drie-componentenblokjes van BBB. Ze zien er wit-grijs-zwart uit en kosten zo'n 10 euro voor de beide remmen!
Ik heb deze ook al wel eens gehad, maar gek genoeg doe ik langer met de gewone blokjes dan met deze. En als toppunt vanal, vorige week had ik zo een blokske vast en was er zo maar heel lichtjes mee aan het buigen en het breekt in twee op de plaats waar het van wit naar lichtgrijs gaat. Zijn er nog mensen die dit al hebben mee gemaakt!!!
Gebruikersavatar
brecht256
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: di 15 jun 2004 21:30
Rijdt met: Granville pulse team
Contacteer:

Bericht door brecht256 »

flip schreef:
SusXT schreef: Doe dit eens : Koop drie-componentenblokjes van BBB. Ze zien er wit-grijs-zwart uit en kosten zo'n 10 euro voor de beide remmen!
Ik heb deze ook al wel eens gehad, maar gek genoeg doe ik langer met de gewone blokjes dan met deze. En als toppunt vanal, vorige week had ik zo een blokske vast en was er zo maar heel lichtjes mee aan het buigen en het breekt in twee op de plaats waar het van wit naar lichtgrijs gaat. Zijn er nog mensen die dit al hebben mee gemaakt!!!

amai zenne, hebde zo 3 blokskes gebroke , sterke kerel gij =D> :wink: :lol:

né serieus, nog nooit meegemaakt !

:lol:

Grtz
de berg mijn vriend
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 16:11
Rijdt met: CUBE LTD1

Bericht door de berg mijn vriend »

Black Phantom schreef:De blokjes achteraan wat dichter tegen de velg zetten i.p.v. vooraan. #-o
Een simplistische oplossing ... maar dat was het ei van Columbus ook hé!!!
Ik heb geen last van krijsende remmen, dus ik kan deze oplossing niet in de praktijk omzetten, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere "slachtoffers".
IK SNAP HEM NIET?
wat wordt er hier bedoeld met voor en achter?
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

[/quote]IK SNAP HEM NIET?
wat wordt er hier bedoeld met voor en achter?[/quote]

Het achterste deel van het remblokje dichter tegen de velg dan de voorkant. Als je dan remt maakt het achterste deel eerst kontakt met de velg en daarna het voorste deel. :roll:
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

en nu moet ik gaan slapen denk ik, aan mijn bericht hierboven te zien :lol:

Allee ge kunt er wel aanuit zeker.
Gebruikersavatar
more
Mountainbiker
Berichten: 359
Lid geworden op: za 22 okt 2005 12:43
Rijdt met: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Bericht door more »

toen'k nog v-brakes had plaatste ik ook die blokjes schuin tov de velg tegen het krijsen.
nu staan er HS33 op (zonder extra brakebooster) en de achterste rem veroorzaakt een fluitende kader.
de eenvoudigste oplossing hiervoor is white spirit, gewoon je velgrand waarop je remt reinigen met white spirit (ontvet heel goed en laat geen film achter) en byebye fluiten =D>
Gesloten