droppen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

droppen

Bericht door FantaDHrider »

In de bikeparks rij ik meestal op de DH,FR,4x banen,maar nooit echt Northshore en met name droppen van hoogtes,ik vindt dat meestal hastikke eng,ben bang dat het verkeerd gaat tijdens de drop wanneer je fiets omhoog lift wanneer je de einde van de drop nadert,Verder rij ik wel nortshore maar zonder drops in verwerkt,die vermijd ik vaak

iemand tips hoe ik goed en veillig kan droppen zonder er met kleerscheuren er vanaf te komen,wil het graag leren zodat ik niet sta te twijfelen,Graag het liefst van mensen die het gedaan hebben,Techniek,houding,snelheid?
Gebruikersavatar
nicola
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 03 mar 2006 23:13

Bericht door nicola »

bengin met klein, ga op een snelheid waar je je goed bij voelt et trek genoeg op je stuur je achterwiel aan het einde van de shore.
de rest is zoals bij en gewone sprong, benen strekken, zacht landen .....

maar als je jumps neemt snap ik niet echt goed waarom je geen north shore neemt...

in elk geval wens ik je veel geluk met het proberen 8)
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

bedankt voor je advies,ik ga toch in juni naar Winterberg toe voor een 3 daags bezoek en zal het zeker proberen in die dagen :-D
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

het beste is om te oefenen door te proberen kleine manuals te doen. dan een klein dropke zoeken, onozel muurke, moet maar 20 cm zijn, maakt niet uit. juist voor je aan de rand van de drop komt doe je een manual, trek je aan uw stuur en als je achterwiel de grond raakt voordat uw voorwiel deze raakt, dan is het een goei drop. en dit dan ofoenen en stelselmatig de hoogt van de drops vergroten.
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

Gewone drops stelle echt geen zak voor hoor , gewoon niet te snel gaan ( hangt af offer een gap tusse zit ofni ) en wat aan je stuur trekke ( niet te hard ! ) Na een tijdje word het gwn een automatisme ( was bij mij het geval )
en zoals mtb arno zegt gwn een muurtje of zelfs een stoeprand is goed genoeg !
En je zegt dat je naar winterberg gaat ; er zijn daar op het oefenparcourtje enkele zeer kleine dropjes van +- 40cm ofzo dus echt perfect voor te oefene ! + een groot aantal kleine drops in het bikepark zelf.

Succes !
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

jep, in de meeste bikeparks staan genoeg drops van klein naar groot, gewoon kwestie van te oefenen, een beetje zelfvertrouwen, en uw verstand op nul zetten :lol:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

wat is een bikepark en waar vindt je die?
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Zoals een skipiste om te skien, heb je ook een bikepark om te biken, met tal van hindernissen die het extra leuk moeten maken. Meestal ook voorzien van liften om naar boven te geraken.
Er zijn er verschillende ter wereld, maar het dichtste is wel in Winterberg.
In dit topic vind je al iets meer info:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=20743&
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

Een drop doen is in feite heel eenvoudig, je hebt er minder techniek voor nodig dan voor een serieuze jump. Bij een drop rijd je er eigenlijk gewoon af, waar de weg ophoudt. Je kan zoals hier al vermeld best oefenen met een klein muurtje, of een paar trapjes. Niet te snel rijden en opt einden heel lichtjes aan je stuur trekken en 't gaat bijna vanzelf. Als je nu een drop doet van 50cm of ene van 5 meter, qua techniek blijft dat hetzelfde, dus éénmaal je er mee weg bent, is het kinderspel, 't moeilijkste deel van een drop is niet zozeer de techniek, maar wel psychisch en dan gaat het meer over al dan niet de drop durven nemen.
Gewoon zorgen dat je eerst op uw achterwiel terecht komt en niet 't tegenovergestelde :wink:
Grtz
kogelvis
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 04 jan 2005 09:34

Bericht door kogelvis »

Niet zo moeilijk gewoon zoals hier:
http://www.oberlander.biz/photos.html#anchor0008
Plaats reactie